biertje...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:
    Maar volgens mij staan de mensen die bier over de mengtafel gooien meestal niet naast de mengtafel maar juist 10 meter verder op. Anders hadden ze natuurlijk allang een mic-statief in hun nek gekregen.
    meestal staan de biergooiers achter de foh, en werpen in de richting van het podium. Een gesloten mixtoren brengt in dat geval toch wel een oplossing. Spijtig genoeg gebeurt het ook wel eens dat er een biergooier tussen stage en foh staat .... en het in zijn zinloze hoofd krijgt van eens naar achteren te gooien....sja, weinig aan te doen in dat geval....

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

bwa op zo een moment komt een mag lite wel eens van pas: eerst heb je licht om de desbetreffende persoon te zoeken, dan heb je een uit vliegtuigaluminium opgebouwde behuizing die ook nog wel nuttig kan zijn als je eenmaal die persoon hebt gevonden.......

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• MatthiasB
        • May 2003
        • 674

als ik op voorhand zou weten dat het een "bier gooi festijn" zou zijn zouden ze mij niet moeten komen vragen voor met men materiaal af te komen.

dat ze nen andere zot zoeken
        NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Mr Dj
          • Jan 2002
          • 836

mja zo hebben wij ook eens een mixer gehad waar een VOL glas COLA in viel, das dus nog erger he die plekzooi. Bier kun je vaak nog wel reinigen in een alcoholbad....cola enz NIET. Maargoed binnenin de mixer klapte er wat, en de dj kreeg een opsodemieter. Lekker hoor.
          Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

citaatat Bennie en consorten het (tegenwoordig?) niet meer leuk vinden, is ook wel anders geweest.
            Dat hebben ze vroeger 1 keer leuk gevonden...bij de 'introducktie' zeg maar. De manager destijds vond voor een video clip wel 'stoer' het publiek laten gooien met bier...de jongens van Normaal destijds vonden dat na 1 keer al genoeg...Alleen is het er nooit meer uitgegaan, het bier gooien...Later werd het biergooien ook over genomen bij onderandere publiek van Bertus Staigerpaip, Rowen Heze en Jovink....Maar ik geloof dat er niemand van het licht en geluids bedrijf er echt gelukkig me is, laat staan de band leden.
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

ik denk dat Biergooien nog meer zal voorkomen bij feestjes waar het gratis is(je betaalt 5€ en je hebt te hele avond ratis bier)
              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

Dat denk ik zeker ook ja! Je gaat naar de bar, haalt er een stuk of 20, en als je trugkomt blijkt het toch wel lastig om alles te dragen. Nou, dan gooi je er toch alvst een paar weg??? Ik vind het echt grote onzin, dat bier gooien. Wat mij betreft waarschuwen ze vantevoren dat iedereen die ook maar 1 glas gooit, verwijderd word. Of je moet natuurlijk gewoon niet dit soort concerten draaien

de groeten => Micha
                De groeten => Micha

Comment

• yvobtv
                  • May 2002
                  • 272

hmm lastig ja. ik sta ook weleens op dat soort foute studenten verenigingen.
                  meestal voel je wel aan met wat voor volk je te maken hebt. wij wijzen de organistatie er dan nog eens duidelijk op dat zij toch echt wel verantwoordelijk zijn voor dit soort taferelen.. net dat het podium verboden gebied is voor derden als er spullen van ons of de band er op staan.
                  meestal hebben ze wel iets van een orde dienst ofzo. zo niet dan moeten ze dat regele n want netjes overleggen met een dronken eikel op een podium vol herrie. kost ons gewoon onze gevoelige stembandjes.
                  meestal is het dan twee keer wijzen en gebaren dat die persoon het podium moet verlaten en daarna een gemikte duw. komt hij ongelukkig terrecht dan is dat toch echt jammer voor hem.en anders voor de organisatie.
                  ja ik ben geluidsboer geen afgevaardigde van het gedogen dorp.

latersss
                  (((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))

Comment

• Daan Hoffmans
                    • Aug 2000
                    • 1225

Moet zeggen dat het met bier tot dus ver wel is meegevallen.
                    Heb wel een keer slagroomtaart uit de grills van de monitors staan spuiten. Ook een poederblusser leeggespoten gehad op een amprack...
                    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

slagroomtaart =====&gt; monitoren???
                      hoe krijg je die erin? of was het eeen voedselgevecht on-stage
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Daan Hoffmans
                        • Aug 2000
                        • 1225

Mja... competitie... bandlid jarig... juri die dacht: leuk, we geven een cadeautje... enz...
                        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• ljanton
                          • Sep 2003
                          • 373

maar zouden jullie je kunnen beheersen als er dan een pint bier over je midas/soundcraft druipt? en als je het dan hebt gezien wie dat was , ga je hem dan niet gewoon het pak rammel van z'n leven geven ??? ik heb nog nooit geweten dat ze met bier gooiden , gelukkig want het lijkt niet leuk

greet's ljanton

de mensen entertainen met iets eenvoudigs is de kunst

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

ik heb het nog niet meegemaakt, maar om toe te kijken hoe dat ze je materiaal vernielen wat jij hebt gekocht met je zuur verdiende centjes....NEUH[}]

dan zullen de nodige fc deksels, mag lites en goedkope microfoons van pas komen.

als het materiaal niet van jouw is, maar van je baas dan denk ik dat die toch liever heeft dat zijn personeel kalm blijft en niet de held gaat uithangen.

Als je verzekerd bent en je hebt de kleine letterkes gelezen( dus dat personen ook aansprakelijk kunnen gesteld worden indien ze dronken waren(dat is niet altijd zo)) dan kan je beter voor zorgen dat de situatie niet uit de hand gaat lopen en niet rambo gaan uithangen ofzo. alles meteen stopzetten, proberen op zo een moment foto's te maken van vernielde dingen(daders) en de verzekering zijn werk laten doen.

Je moet misschien lang wachten op je geld dan, maar beter laat als nooit.

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Rieske
                              • Aug 2002
                              • 544

Wat is het meest effectieve schoonmaakmiddel om vastgeplakt bier van je apparatuur te verwijderen ? Ik heb een paar irritante spatjes op een mengtafel zitten die ik er moeilijk vanaf krijg. [V]
                              Life is what you make it

Comment

• Kevin_DM
                                • May 2003
                                • 577

citaat:Geplaatst door Rieske

Wat is het meest effectieve schoonmaakmiddel om vastgeplakt bier van je apparatuur te verwijderen ? Ik heb een paar irritante spatjes op een mengtafel zitten die ik er moeilijk vanaf krijg. [V]
                                Ik probeer het meestal eraf te kuisen met een bevochtigde doek (dus gewoon water). Als het gewoon drank is moet dit zonder problemen lukken. Faders en potmeters zijn nl niet echt gelukkig door er met allerlei producten aan te zitten. Als je trouwens bier in je faders hebt gekregen heb je kans dat je faders kan gaan vervangen (als een fader/potmeter begint te kraken/ ruisen/ whatever na bier/cola over zich gekregen te hebben, kan je nieuwe gaan steken, valt niet te kuisen).
                                --- watt ever you want ---

Comment

Working...