eigen bedrijf...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

citaat:Nederland is een hele grote vereniging, met wel 16 miljoen leden.
    Wel eens overwogen om een bezoekje aan de psychiater af te leggen MAC? Dit moet toch wel de grootste lulkoek zijn die ik in m'n leven ooit heb gehoord.

citaat:moet de brandweer dan ook alleen maar de brand van het woonhuis komen blussen, of moet ze de garagebox ook nathouden/blussen?? daar was immers geen belasting voor betaald...
    ***, ***, ***... Jij wil het gewoon niet snappen hé.

Ik betaal toch ***ve**o*me ieder jaar al onroerendgoed belasting en millieu-heffing, ook voor die garagebox?

Volgens mij kan jij het gewoon niet door je strot krijgen om te zeggen "Ja, daar zit wel wat in, je kunt geen appels met peren vergelijken" of "Ja, in sommige gevallen slaat de wetgever de plank mis".

In plaats dat jij het op neemt voor je mede-forumers die (vaak) al een te zware bedrijfslast dragen en (net zoals in vele andere branches) van alle kanten worden "geplukt" om de staatskas maar lekker te spekken (terwijl de regering het geld links en rechts over de balk smijt aan projecten waar noch jij noch ik, noch de ondernemer, noch 'Jan de arbeider' baat bij heeft), neem jij het op voor de regering, de wetgever, de gemeente, de waterschappen, de Buma/Stemra, de STKL (stichting kijk- en luistergeld) en nog tal van andere instanties die het de kleine ondernemer het (over)leven (vaak) onmogelijk maakt.

Maar ik ga er verder geen woorden aan vuil maken hoor MAC. Laat de lezer van dit topic zelf maar zijn / haar conclusies trekken, en blijf jij maar lekker in je droomwereldje.

Je had wel een goeie geweest voor de tweede kamer. Politiek past op één of andere manier wel bij jou. Alhoewel... met de instelling en gedachten die jij er op nahoudt ben je in de politiek ook gauw uitgescheten!

Maar misschien kun je alsnog van carierre veranderen. Ik zal je hier op het forum dan ook echt gaan missen... (als kiespijn!)

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Koszmo
      • Nov 2002
      • 185

Ik heb de topic vol verbijstering zitten doorlezen en ik lach me helemaal een scheur hier!

Ik vind het goed hoor al dat geruzie, maar ik heb een beetje het idee dat de intensie van deze topic een beetje ten onder doet.... beetje jammer!

Grtz,

Koszmo
      Profiel - Mailtje

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

Wie heeft het over ruzie? Het gaat hier over een meningsverschil. En daar zijn forums toch voor?

Tenslotte, als iedereen alles al wist, en iedereen was het op alle fronten met elkaar eens, dan zouden forums geen bestaansrecht hebben.
        Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

citaat:Tenslotte, als iedereen alles al wist, en iedereen was het op alle fronten met elkaar eens, dan zouden forums geen bestaansrecht hebben.

en dat zou pas saai zijn dan
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Ik volg deze discussie nu al de hele tijd (erg interessant) maar wou toch ook even iets kwijt. Iedereen probeert hier zijn best te doen om te omschrijven wat een professional is en wat niet en welke verplichtingen eraan verbonden zijn en welke eigenlijk niet. Nu moet ik wel zeggen dat iedereen hier wel eigenlijk gelijk heeft maar een echte beschrijving van een professional is niet zo gemakkelijk te maken daar er overal weer andere omstandigheden en voorwaarden aan verbonden worden.

Maar toch keep up the good work het is en blijft een zeer interessant topic

Comment

• musicjohn
              • Aug 2001
              • 1102

citaat:Iedereen probeert hier zijn best te doen om te omschrijven wat een professional is en wat niet en welke verplichtingen eraan verbonden zijn en welke eigenlijk niet.
              Michael, dat is nou juist waar het NIET om gaat (in mijn ogen).

Mac is dit topic begonnen omdat een ander topic waar deze discussie gestart was op slot ging. Zie ook:

Dus opent MAC een nieuw topic (deze) en schrijft vervolgens:
              citaat:waarom wil iedereen graag zeer professioneel bezig zijn, maar wil niemand meedoen met de regels die daar aan verbonden zijn???
              Het antwoord op die vraag was immers al gegeven. Zelfs al in het vorige (ge-lockte) topic. Kort samengevat: "Omdat de betreffende officiele instanties alle bedrijven over één kam scheren en je als kleine zelfstandige met allerlei wetjes en regeltjes te maken krijgt die eigenlijk voor jouw bedrijfje totaal niet van toepassing zijn, maar je hebt je er wel aan te houden".

Vervolgens wordt e.e.a. tot in detail uitgelegd, maar er blijft hier een meneer op het forum die dit gewoon niet wil horen.

Naar mijn bescheiden mening is er al genoeg over gezegd en mag er wat mij betreft een slotje op.

Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Michael
                • Nov 2002
                • 643

Sorry ben een beetje met het andere topic in mijn kop hier aan het meelezen. Wordt me ook nogal veel neergezet over deze twee thema's.[:I]

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

blijkt maar weer dat de nederlander het best in zijn portemonnee te pakken is. We willen alles voor elkaar over hebben, maar eraan meebetalen : homaar.

