Schudden met die billen !

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Schudden met die billen !

De Nederlandse rapper Def Rhymz is dinsdag tijdens een optreden op Gran Canaria enkele minuten buiten bewustzijn geweest na een stroomstoot. De rapper is erg geschrokken, maar mankeert niets, zo liet zijn platenmaatschappij Digidance woensdag weten.

De muzikant gebruikt tijdens zijn optredens veel water wat uiteindelijk over het publiek en in zijn broek verdwijnt. Dat ging dinsdag mis. Door zijn enthousiasme vloog het water alle kanten op, ontstond er kortsluiting en kwam Def onder stroom te staan. Hij kwam na enkele minuten weer bij.

Als je ooit een optreden van hem hebt gezien weet je hoeveel flessen Spa er doorheen gaan. Gevolg; zeiknatte micro en monitoren maar vooral heel veel meisjes op de eerste rij ! []
    Life is what you make it
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

Artiesten kunnen soms gekke dingen doen...
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• MJ
      • Mar 2004
      • 140

eindelijk

ik heb hem ook al een aantal keer water in monitors en floorspots zien gooien
      het ging (gelukkig) altijd goed

niet dat ik hem iets vreselijks wens
      maar hopelijk beseft ie nu weet wat de gevolgen kunnen zijn

Comment

• -Aart-
        • Jul 2001
        • 801

Dat is niet erg professioneel, zowel niet van de artiest als van degene die de techniek opsteld. Als je zoiets doet in een show moet je er ook rekening mee houden lijkt me, dan kan het best

Een passieve monitor of microfoon gaat vast kapot van water, maar je krijgt er geen optater van lijkt me.

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

krijg je ook niet de kans dat de lampen van je floorspots springen dor de extreme afkoeling dor het water(als het veel is)
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• berth
            • Apr 2004
            • 52

citaat:Geplaatst door -Aart-

Dat is niet erg professioneel, zowel niet van de artiest als van degene die de techniek opsteld. Als je zoiets doet in een show moet je er ook rekening mee houden lijkt me, dan kan het best

Een passieve monitor of microfoon gaat vast kapot van water, maar je krijgt er geen optater van lijkt me.
            En je kan weldegelijk een optater krijgen maar dat heeft dan al snel met je aarding te maken !!!

Comment

• tididi
              • Aug 2001
              • 352

ik heb twee jaar geleden ook def bij een optreden gehad (luilak hoofddorp)
              daar was hij ook met water aan het gooien en we hebben hem zacht gezegt even gecorrigeerdt[B)]
              hij schijnt het leuk te vinden!
              maar ja hij verdient er leuk mee zal ik maar zeggen.
              nu dus een vonkje van eigen deeg [8D]
              p.j

Comment

• MJ
                • Mar 2004
                • 140

citaatat is niet erg professioneel, zowel niet van de artiest als van degene die de techniek opsteld. Als je zoiets doet in een show moet je er ook rekening mee houden lijkt me, dan kan het best

als ze het in de rider zetten hou ik er natuurlijk reking mee.
                maar dat doen ze niet!

de meeste tech's weten het nu wel denk ik

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Net goed.

Nou effe afwachten of hij nog steeds van die gekkigheid uithaald, als dat zo is moeten we de techniek misschien een beetje 'helpen' om schokken te geven zodat hij dat asociale gedrag toch eens afleerd.

Je gunt het natuurlijk niemand, maar hier kon je op wachten.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• -Aart-
                    • Jul 2001
                    • 801

citaat:Ooit een passieve microfoon gezien???????
                    De meeste microfoons zijn passief, een aantal heeft een ingebouwde voorversterker en heeft dan fantoomvoeding (+48 V) nodig (`actief'). Het wordt inderdaad niet actief of passief genoemd, maar is wel vergelijkbaar. Denk aan een actieve/passieve DI

citaat:En je kan weldegelijk een optater krijgen maar dat heeft dan al snel met je aarding te maken !!!
                    Als je een optater van je aarding krijgt is er iets grondig mis en is het tijd om professionele ondersteuning in te roepen lijkt me. Een paar V verschil kan, meer niet.

