verlengsnoeren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erik_gj
    • Jan 2004
    • 129

dan gaan we via de aldi naar de gamma
    zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

dat wou ik ook even zeggen ja, en dat was allemaal rubberkabel bij de aldi, zodra het er weer is haal ik er wat vandaan
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

maargoed, tuin kabels roeleren

Comment

• Staaf
          • Feb 2003
          • 398

citaat:Geplaatst door shure-fan

roeleren
          Is dit gelijk aan torsen? [:I]
          Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Simba
            • Oct 2003
            • 15

Ze hebben alleen geen aarde-aansluiting...

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

citaat:Geplaatst door Simba

Ze hebben alleen geen aarde-aansluiting...
              ik ben het er opzich wel mee eens dat je als professioneel zijnde geen tuinkabels mag gebruiken vanwege het feit dat er geen aarde aansluiting op zit,

maar bedenk nu eens een paar applicaties in de pro-wereld waarbij je het WEL mag gebruiken (bijv. je laptop)

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

alle klasse 2 apparaten ( dubbel ge-isoleerd ) mogen zonder randaarde aangesloten worden. Daar zitten dan ook meestal van die platte stekkers aan. Zelfs bv boormachines mogen dan zonder aarde. Maar dan moet de spanning niet naar buiten kunnen. Daarom zijn klasse 2 kabels ook meestal oranje. De burger weet hier niks van, aar alla.

Verder : op school , theater, licht, versterkers, etc : AARDEN die hap. En neem een fatsoenlijke rubbermantel-kabel, heb je langer wat aan.

Comment

• DJ-JP
                  • Sep 2002
                  • 22

Ook de vestigingen van Hornbach hebben relatief zeer goede kabels van zowel 3 x 1,5 qmm als 3 x 2,5 qmm tegen betaalbare prijzen. Watzeker handig is dat ze ook korte kabels gewoon standaard op voorraad hebben.

Ook de verdeelsloffen van Hornbach zijn zeer goed te gebruiken bij bijvoorbeeld het opbouwen van je regie set.

Andere tip zijn de spatwaterdichte dozen van deze bouwgigant. Goed zichtbaar door de gele deksels op de shuko. Bij mij hangen ze in ieder geval al vanaf 3 weken voor de kerst tot en met vandaag met de lichtslangen in de tuin ! Ik zal dat eens gaan opruimen. Kerst is al lang weer voorbij....
                  The Galaxy-drive-in discoshow... more sound, more light, more fun !

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

Kijk even bij de praxis 10m neoporeen kabel zwart met stekkers en zo er aan. 9 euro
                    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

dan ga ik wel even naar aldi

Comment

• lighthouse
                        • Feb 2004
                        • 25

Kijk ook eens bij een kampeerzaak. Ik was laatst bij de Vrijbuiter in Roden en daar hadden ze neopreenkabel van 3x 2,5mm voor de prijs van €1,= per meter

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

post bv kampen en waarschijnlijk elke andere technische handel;
                          5 meter neopreen met aangegoten stekker(3x1,5mm) 5.90,
                          heb je alleen nog een stekkerbakje naar keuze nodig.
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• lighthouse
                            • Feb 2004
                            • 25

trouwens niet alle tuinkabel is zonder aarde er zijn er ook waar wel degelijk dat derde draadje in zit alleen moet je wel opletten want dit is ook vaak maar 2x0,75 en daar zet ik liever geen dimmertje op

Comment

• shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

misschien een tip: Bij lidl hebben ze sinds vandaag zwarte rubber kabel met afsluitbaar contra-stekker van 25 meter (3x1,5mm) voor 10euro,

ik heb hier nu al 2 van gehaald, echt superhandig lijkt me

Comment

• JBL-QSC-DBX
                                • Apr 2003
                                • 381

Hallo,

je hebt gelijk Mac, die kabels van de Praxis zijn 1,5 mm2.
                                Alleen deze uitspraak van jou:
                                citaat:mag ik ff de ader-diameter weten??

Nen 1010 - boek 7 zag ik vanmorgen toevallig : minimale draaddoorsnede van tijdelijke installaties = 2,5 mm2
                                Ik begrijp dat de NEN belangrijke normen zijn, maar hiermee zeg je eigenlijk dat iedere verlengsnoer (= tijdelijke installatie in jouw ogen) van 1,5 mm2 niet gebruikt zou mogen worden. Volgens mij is de belangrijkste factor nog steeds met hoeveel vermogen je kabel belast??

Groeten, Joris
                                Timescape.nl

Comment

Working...