En dat idee komt me zolangzamerhand de strot uit. Ik wil niet zeggen dat de wetgever heilig is. Door diverse mazen die wet te dichten vallen er ook wel eens hiaten, maar om dan meteen de pijp aan maarten te geven vind ik dus gelul.
                  Vb: ik mocht ooit de WAO niet in omdat mijn ziekte niet in het nieuwe WAO-boekje van MP Kok stond. Maar ik vond de geraniums toch al niet leuk meer, en ben toen maar voor mijzelf begonnen, en ik betaal nu gewoon mee aan een opvolger/broertje van die WAO waar ikzelf dus niet in kon. Jammer dan, helaas pindakaas. Maar om daar nu meteen mijn levensgeluk aan op te hangen, en te emigreren naar spanje, nou nee. We hebben in dit land ook nog een aantal goeie dingen met elkaar opgebouwd, volgens mij.
                  Al was het alleen maar de vrijheid om in een topic :::::

citaat: ***, ***, ***... Jij wil het gewoon niet snappen hé.

Ik betaal toch ***ve**o*me ieder jaar al onroerendgoed belasting en millieu-heffing, ook voor die garagebox?
                  ...te mogen typen. Lukt je in een aantal "beter" georganiseerde landen echt niet....

en voor die vrijheid (wie werkt maakt fouten, ook de ambtenaren, potbetere het) betaal ik graag een paar stuiver meer.

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

citaat:en voor die vrijheid (wie werkt maakt fouten, ook de ambtenaren, potbetere het) betaal ik graag een paar stuiver meer.
                    Kijk, dat is tenminste een duidelijk standpunt. [^]
                    Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

citaat:
                      Kijk, dat is tenminste een duidelijk standpunt. [^]
                      kijk, en dat is dus een nietszeggende opmerking.

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Hallo Som,
                        1. ik ken ook een aantal full-time audioprofessionals die al heeeeeel lang meedraaien.
                        2. ik zit niet (meer) in de audio, hoogstens in de ophanging en veiligheid daarvan.
                        3. nou ik woon in Drachten dus die uitzondering is aan mij, maar FF plat gesproken: de meeste Nederlanders wonen nou eenmaal in het Westen, dus van bijna alle professies zul je er daar de meeste van aantreffen. Behalve uiteraard de boeren, tuinders, jachtopzieners & natuurbeschermers, want die hebben de (vrije) ruimte nodig.
                        weer eentje voor rinus

ik woon dan in kampen wat zo'n 40,000 inwoners telt,
                        in zwolle weet ik ook redelijk de weg, daar wonen zeker meer dan 6o.000 mensen.
                        na goed telwerk kom ik op 18 mensen in de bijde steden die volwaardig kunnen leven van de verhuur van licht of geluid,
                        waarbij je zwolle toch niet echt als een boerengemeenschap kunt aanmerken[:I]
                        dus kom ik weer op de vraag uit waarom er zo weinig volledig betaalden zijn.
                        maybe een kwestie van veel aanbod en verhoudings gewijs weinig vraag?
                        bij een investering van 100.000 euro heb je een stoere geluidsset,
                        met een beetje geluk kan je die 2 keer per week wegzetten.
                        koop je voor datzelfde geld een truck kan je die 5 keer per week wegzetten, zou ook een reden kunnen zijn.[8D]
                        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door som

ik woon dan in kampen wat zo'n 40,000 inwoners telt,
                          in zwolle weet ik ook redelijk de weg, daar wonen zeker meer dan 6o.000 mensen.
                          na goed telwerk kom ik op 18 mensen in de bijde steden die volwaardig kunnen leven van de verhuur van licht of geluid,
                          waarbij je zwolle toch niet echt als een boerengemeenschap kunt aanmerken[:I]
                          dus kom ik weer op de vraag uit waarom er zo weinig volledig betaalden zijn.
                          maybe een kwestie van veel aanbod en verhoudings gewijs weinig vraag?
                          bij een investering van 100.000 euro heb je een stoere geluidsset,
                          met een beetje geluk kan je die 2 keer per week wegzetten.
                          koop je voor datzelfde geld een truck kan je die 5 keer per week wegzetten, zou ook een reden kunnen zijn.[8D]
                          reken maar ff uit, hoeveel echte serieuze optredens er per jaar in zwollywood en omgeving zijn. En dan niet van bandjes die hun eigen spullen meenemen, maar het grotere werk, meerdaagse festivals, etc...En als al die 18 man er een goeie boterham aan verdienen vind ik het nog steeds knap...2x per week à 200 euri per keer = 20.000 per jaar......

Comment

• Joost van Ens
                            • Jan 2001
                            • 628

En nou woon ik ook wel heel dicht in de buurt van zwolle en kampen, maar ik ga maar een dit topic volgen. maar nee idd. leven lukt niet niet al hoewel het mij wel al een paar maal er door heeft gesleept.

Comment

• Stefke
                              • Sep 2003
                              • 259

citaat:En nou woon ik ook wel heel dicht in de buurt van zwolle en kampen, maar ik ga maar een dit topic volgen. maar nee idd. leven lukt niet niet al hoewel het mij wel al een paar maal er door heeft gesleept.
                              Euh sorry Joost, met de beste wil van de wereld[?][?][?]

Kan je dit even in het Nederlands vertalen?

greetz
                              ah zo dan

Comment

• ronny
                                • Dec 2002
                                • 2138

hij bedoeld dat hij het geld dat hij verdient met licht en geluid al een paar keer nodig heeft gehad in zijn doordeweeks leven. dat het hem al een paar keer goed van pas is gekomen.

zoiets??
                                niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...