Speciaal vervoer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

    #16
    Heb je wel goed op de maximaal doorbuigbelasting van de truss gelet?
    Vette boksuh meneer

    [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #17
      citaat:Geplaatst door kokkie

      Jongens wat zijn jullie toch allemaal netjes, aangezien ik door dit busje een keer ingehaald werd op de snelweg:

      Nee, de foto is niet op de snelweg gemaakt aangezien ik met een vrachtwagen licht op pad was, maar later in de stad stond ik achter ze bij een verkeerslicht. Ik denk dat hij van z'n maatje af wilde om de spullen allemaal voor zichzelf te houden???
      Pardon, op de snelweg? Als in 100/120 km/u...? Dan vind ik de persoon achterin nog idioter als de bestuurder, of had ie zichzelf ook maar met een spanbandje tegen de wand aan gesnoerd? Gevalletje rijbewijs inleveren als je het mij vraagt!

      Comment

      • driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

        #18
        citaat:Geplaatst door (iCe)

        citaat:Geplaatst door kokkie

        Jongens wat zijn jullie toch allemaal netjes, aangezien ik door dit busje een keer ingehaald werd op de snelweg:
        in 100/120 km/u...?
        neenee, inhalen is 140 [^]
        [CENTER] [/CENTER]

        Comment

        • hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

          #19
          citaat:Geplaatst door kokkie

          Jongens wat zijn jullie toch allemaal netjes, aangezien ik door dit busje een keer ingehaald werd op de snelweg:



          Nee, de foto is niet op de snelweg gemaakt aangezien ik met een vrachtwagen licht op pad was, maar later in de stad stond ik achter ze bij een verkeerslicht. Ik denk dat hij van z'n maatje af wilde om de spullen allemaal voor zichzelf te houden???
          Ik wou net zeggen, zo slecht hebben we het dan toch nog niet gedaan.

          Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

          Comment

          • William
            • Oct 2002
            • 233

            #20
            hahahahahahahaha

            dat zijn verhuur spullen van Spot & Speaker te Utrecht(oranje stippen op de truss eitjes, kabelkratjes). Zal wel een klant geweest zijn die moeilijk zat met zn vervoer. Jammer dat ik die dag niet hoefde te werken. Had wel willen zien hoe ze ons terrein op kwamen rijden met die bak
            V*L...........punt

            Comment

            • michiel2
              • Apr 2005
              • 15

              #21
              citaat:Geplaatst door showband
              Zou je de bandjes niet dóór de truss vastmaken. ipv om de truss.
              Als het door de spijltjes heen gaat weet je iets zekerder dat het niet kan schuiven.
              Wat er gebeurt als je de banden door de truss haalt, is dat je de truss met veel minder kracht op het dak wordt gedrukt. De truss kan dan wel niet van de auto/kar afvallen, maar loopt juist veel meer kans om te gaan schuiven . Dat schuiven is niet erg goed voor de spanbanden (en voor de trus waarschijnlijk ook niet, maar daar heb ik dan weer geen verstand van). Maar misschien kun je hem dan ook wel vast-tapen met gaffa ofzo...

              Comment

              • Vervallen

                #22
                Met gaffa? Lijkt me niet. DIt laat zo los.

                Zolang jezorgt dat de spanband niet teveel schuift en het alleen over de ronde stukken gaat zullen ze niet zo snel breken. Ik bedoel hoe denk je dat ladders bij schilders en glazenwassers vervoerd worden?

                Comment

                • Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

                  #23
                  citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

                  Met gaffa? Lijkt me niet. DIt laat zo los.
                  Dit is echt vragen om reacties [:P]

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #24
                    citaat:Geplaatst door michiel2

                    citaat:Geplaatst door showband
                    Zou je de bandjes niet dóór de truss vastmaken. ipv om de truss.
                    Als het door de spijltjes heen gaat weet je iets zekerder dat het niet kan schuiven.
                    Wat er gebeurt als je de banden door de truss haalt, is dat je de truss met veel minder kracht op het dak wordt gedrukt.
                    Als je een spanband om de hele truss doet zit er meer kracht op dan als je hem over twee pijpen doet?
                    Dat mag je me uitleggen.

                    1) hoe langer de spanband hoe meer speling. (dus eerder losser)
                    2) de trekkracht van de sluiting + band veranderd niet door de dikte van het objekt
                    3) het aluminium oppervlak wat de spanband raakt (friktie) veranderd vrijwel niet.
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    • Vervallen

                      #25
                      citaat:Geplaatst door (iCe)

                      citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

                      Met gaffa? Lijkt me niet. DIt laat zo los.
                      Dit is echt vragen om reacties [:P]
                      Naar mijn weten is gaffa niet bedoelt om dingen te bevestigen. Misschien heb ik het wel mis hoor. Ik weet ook niet alles. Maar als je bang bent dat spanbanden door het schuiven gaan scheuren, dan lijkt gaffa me niet het juiste alternatief. Want ook deze tape kan slecht tegen scherpen randen en warmte die onstaat door wrijving. Om nog maar te spreken over de vochtigheid.

