verlengsnoeren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erik_gj
    • Jan 2004
    • 129

verlengsnoeren

hallo,

altijd als we opschool een musical, opendag of muziekavond hebben komen we verlengsnoeren tekort! dan worden er altijd van die lelijke en opzichtige oranje (met witte stekker) bijgehaald[V]. daar wil ik vanaf dus ik ben driftig opzoek naar verlengsnoeren zwart en van redelijk goede kwaliteit. op j&h heb je snoeren voor 40 euro dat ligt niet binnen ons butget. denk dat we maximaal voor 200 tot 250 euro kunnen spenderen. ik ben wel in voor een beetje stekker-zet-werk, ze hoeven dus niet kant en klaar te zijn 2de hands mag ook. alleen waar vind ik ze zoeken met verlengsnoer op diverse sites werkt niet echt. wie heeft er een goed(e) adres/ site? wist niet dat het zo lastig was om goeie verlengsnoeren te vinden voor een redelijke prijs.wie o wie heeft de oplossing (vind 40 euro voor 5 meter te duur!)

greetz erik

zoveel knoppen het lijkt wel lente!
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Zelf maken!

Koop een rol van 100m HO5 of HO7 kabel en zet er zelf keraf stekkers aan en je zit voor jaren goed.

Trouwens 40€ voor 5 meter???? Is dit niet wat bij het haar getrokken. Dacht zelf dat HO7-kabel van titanex (2.5mm²) maar een goeie 2.5€ per meter kost. Tel daar nog eens 2 keer 5€ bij voor de Keraf stekkers en je zit nog maar aan 22.5€ voor een kabel van 5 meter.

Denk er wel aan als je zelf je kabels maakt dat je draadeindhulzen gebruikt. Is stukken beter als je uiteinden te vertinnen ed.
    Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

inderdaad: zelf maken
      je koopt aantal meters 2,5mm2 rubber kabel, losse rubber schuko's male en female en je bent het mannetje
      ff middagje netjes knippen en draaien en je kunt mooi oplengen...

staat allemaal in de shop...
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• erik_gj
        • Jan 2004
        • 129

oke gaan we dat doen. met ze 5en een middagje stekkers zetten. maar wat zijn draadeindhulzen?

Comment

• _Jasper
          • Jan 2001
          • 330

Erik,
          welke lengtes heb je nodig?
          Misschien kunnen wij nog iets voor je betekenen.....

Seeeeeeee ya
          Jasper

Comment

• erik_gj
            • Jan 2004
            • 129

uhm 2,5-5-7,5-10 en dan van elk 4 ofzo lijkt me wel voldoende.

groetjes erik

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

probeer het eens bij de technische groothandel in de buurt,
              je zal versteld staan over aanbod en prijzen.
              adereindhulzen zijn een soort van koperen hoesjes voor over de geschilde kabeluiteinden
              dit is om een maximaal contact oppervlakte te behalen onder het schroefje zonder de draad door te snijden.
              heb je wel weer een adereindhuls tang voor nodig.
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• dj_lucv
                • Aug 2001
                • 616

Die tangen kun je eventueel goedkoop krijgen bij de praxis...

Comment

• JBL-QSC-DBX
                  • Apr 2003
                  • 381

Laatst liep ik bij de Praxis tegen een mooie kabel aan:

10 meter zwarte neopreen met stevige stekker en contra (aangegoten) voor het luttele bedrag van €9,95 We hebben er 5 gekocht waarvan 1 in drie stukken geknipt, twee contra's en twee stekkers bijgekocht en 3 mooie snoertjes van 3 meter. Altijd handig in de truss wanneer je netsnoeren net te kort zijn.

Groeten en succes ermee, Joris
                  Timescape.nl

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

citaat:Geplaatst door JBL-QSC-DBX

10 meter zwarte neopreen met stevige stekker en contra (aangegoten) voor het luttele bedrag van €9,95 We hebben er 5 gekocht waarvan 1 in drie stukken geknipt, twee contra's en twee stekkers bijgekocht en 3 mooie snoertjes van 3 meter. Altijd handig in de truss wanneer je netsnoeren net te kort zijn.

mag ik ff de ader-diameter weten??

Nen 1010 - boek 7 zag ik vanmorgen toevallig : minimale draaddoorsnede van tijdelijke installaties = 2,5 mm2

trouwens , met dit soort vragen zitten en toch reclame maken voor kling und freitag......moah

Comment

• Max
                      • Feb 2003
                      • 680

die heb ik ook ja, stevige nette kabels, ook ideaal voor prof. gebruik ! zit 3x 1.5mm2 kabel in

Comment

• erik_gj
                        • Jan 2004
                        • 129

to **************: nou en het is voor school staat los van wat ik daar buiten doe. school=arm dus goeie goedkope ideen zijn altijd welkom.

ik spring zo ff op de fiets naar ge praxis eens kijken.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door erik_gj

to **************: nou en het is voor school staat los van wat ik daar buiten doe. school=arm dus goeie goedkope ideen zijn altijd welkom.

ik spring zo ff op de fiets naar ge praxis eens kijken.
                          dan nog : wel kabel op de goeie dikte gebruiken. En adereindhulzen. Alleen al omdat de school arm is de gehele normering achterwege laten lijkt me geen goed plan. Beter geen materiaal dan slecht materiaal, nog afgezien van de voorbeeld functie die een school heeft.

Comment

• erik_gj
                            • Jan 2004
                            • 129

jij koppelt volgens mij mijn voorkeur van audio merk (ookal kan ik het niet betalen) aan wat ik op school doe. goedlezen is ook een vak ik zeg goeie goedkope oplossing. magoed tuurlijk moeten die aders dik genoeg zijn! ik zal mijn schuifmaatje meenemen naar de gamma (praxis had niks waarvan ik stond te springen).

Comment

• _Jasper
                              • Jan 2001
                              • 330

Ik laatst bij de Aldi, maar dan voor het luttele bedrag van 7 euro, en dan 25 meter. (was wel enorm afgeprijsd overigens, hiervoor ging het voor een veel hoger bedrag weg), dikte 2,5 mm2, dus ook dat was helemaal super....
                              Seeeeeeee ya
                              Jasper

Comment

Working...