Misbouwsels en architecturele missers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

Zit absoluut wat in rinus. maar het pand staat al
    verder volledig eens, maar ik heb maar 1 hart, en die probeer ik te ontzien in dit soort gevallen...[)]
    knoppen en waarden :)

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

De HMH...

Pardon zult u mischien zeggen. En het is waar, als je in de blackbox moet zijn is dit absoluut niet waar. Maar als je in de Posbank lounge iets moet doen heb je de keus uit de goederenlift, die het vrij snel begeeft en waarna je vervolgens door een zwaar trippend knaloranje halletje van 60 meter lang en 1,5 breed met deuren erin en pilaren langs de wanden in de lounge komt. Of keuze 2; een minuscuul glazen liftje vanuit de entreehal.waarin je net 1 kistje kwijt kunt. Ja dat glazen liftje past heel mooi in het ontwerp van de hal, maar ik had die locatie ook graag direct met een goederenlift willen bereiken.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

haha ja die gang is zeker bizar, en die postbank lounge zuigt ook idd behoorlijk...
        Maar ze housen daar toch voornamelijk
        knoppen en waarden :)

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

Hallo Sparky,
          ga je nu beweren dat bij de HMH er veel (te veel) geld aan de buitenissige vormgeving van het pand, is besteed en dat die vormgeving een optimaal gebruik van het pand omnogelijk maakt.
          Dit klinkt meer als dat er over het gebruik van de liften is niet genoeg nagedacht.
          In de ArenA huren ze al een jaar zes/zeven - een paar dagen per week - een kraan omdat de architect en Heidemij/Arcadis gewoon een grote goederenlift VERGETEN zijn.
          Rara, wat dat tot nu toe gekost heeft! Je zult Saan zeker NIET horen klagen.
          In de ArenA moest het pand toch vooral op een Hamburger ofzo lijken, en daarmee werden de kosten voor het beweegbare dak wel een beetje heel erg hoog.
          Maar voor een doordacht systeem van aan- en afvoer met een serie vrachtwagens mocht geen geld worden uitgegeven.
          (Er zouden iets van 25 evenementen per jaar worden gehouden volgens de geplande exploitatie. LOL)
          Dat lukt net als je een voetbalwedstrijd ook als evenement beschouwd.
          Het was de hoofdconstructeur niet toegestaan om kosten te maken in onderzoek en en mogelijke aanpassingen voor rigging-faciliteiten voor diezelfde geplande evenementen. Hij wilde dat wel doen, maar het mocht niet. Dat heb ik uit zijn eigen mond vernomen.
          Op een pand van Fl 256.000.000,=, wilde men aanvankelijk geen Fl 20.000,= uitgeven voor een valbeveiligingsysteem voor riggers, die wel minimaal 25 keer per jaar in de exploitatie waren voorzien.
          Die konden dus wat betreft de directie van het pand en de projectontwikkelaar letterlijk doodvallen.
          Inmiddels heeft Frontline een beetje common sense in die ene ArenA-hersencel weten te brengen.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Sja dat postbanklounge liftje is heus wel een irritant gevalletje van design wat boven funtionaliteit gaat hoor, mischien niet het meest extreme geval, maar ik heb een stuk of 10 keer ook daar in die lounge moeten zijn en dus blijft zoiets je wel bij als zijnde nogal irritant. Gelukkig zijn de setjes daar idd nooit al te groot.

Eventjes ter verduidelijking, voor de rest vind ik dat de HMH een geweldig concept met een goede uitwerking en ik kom er graag, alleen die Xi uit de automaat is niet te zuipen, walgelijk gewoon. Maar voor de rest zou iedere flinke stad in Nederland zo'n hal mogen hebben van mij.

Wat de ArenA betreft, de trailers kunnen toch gewoon de ring ter hoogte van het veld oprijden? Ja het is enorm irritant dat je eerst nog eventjes 3 meter omhoog moet met al het spul en dat je maar op een klein aantal plekken het veld opkunt en een volgspot helemaal bovenaan de tribune zetten is nu ook niet bepaald een pretje. Maar weetje wat ik daar nog het grootste probleem vind? Het is simpelweg veel te verdomd groot!!! haha. Je loopt je reet finaal verrot daar. Over de acoustiek daar nog maar te zwijgen.

Wat mij betreft voetballen ze daar alleen maar, daar is het ding tenslotte toch voor bedoeld, voor concerten gaan ze maar lekker naar de overkant van het plein en als de act dan zo ongelofflijk groot is, dan treden die mensen toch 5 avonden achter elkaar op? De kaartjes zijn duur genoeg om een goed geluid te mogen verwachten en de artiesten op een redelijke afstand te mogen zien.