                      Begrijp me niet verkeerd. Ik gebruik gewoon gaffa, maar niet om trussen te vervoeren of om dingen te bevestigen. Heel raar misschien maar ik gebruik het om kabels af te tapen.

                      Comment

                      • berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

                        #26
                        citaat:Geplaatst door michiel2

                        citaat:Geplaatst door showband
                        Zou je de bandjes niet dóór de truss vastmaken. ipv om de truss.
                        Als het door de spijltjes heen gaat weet je iets zekerder dat het niet kan schuiven.
                        Wat er gebeurt als je de banden door de truss haalt, is dat je de truss met veel minder kracht op het dak wordt gedrukt. De truss kan dan wel niet van de auto/kar afvallen, maar loopt juist veel meer kans om te gaan schuiven . Dat schuiven is niet erg goed voor de spanbanden (en voor de trus waarschijnlijk ook niet, maar daar heb ik dan weer geen verstand van). Maar misschien kun je hem dan ook wel vast-tapen met gaffa ofzo...
                        Ha ha ha ha ha ha ha hahaha, proest[] proest[].....

                        Als we een trailer met hout hebben gevuld, dan laat ik ook alles gewoon op de wielen staan --> aan het einde een streepje GAFFA van muur to muur en voilá: staat zo vast als een huis !! Ik bedoel: het dak van de trailer zit toch ook goed vast aan de bodem?!


                        Ik weet dat we met zijn allen gretig afnemer zijn van die heer die den GAFFA uitgevonden heeft, maar dit gaat toch een beetje ver, niet?

                        Sorry, beetje off-topic...
                        Het lijkt me toch echt verstandiger de straps dóór de trussen heen te halen




                        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                        Comment

                        • michiel2
                          • Apr 2005
                          • 15

                          #27
                          Hm, ik dacht toch dat er nog een smiley stond bij de gaffa

                          Maar over de spanbanden door of over de truss te halen, het verschil zit in de hoek die krachten maken. Hoe groter de hoek tussen dak en spanband, hoe meer kracht er naar het dak wordt gericht.

                          Comment

                          • Vervallen

                            #28
                            of monteer beugels die je normaal op een statief hebt. Dan weet je zeker dat het stevig zit. HEt niet snal zal roesten. En dat het er een stuk proffesioneler uit ziet.

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #29
                              dus wanneer je deze doorsnede hebt

                              ......O........O...
                              ..../...\...../..\.
                              ..O---O..O---O.

                              Meen je dat de spanband een grotere hoek gaat maken met de truss.
                              Dan met dit stuk van de truss? (als je alleen de onderkant vastsjort)

                              ..O---O..O---O.

                              Ik denk juist dat bij de onderste je twee keer een hoek van 90 graden (is grootste hoek) om de buizen heen gaat. En bij de eerste dezelfde hoek in delen gaat nemen. (eerst 30 graden om de onderste buis. Dan 60 graden om de bovenste naar de tweede boven-trussbuis 60 graden schuin omlaag. En 30 graden bij de benedenbuis als laatste) En dus in totaal geen verschil zal merken.

                              Bij vierkant-truss zal de hoek gelijk blijven of je nou de onderste of de bovenste twee buizen gebruikt.

                              Nogmaals. Het zal alleen minder vast raken. Want je gebruikt langere stukken spanband waarin dus meer speling zal optreden. Hoe flauw dat ook is. Bij de foto van de aanhanger met spanband om de hele wagen heen is het wel degelijk een factor aan het worden. Je zal snel 6 meter spanband hebbenwat onder trillingen, zon, rek, krachtarmen en vocht wel degelijk ruimte voor beweging kan geven.



                              Een metalen oog/strip aan de nokrand waardoor de spanband heen gaat. welke horizontaal (lengterichting wagen) schuiven voorkomt, in combinatie met door de spijlen heen sjorren maakt dat de truss niet meer kán ontsnappen op de snelweg. Even buiten discussies of zo vervoeren mág of niet. Daar heb ik namelijk geen verstand van.
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              • Vervallen

                                #30
                                op deze manier kan het hele zooite zo opzij schijven en dan naast de aanhanger hangen inplaats van erop

                                Comment

                                Working...