Dataflower

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Dataflower

Heyz,

Ik had een boeking voor de 26e en verveelde me, dus ging ff me lichten naar benee halen..
    Omdat bijna me hand klem zat tussen met dataflower had ik hem ff op zijn kop gehangen.
    Hardstikke stofig!
    Dus ff hem stof vrij gemaakt, kwam ik tot ontdekking dat hier nog een in of uitgang op zat (he nog nooit eerder gezien/opgevallen)
    Dus pakte ff m mircofoon, hmm paste r in..

Mijn vraag is: Wat is dit voor in/uit gang, wat kan je hier mee doen?

Wie helpt me, in de gebruiksaanwijzing staat ook niks

Ik heb zelf t idee dat dit is een mircofoon aan hangen om hem beter te laten reageren... (niet een mircofoon en r in t gaan boeren he)
    Me pa zegt, je hebt er gewoon geen fuck aan want t staat niet in de gebruiksaanwijzing, mja hij kan gelijk hebben [^]

Groetjes,
    Mij
  • Juriaan
    • May 2004
    • 190

als er ook nog een uitgang zit(en je mic xlr is) dan is het voor dmx
    als het een jack is, is het voor een analoge controller

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Ten eerste je pa is een n00b (door een mailtje toch even deze melding: het is grappig bedoeld en ik hoop dat het ook zo wordt opgevat. Mocht er nog iemand problemen mee hebben dan zal ik dit wel even weghalen, dan graag een mailtje), op zijn auto zitten zeker ook banden die die toch niet gebruikt?
      Deze in/uitgangen zijn gewoon voor besturing, ik zal er geen mic inhangen.
      Als er een Jack zit kan het ook DMX zijn, dat hoeft niet alleen via XLR.
      Wat ook een goede mogelijkheid is, is dat je er een apparte controller bij kan kopen of hem gewoon door kan lussen met eenzelfde data flower.
      We're ready to party, are you?

Comment

• Juriaan
        • May 2004
        • 190

Weer wat geleerd

Comment

• DjFx
          • May 2004
          • 307

citaat:Geplaatst door DJ.T

Ten eerste je pa is een n00b, op zijn auto zitten zeker ook banden die die toch niet gebruikt?
          Deze in/uitgangen zijn gewoon voor besturing, ik zal er geen mic inhangen.
          Als er een Jack zit kan het ook DMX zijn, dat hoeft niet alleen via XLR.
          Wat ook een goede mogelijkheid is, is dat je er een apparte controller bij kan kopen of hem gewoon door kan lussen met eenzelfde data flower.
          Ten eerste, erg om ge lachen

Dus met een analoge besturen, wat kan je er mee, gobo's wisselen?

Comment

• VERVALLEN

FX,

wend je eens tot de dealer of elektronicus. Die halen je flower open, en zullen meteen kunnen zien waaraan dit intern gekoppeld is.
            Ik heb de sparkle van JB gehad , en deze had ook 1x een jackplug achteraan.
            Wanneer ik een monojack koppelde aan een eenpolige schakelaar, dan kon ik via de geschakelde jack de gobo's stil zetten en continu laten draaien.
            Eventueel moet ge ook eens zo'n jack aan een schakelaartje hangen, en een zien wat de flower doet.

ZEKER GEEN externe spanningen IN de jack toebrengen!!!!

Comment

• djroyS
              • Aug 2004
              • 132

jah gobo's wisselen of kleuren als deze die functie beschikt
              Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• DjFx
                • May 2004
                • 307

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

FX,

wend je eens tot de dealer of elektronicus. Die halen je flower open, en zullen meteen kunnen zien waaraan dit intern gekoppeld is.
                Ik heb de sparkle van JB gehad , en deze had ook 1x een jackplug achteraan.
                Wanneer ik een monojack koppelde aan een eenpolige schakelaar, dan kon ik via de geschakelde jack de gobo's stil zetten en continu laten draaien.
                Eventueel moet ge ook eens zo'n jack aan een schakelaartje hangen, en een zien wat de flower doet.

ZEKER GEEN externe spanningen IN de jack toebrengen!!!!
                Ik had nou net zo veel zin om er een 220 volt draadje in te steken (tuurlijk niet[^])
                citaat:Geplaatst door djroyS

jah gobo's wisselen of kleuren als deze die functie beschikt
                Kleuren zitten er vast in, dus zal wel gobo wezen

Weer wat geleert over me dataflowertje [^]

Comment

• NiekR
                  • Sep 2004
                  • 80

Zo'n koppeling is zeer waarschijnlijk (meestal dus) voor het besturen van of synchroom laten lopen met een andere datamoon. Een microfoon zit er intern al in, zo'n ding moet iets signaal hebben om goed te reageren op muziek...
                  Groeten,

Niek
                  Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Naast de Jackplug zit een schakelaartje om 3 standen te kunnen kiezen.

Aan de stereo!! jackplug moet een kastje komen met precies zo'n schakelaar.
                    Middenstand: zelfde gobo continue laten staan.
                    Links: Automatisch bij muziek elke 5 sec. van gobo wisselen.
                    Rechts: Deze stand klikt automatisch terug naar de middenpositie, hiermee kun je snel door de gobo's heen schuiven.

Je moet dus een schakelaartje hebben die er zo uit ziet: ||| en in de middenstand dus geen contact maakt en naar links dit doet: |-|| (verbinding naar links) en bij rechts dit: ||-| Enkel moet dan de rechterkant wel auto. terug klikken.

Zet dit in een kastje en maak hier op de juiste manier een jackplug aan en je hebt een remote control!

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Heel makkelijk:
                      Je hebt van die complete sets van 4 van die krengen. In de eerste zitten 5 chassis. 1tje is de ingang, en de andere 4 gaan naar de andere lampjes. Heel lang heeft hier bij zo'n hobby bob winkel zo'n setje gehangen. Soort namaak dmx zegmaar met een eigen besturing. Je krijgt er dan een eigen besturing bij.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

Heel makkelijk:
                        Je hebt van die complete sets van 4 van die krengen. In de eerste zitten 5 chassis. 1tje is de ingang, en de andere 4 gaan naar de andere lampjes. Heel lang heeft hier bij zo'n hobby bob winkel zo'n setje gehangen. Soort namaak dmx zegmaar met een eigen besturing. Je krijgt er dan een eigen besturing bij.
                        Klopt, die dingen heb je ook, maar dat is hier niet het geval. Schroef er maar eens eentje open!

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...