Je zou wel een optater van een dikke eindtrap kunnen krijgen.. 400 W RMS in 4 ohm is alweer 40 V RMS -> 57 V tt

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

Elke artiest mag slopen wat hij wil.
                      Als hij denkt dat het goed is voor zijn show, vangt ie dus meer poen.
                      En daarvan kan hij dan de gesloopte onderdelen weer betalen.
                      Maar betalen moet ie natuurlijk wel.
                      En dan kunnen ze nog altijd zeiken dat het weer ligt 'aan de techniek'.
                      Als je weet dat je met zo'n soort van 'destructor' werkt
                      moet je 'profi' genoeg zijn om te zorgen dat de show door kan gaan,
                      die idioot het leven niet zal laten (want dan kan ie z'n rekeningen niet meer betalen)
                      en materiaal gebruiken dat de gevaren uitsluit die door zo'n halve zool worden veroorzaakt.
                      Als je dat allemaal van tevoren niet weet,
                      dan is er vast wel iemand in de buurt met een Colt.38 special
                      of een Kalashnikov AK-47 om orde op zaken te stellen.
                      (Voor veel rappers zijn dat namelijk ook vertrouwd klinkende 'arbeidsmiddelen',
                      en mischien luisteren ze wel naar de argumenten daarvan.)
                      Slopen is geen kunst. Het bedenken of repareren vaak wel.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Rock On
                        • Jan 2004
                        • 250

En buiten Nederland (helaas ook nog veel te vaak IN) is het meestal droevig gesteld met het aantal aarlekautomaten in de installatie. En dat kan spannende dingen opleveren. Maar de monitortech moet sowieso zijn backlinespanning een beetje verdekt neerlegen, er gaat idd meestal genoeg water over een podium heen, en daarnaast wil het oog ook wat.
                        Gelukkig liep dit met een tikje af nu, maar het kan heeeeeeel goed zijn dat bij de volgende het vonkje verkeerd valt en diegen dus ook.
                        Niet ok!
                        "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Janpa
                          • Mar 2004
                          • 70

Wij hebben meneer Def ook al een paar keer voor de mic. gehadt nu is mijn lichttechn. een oude buurman van hen dus wij wisten waar we aan begonnen. En een opvoedkundig geprekje (heb redelijk wat ervaring met twee kinderen) met hem hielp. Maar over het voor val er was dan toch iets goed mis met de aarding je moet er niet aandenken als er een regenbui losbreekt ( buiten ) of het publiek hem na gaat doen. Dit is een van de redenen dat wij onze eigen stroomverdelers meenemen met 30 ma aardleks ( z.g.n. alhamats )per 230v groep. Je wordt als bedrijf tenslote bij voorbaat al veroordeeld. Een colega van mijn kan daar over mee praten. Als erkent stroomleverancier leverde hij diverze spanings punten op een festival waarna de org. verderbouwde. Stopt er iemand een kabel tussen de steigerpijp die als decoor gebruikt wordt. Een jonge dame onderspaning en effe onthutst. En wie was de klos ja hoor de stroomleverancier.
                          problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

heeft die dan geen contractje in de vorm van:

alles wat na de elektrische installatie komt die door de stroomleverancier wordt aangelegd zijn wij niet verantwoordelijk voor.

[?]

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Omdat steeds meer monitor-bouwers op een aktief principe overgaan ligt er gewoon 220 onstage, meestal met (niet waterdichte) powercon's aangesloten. Een waterballet maakt van de buhne een gevaarlijke zone, met dien tengevolge een maximale spanning van 12 Volt. (vergelijk de badkamer ...nen1010)

Comment

Working...