kracht van gaffa

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

kracht van gaffa

tja, bij gebrek aan tey-rips of een ander soort van bevestiging, dan maar gaffa. Ik was het er zelf niet echt mee eens, mede omdat het een multikabel was, en er ook mensen onderdoor liepen maar helaas had ik niet het laatste woord. Zie foto maar:

(de multi leg ik tegenwoordig gewoon op de vloer, lading gaffa eroverheen en klaar)

(mogelijk dat de foto's het soms niet doen, dit wordt dan zo snel mogelijk verholpen, mijn servertje doet niet meer zo aardig tegenwoordig)
  • MJ
    • Mar 2004
    • 140

doe het toch boven langs
    twee haken in het hout boren...

onder langs geeft probelem met de deur
    en men kan er over struikelen

buiten is het koud binnen warm bril beslaat je ziet nix en na binnen komst struikel je over die slang bij de deur....

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

ja, boor jij ff een gat op locatie...in je eigen voorhoofd zeker!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• LJ Tom
        • Nov 2003
        • 202

uitbater van die tent zal content zijn ja :s
        Groeten

Tom Venken

Comment

• Dj Jasper
          • Apr 2003
          • 82

Ligt er al een kabel daar op de grond, dat grijze lijntje, of zie ik dat verkeerd?

Comment

• MJ
            • Mar 2004
            • 140

citaat:ja, boor jij ff een gat op locatie...in je eigen voorhoofd zeker!
            pardon?

dikke kabel met gaffa is geen oplossing

over de vloer bij een deur(nooduitgang) ook niet
            daar is de brandweer niet blij mee

kom maar eens met een oplossing

als de de haken (natuurlijk in overleg) een beetje mooi en stevig maakt kunnen ze nog voor andere keren gebruikt worden

Comment

• loesje
              • Nov 2002
              • 11

Hallo,

Even een vraagje, welk kroegje is dit, herken het ergens van?

loes

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Sorry hoor, maar ik heb nog nooit ergens gaten in gebeurd op locatie (althans niet in spullen die niet van mij waren). Hoe veel haken heb jij inmiddels her en der achtergelaten?
                Heb eigenlijk ook niet zo vaak haken bij me, jij wel?
                Op de vloer tapen of een kabelmat eroverheen werkt tot nog toe perfect.
                We're ready to party, are you?

Comment

• loesje
                  • Nov 2002
                  • 11

Heb wel eens gezien dat als de multi of een bos kabels op de grond voor de deur lagen dat er ook een lichtslang bij getaped was. Is misschien ook wel een oplossing, het is dan in iedergeval goed te zien. Des te meer om over te struikelen, maar ja.

loes

Comment

• Daan Hoffmans
                    • Aug 2000
                    • 1225

Anders hak je ff een paar flinke gaten in de muur, kan je de boel netjes achter de spauwmuur langstrekken. Kunnen de gaten in de toekomst ook gebruikt worden door anderen...
                    Jij ben zeker niet meer op veel lokaties welkom, of wel?

In dit geval was inderdaad over de vloer met een rubber matje de beste oplossing geweest denk ik...
                    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Mark-LED
                      • May 2004
                      • 822

citaat:Geplaatst door MJ

onder langs geeft probelem met de deur
                      en men kan er over struikelen
                      Problemen met de deur? Nee, ligt er zeker een meter vanaf.
                      Struikelen? Ook niet, het is altijd druk dus je schuifelt toch stukje voor stukje naar buiten en dan voel je het wel. Bovendien zie je wel een streep grijze gaffa liggen. Er is nog nooit iemand over gestruikeld.

citaat:Geplaatst door Dj Jasper

Ligt er al een kabel daar op de grond, dat grijze lijntje, of zie ik dat verkeerd?
                      Daar ligt de speakon kabel van de sub en top rechts, ingetaped en al.

citaat:Geplaatst door loesje

Hallo,

Even een vraagje, welk kroegje is dit, herken het ergens van?

loes
                      Dit is in Proeflokaal Belgie te Almelo, zie ook www.proeflokaalbelgie.nl

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

Anders hak je ff een paar flinke gaten in de muur, kan je de boel netjes achter de spauwmuur langstrekken. Kunnen de gaten in de toekomst ook gebruikt worden door anderen...

Of we maken een soort van greppel, waar sowieso 3 geluids-multi's doorheen passen. Licht maken we uiteraard een apparte greppel voor. Dwars door de nieuwe vloer, want ja dat kan altijd hergebruikt worden.

Helaas, ik laat geen haken achter tijdens m'n klussen, opbouwen met wat je zelf hebt, desnoods 2 statieven neerzetten en daar de kabel overspannen. Maar absoluut geen haakjes. Bovendien, welke haakjes had je in gedachten? Normale haakjes waar men schilderijen mee vastmaakt? Hou er rekening mee, dit is een multi met 24 xlr kabels. Vrij dikke kabel dus.

Comment

• Daan Hoffmans
                        • Aug 2000
                        • 1225

citaat:Of we maken een soort van greppel, waar sowieso 3 geluids-multi's doorheen passen. Licht maken we uiteraard een apparte greppel voor. Dwars door de nieuwe vloer, want ja dat kan altijd hergebruikt worden.
                        Bar weinig partycentra die zo slim geweest zijn tijdens de bouw... Al ben ik het wel een keer tegen gekomen (Hart van Holland was dat volgens mij...)
                        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

bestond gaffa ook niet in ZWART? Zou een stuk minder opvallen op die deurstijl want dit grijs is echt wel schreeuwerig
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

Je kan ook proberen gewoon netjes te tapen

Ik plak regelmatig kabels over een duur omdat het soms niet anders kan (deur gaat soms naar binnen open). Als je gewoon netjes tapes hoeft dit helemaal niet lelijk te zijn.
                            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• MJ
                              • Mar 2004
                              • 140

@ cobi
                              tapen is dus niet de oplossing ook niet als je het netjes teept het gaat hier om veiligheid niet of het er mooi uit ziet. (tuurlijk ook wel een beetje)

@dj t
                              zoals ik al zei boor gaten in overleg als je het uitlegd waarom en dat het handig is lijkt het mij geen probleem

@ dj mark
                              als het zo druk is dat ieder schuifelt kun je de streep grijze( gebruik dan wit of geel!) gaffa niet zien. Je creeerd zo een 2 cm hoge vaste onzichtbare drempel bij een uitgang.
                              als er paniek uit breekt en het is donker dan kan men daar over struikelen

tuurlijk had ik hele kleine ienemiene haakjes in gedachten
                              hoewel ik wel een aantal bruikbare haken in mijn auto heb liggen haal ik ze liever op kosten van de klant bij praxis of iets dergelijks

statieven zou idd kunnen maar als het zo druk is dat men schuifelt is dat ook geen goed idee met die uitstekende poten

kabelmat zou ook kunnen maar dan moet je zekerzijn dat ie niet verschuift in de drukte

het beste in zo'n druk cafe is toch omhoog denk ik
                              laat gewoon een zijtrek zakken...

...en nou even niet zo cynisch regageren anders mag er wel een slotje op

Comment

Working...