nou ze zit dus in de finale.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

citaat:Geplaatst door Disco Service Apeldoorn
    En ik maar denken na het eerste nummer ( zonder het aftellen ) dat "onze" technicus het forum had gelezen.
    Helaas niets was minder waar.
    Het leek al iets beter , maar nog veel aan te doen.
    Misschien kan de jury de geluidsman ook even gaan kneden ?
    Ja, ik merkte het ook. Ze mogen wel eens het aftellen onhoorbaar maken. Verder mogen ze ook wel eens wachten met Dooskes mic. opendraaien tot ze is uitgeklapt, of ze moet niet vlak voor haar mic klappen.

Niet dat ik vaak kijk of zo, maar gister deed er een kennis van ons mee (Eric). En hij mag door. Henk-Jan en Jerney vinden hem echt geweldig eruit zien en daarom mag hij telkens door, want zingen kan hij echt niet!

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

citaat:Geplaatst door showband

eh nee.

ze zit in de finale dus. Gaat er op zijn vroegst over twee weken uit... Is inmiddels wel al bij fluitsma&co bezig met haar nummer voor de Idols-CD op te nemen.
      oeps heb ik niet goed gekeken?
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Barthez
        • Dec 2003
        • 256

citaat:Geplaatst door rinus bakker

citaat:Geplaatst door Barthez

Let's get down to bussiness jongens,
        we kunnen er niet omheen dat een groot aantal van onze collega's hun bammetjes hierrmee verdienen,
        Beetje te kort door de bocht Barthez.

Kidnapping is ook business. Een mensen-handel ook.
        En de Ahold/vanderHoeven-maffia was ook bezig met business.
        Er zijn ook grenzen in de trant van:
        Wat U wilt dat gij niet geschiedt, doe dat ook een ander niet!

Ga jij over vijf jaar bij Jamai, Jim of een ander slachtoffer die heroine-spuit uit hun arm halen?
        Door dit soort van openlijke 'exploitation' kun je natuurlijk mensen maken en mensen breken.
        Aan de mensen die het gemaakt hebben verdien jij lekker veel, en zij niet. Daarna kunnen ze alsnog breken.
        Maar dat is dan jouw probleem niet meer he.
        Dat is geen "business"? Tot diezelfde junk bij jou inbreekt?
        Was de kreet "die laat je in hun waarde" niet uit een liedje van Fluitsma & van Tijn?
        Daar heb je wel gelijk in Rinus, maar wat ik bedoelde te zeggen was dat dat geen dingen zijn waar wij technici verantwoordelijk voor zijn. Dat ligt bij de productie maatschappijen en tv-makers die dit soort dingen verzinnen en voortbrengen. Vergeet niet dat wij geluid/licht/rigging doen, en dat zijn geen dingen waar mensen over 10 jaar nog trauma's aan over houden (if so, dan zouden we wel erg slecht bezig zijn, en daar zijn weinige het mee eens toch? [8)])

Laat de overheid zich maar eens met zulke ethische kwesties gaan bezighouden, ipv bijv het verbieden van roken in poppodia, die daarmee hun halve klandizie verliezen aan de apres-ski-kroeg op de hoek [V])
        Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Om deze 'ouwe' nog ff naar boven te halen:

Jammer, ze heeft het niet gehaald. Toch heeft ze naar mijn mening goed gezongen en een beetje reclame voor de band is ook nooit weg

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

citaat:Geplaatst door jurjen_barel
            Jammer, ze heeft het niet gehaald.
            Ze was veruit de leukste
            Ik heb een keer of 10 op haar gestemd![:I][]
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Ja, k had 2 mensen om te steunen: Eric en Meike. Helaas is het er nog maar 1 geworden, maar niet zeggen dat we het niet hebben geprobeerd.

P.S. Eric gaat waarschijnlijk ook zeer binnenkort afvallen, hij was alleen door vanwege dans en uiterlijk, zang bij hem is bagger. []

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Meike is een onvervalst toffe meid. Jammer van haar performance afgelopen zaterdag. Die was helaas niet zo best. Als er na de povere performance nog mensen willen weten hoe ze echt zingt....

Koortje en wat strijkers later aangedikt. de rest allemaal live.
                (voor de studiotechnici : ze doet drie losse koorstemmen achter elkaar. Allemaal in één take. na een run vooraf om warm te zingen)

en weet zich te kleden ...

Zal v rijdag met het singeltje wel op een staan. Ze komt ook nog op de idols CD. Daar komen alle kandidaten met het nummer op te staan waarmee ze de workshop hebben gedaan. In haar geval "last dance". Nou wil het dat ik daar nog ergens een liveopname van de band van heb......[}][}]...en de CD komt pas over twee maanden uit...[}][)]
                lekker belangrijk!