Ik zie by the way dat ik Ace geworden ben, mag ik nu een keer in de grabbelton van J&H graaien?

[8D][8D]
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

citaat:Geplaatst door sparky
              1.Maar weetje wat ik daar nog het grootste probleem vind? Het is simpelweg veel te verdomd groot!!! haha. Je loopt je reet finaal verrot daar.
              2. Wat mij betreft voetballen ze daar alleen maar, daar is het ding tenslotte toch voor bedoeld,
              3. voor concerten gaan ze maar lekker naar de overkant van het plein en als de act dan zo ongelofflijk groot is, dan treden die mensen toch 5 avonden achter elkaar op?
              Hallo Sparky,
              1.
              Te groot voor Hollands denkende architecten en projectontwikkelaars.
              Maar als je dan toch zo'n megapand wilt neerzetten, dan moet je ook wat willen leren van dat rondje over de wereld - met 'studiebezoeken' aan +/- stadions dat de ontwerper volgens zeggen heeft gedaan - aan de directiekantoren en de vip-lounge waarschijnlijk. Want er is vanaf moment 0 totaal niets van te merken geweest.
              Je loopt hier teveel omdat de ontwerper het onzin vondt dat er op elke 2e etage een ambulance (+hart-bewaking) moest kunnen komen, en dat een slachtoffer ook weer binnen 5 minuten buiten het stadion moest kunnen zijn... LOL.
              In de VS hebben ze advocaten die een ontwerper van zoveel stupiditeit zouden aanklagen wegens totale wanprestatie en voorzienbare dood-door-schuld. Hier in Nederland staat er vaak een premie op onbenul (Denk maar aan - meneer Joustra van het UWV, - mevrouw Jorritsma van de bouwfraudes-soory in bedoel Min. van V&W, Meneer Kok van de exhibistionistische zelfverrijking enz. Ik stop hier maar, anders zit ik nog een hele nacht verdere voorbeelden te geven.)
              Jij moet veel lopen omdat er een paar andere zakkenvullers hun werk niet goed gedaan hebben en ermee weg kunnen komen.
              2.
              Wrong my boy! Ik heb 'het ding' vanaf zijn prille ontstaan gevolgd en ook de presentaties van (toen nog Heidemij, maar nu Arcadis bijgewoond, waarbij de heren daarvan glashard beweerden dat ze voor de 50% evenementen-exploitatie-inkomsten organisaties als MOJO, vandenEnde en NOB hadden geraadpleegd.
              'Toevallig' werkte ik regelamtig voor die drie clubs, maar daar wist niemand iets van door hun gedane adviezen aan Heidemij.
              3. Wel eens gehoord van het 5 dagen langer betalen van crews en doorhuren van: -equipment, -trucks, -tourbussen, -hotelkamers, -local promotors enz.. enz.. enz.. enz!
              Wak up Sparky! We are talking big money here!

Zoals de een na grootste Nederlandse blunder (Statenhal!) na ~15 jaar op de nominatie staat om gesloopt te worden, zo zal de ArenA ook nooit de levensduur of vitaliteit van de Kuip halen.
              Maar ja, in Amsterdam hebben we nou eenmaal de grootste bodemloze put van Nederland. (Bijlmerflats, Stedelijk-&Rijks-Museum, Y-Markt, de Megabanenmarkt, GVB, Parkeerbeheer, Sociale Dienst....... enz enz enz.....)
              De nieuwe burgemeester van Leeuwarden heeft in Amsterdam als wethouder van economie voor 100.000.000,00 Euro aan containerkranen 'gesubsidieerd', die nu - na bijna twee jaar - nog steeds geen enkele dag gedraaid hebben!
              Ik ben wel elke dag bezig en jij waarschijnlijk ook! En zo zijn er veel mensen van het forum!
              Doe mij maar 1 promille van de dagelijkse afschrijving van die kranen en stuur die Geert Dales naar een heropvoedings-instituut (=werk-kamp met zwaar regime!), en dan verdelen we het huidige salaris van die rand-deb**l onder alle leden van het J&H forum!
              Ach sh*t:
              Nee, dat gaat natuurlijk weer niet, want er staat in Nederland een premie op stommiteiten of bedrog.

Tenslotte komt er over 6-7 jaar ook gewoon weer een Wets-voorstel dat Friso & Mabel weer in het "Koninklijk Huis" laat opnemen.
              Die laatste opmerking is dan wel erg 'off-topic', maar "don't be surprised". Trix zei zelf al: "De leugen regeert".
              En dat staat in elk geval als een paal boven water.

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

zohe, jij was wel erg gefrustreerd zeg, is t r nu allemaal uit?? maargoed, je heb nogal erg gelijk, maja, wie zijn wij om daar wat van te zeggen??......En iedereen maar klagen dat het slechter gaat met de economie bezuinigingen op bezuinigingen, en het liefst op de plaatsen waar ze het minst nodig zijn (zorgsector enzo dus[V])Maarja, aangezien die mensen in den Haag nog steeds spreken
                "namens het volk"[B)] moet dat allemaal helemaal goed gaan toch?? Maja, zolang dit een licht-geluid forum is zullen we hier wel niet veel mee opschieten..... En het zal nog wel een tijdje duren voor ze concertgebouwen en voetbalstadia door geluidstechnici laten ontwerpen.......[B)]

btw
                citaat:Het is simpelweg veel te verdomd groot!!! haha. Je loopt je reet finaal verrot daar.
                je krijgt toch reiskosten vergoeding??

De groeten => Micha

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

De meeste nadelen aan de HMH hebben wel met transport en logistiek te maken.
                  Die stomme heuveltjes voor de deur, zodat je amper een kunt steken met een trailer.
                  Er is maar 1 ingang geschikt voor laden en lossen en dat kan eigenlijk maar met 1 auto tegelijk.
                  En als je leeg bent, waar laat je dan die auto?

Verder mag de HMH er wel zijn van mij.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Rock On
                    • Jan 2004
                    • 250

De parkergarage toch...
                    Dat is wat de gemeente lijkt te denken. Of is het stiekum deel van het evenementen-ontmoedigings-beleid wat daar gevoerd lijkt te worden.
                    Prutsers...
                    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Oh ja, nog vergeten, naast kut steken met de trailer is het ook nog eens over de verkeerde kant!!!!

@Sparky: Die Xi urine mogen ze van mij ook wel schrappen, maar de cappucino (vaak inclusief cacaopoeder) is prima wakker worden en blijven.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Zo, ik ben er weer.
                        Rinus, je hebt vast gelijk met die big-business, waardoor er meestal niet voor meerdere optredens wordt gekozen. Ik vind het alleen jammer dat het zo moet zijn, nee ik ben geen idealist, maar concerten op deze manier hoeven van mij echt niet, maar dat is persoonlijk. Ik haat die massaliteit, het verpest de live-ervaring. Ik geloof best dat die frituurpan ook ontwikkeld is voor evenementen, maar wat mij betreft.....

Verdere locaties die zuigen:

Laatste hal van de convention Factory in Amsterdam: een grote zandbak![}]

Ik denk nu aan wat meer plaatsen, maar eigenlijk vind ik die wel meevallen, vaak is het een kwestie van te kleine of te weinig liften, iets waar je meestal pas echt last van krijgt als je met veel bedrijven tegelijk zit, vooral als er caTering bij is. Of panden waar zelden iets gedaan wordt en waar het logistiek ook niet helemaal lekker is, vaak bedrijven die hun feest in het eigen pand houden.

Comment

• Juce
                          • Aug 2001
                          • 203

Bij ons komt er in het stadscentrum na een jarenlang politiek spelletje dan eindelijk een podiumzaal-cultureel centrum.
                          Ik was vandaag uitgenodigd om advies te geven op de plannen die ze hebben laten tekenen.
                          Reeds van bij het begin dat er sprake was van een podiumzaal drong ik erop aan om advies in te winnen van mensen die daadwerkelijk in zulke zalen werken, maar nee, ze doen het zelf wel...
                          Resultaat: eind deze maand moet de bouwaanvraag binnen zijn en nu vragen ze pas advies.
                          Tja, en dan zie je een aantal flaters. Om er maar een paar uit te halen: De toneeltoren is maar half zo hoog als de portaalopening, Er is niets voorzien in de zaal om frontlicht aan te hangen of nadien uit te lichten, er zijn geen coulissen voorzien (podium is maar zo breed als de portaalopening), door de deur naar de ruimte om technisch materiaal op te slaan geraakt nog geen standaard coulissedeel...

Ik hoop dat ze onze raad niet in de wind slaan en een paar degelijke aanpassingen doen. Anders is dat weer oh zo nuttig besteed belastingsgeld.

Juce

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

citaat:Geplaatst door sparky

Laatste hal van de convention Factory in Amsterdam: een grote zandbak![}]
                            Volgens mij mag je daar niet eens komen zonder beschermingsmaatregelen. Het zou me niets verbazen als dat zand in dat achterste stuk zwaar vervuild is.
                            (In het ieder geval is het geen werken. Ik haat zand waar ik in moet werken.)

Comment

Working...