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

Nou wil het dat ik daar nog ergens een liveopname van de band van heb......[}][}]...en de CD komt pas over twee maanden uit...[}][)]
                  Oe, zet maar ff on-line [8D]

Ineens heeft dat commerciële programma een beetje een commerciële dip [)]

Comment

• Fritz
                    • Oct 2001
                    • 621

Meike is een onvervalst toffe meid. Jammer van haar performance afgelopen zaterdag. Die was helaas niet zo best. Als er na de povere performance nog mensen willen weten hoe ze echt zingt....

Koortje en wat strijkers later aangedikt. de rest allemaal live.
                    (voor de studiotechnici : ze doet drie losse koorstemmen achter elkaar. Allemaal in één take. na een run vooraf om warm te zingen)

en weet zich te kleden ...

Zal v rijdag met het singeltje wel op een staan. Ze komt ook nog op de idols CD. Daar komen alle kandidaten met het nummer op te staan waarmee ze de workshop hebben gedaan. In haar geval "last dance". Nou wil het dat ik daar nog ergens een liveopname van de band van heb......[}][}]...en de CD komt pas over twee maanden uit...[}][)]
                    Inderdaad een leuke meid! Iedereen was ook erg over haar te spreken geloof ik.
                    Maar eeuh welke single van haar komt op één vrijdag? Of wat bedoel je nu precies?

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Volgens mij is dat de single van de openingsact. Die hebben ze dus al lang in de studio opgenomen.

Maar t zal me niet verbazen als ie al ergens on-line staat [8D]

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

ja. Ik heb het over het Idols-singletje met de cover van " I've got the music in me.

Afgelopen zaterdag is het ongeveer 40x langsgekomen voor 2,1 miljoen kijkers. Met een aantal keren de herhaling dat hij vanaf deze week te koop is. Als je weet hoe weinig singletjes je tegenwoordig hoeft te verkopen voor een nummer 1 notering. Dan ja ik er maar van uit dat die plaat gelijk op nummer 1 staat... kan het mis hebben natuurlijk.
                        lekker belangrijk!

Comment

• Martijn Tacken
                          • Dec 2002
                          • 59

Showband,
                          Heb 't vandaag weer met de herhalingen moeten doen...
                          Jammer dat ze eruit is, ze is niet direct de beste zangeres, maar ze had er naar mijn mening nog niet uitgemogen.

Ik ben blij dat er meer mensen zich stoorden aan het geluid, dacht eerst dat het aan mijn TV lag, maar:
                          - Ik hoor bij niemand van de solisten reverb/delay
                          - Bij het openingsnummer stond de system limiter/compressor gigantisch te pompen
                          - De workshop-shows waren ronduit slecht gemixed, te veel 400-800Hz in gitaar, gitaar en piano te hard, geen reverb,...

Ten slotte nog aan iedereen die "het niveau" van Idols niet goed vindt: Dit bewijst maar weer eens hoe ongelooflijk moeilijk het is om goed te zingen en tegelijk een performance neer te zetten. En toch denk ik dat een aantal finalisten stukken beter zijn dan menig lead zanger/zangeres in de bandjes die wij met z'n alle elk weekend staan te mixen: Maak maar eens een board-tape van je L/R mix en luister dan eens thuis net zo kritisch naar je band als naar die Idols solisten... Ik denk dat je nog verbaasd zult staan hoeveel "schoonheidsfoutjes" er live ongemerkt aan je voorbijgaan.

Groet,

Martijn
                          The trouble with being punctual is there\'s nobody to appreciate it

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Het begint bijna een wedstrijd te worden "wie zingt het beste met in-ear". Echt verschikkelijk goed te zien hoe de een er aan gewend is, en blijkbaar zn eisen goed erin heeft zitten. Maar bij deze jongedame stonden die krengen volgens mij veel te zacht (of zit ik dan fout?) waardoor ze nou niet echt briljant stond te zingen. Jammer maar helaas; dan ga je toch inzien hoe belangrijk de techniek is bij zo'n programma: en hoe slecht het bij Idols is! Ik zeg niet dat ik het beter kan hoor, kan ik niet... maar er worden fouten gemaakt die zelfs mij erg opvallen, en dat gaat gewoon nergens over!

Comment

• DJ_Robin
                              • Jul 2001
                              • 610

Tsja , jammer hoor dat ze eruit is. Ze kan naar mijn mening lekker zingen. Daarnaast ziet ze er erg leuk uit en is ze gewoon heel spontaan en vrolijk. Ze had er zeker nog niet uitgemogen. Maarja dat is Idols. Zoals ook al op tv gezegt denk ik dat ze er als ze zelf wil ook wel komt zonder Idols.

De techniek is gewoon ronduit slecht. Bewegende trussen met schremen worden veels te veel bewogen. Er zijn regelmatig cameras actual die een spot in de lens hebben staan. En voor de spotjes die er hangen mag het naar mijn idee wel wat meer knallen.

M.V.G
                              EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• splash
                                • Aug 2002
                                • 342

Die Manta zat net bij Jensen.
                                Ik heb me kapot gelachen om die opmerkingen van Henk-Jan Smits en Jensen.

Comment

Working...