eigen bedrijf...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

citaat:Maar nu weer on-topic. Waarom wil iedereen voetballen, maar niemand contributie betalen??
    ja????

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

citaat:Geplaatst door Niek...
      1. Wat verstaan we onder kleintjes & de grote jongens?
      2. Of wanneer ben je prof?
      Er staat hier al zoveel lulkoek, daar kan nog wel wat bij:
      1. jeweetwellen van minder dan 12cm & homo sapiens van het mannelijk geslacht groter dan 200cm
      2. wanneer je doceert aan een universiteit! [B)]

Maar nu weer FF serieus:
      Mac heeft gelijk wat betreft de principes,
      maar ik weet niet of hij een goede vergelijking kan trekken tussen het belastingssysteem van Nederland en Belgie.
      Als ik de opmerkingen lees van Ruben bestaat er daar wel erg veel onzintaks.
      En ook nog eens 2% meer BTW dan in NL, terwijl ik dacht dat wij al de hoogste tarieven hadden.
      En ook daar in Belgie zullen ongetwijfeld de meest onzinnige projecten worden gefinancieerd ter meerdere eer en glorie van de Heren/Dames politici & receptie-gangers zelf. Bijvoorbeeld de Strepy-Thieu prestige scheepsliften: 650.000.000 Euro over de balk!

En omdat er in een bedrijf (maar ook in een land, zie Argentinie!) een positieve verhouding moet zijn tussen de inkomsten en de uitgaven, is het zaak de eerste hoog en de tweede laag te houden.
      Dan haal je er 'winst' uit en daarmee kan dan een inkomen worden vergaard. Hobby's kosten geld!

En er zijn inmiddels ook genoeg voorbeelden van boekhouders die de meest fantastische truckendozen uithalen waarbij die belasting-kneuzen zitten te slapen.
      Enron, Worldcom, Ahold (ook grote jongens hoor!) hebben allemaal de kluit belazerd, maar dat kwam niet uit via de belasting.
      Ik zeg daarmee niet dat je de kluit moet belazeren - maar wie zwart werkt heeft in dit geval geen recht van spreken, en kan wat mij betreft morgen nog de FIOD op de stoep krijgen!
      En wie zwart werkt moet al helemaal niet zeuren over 'profi'!
      Als je zwart werkt ben je per definitie afhankelijk van een andere inkomensbron, en is dit dus een hobby en ben je dus ook nooit een grote jongen! Want: ....... hobby's kosten geld!

En iedereen heeft een hekel aan belasting betalen, zeker als je ziet wat voor enorme bergen (belasting-)geld er over de balk worden gesmeten, of aan politiek correcte (of corrupte!) flauwekul aan politieke (hobby!projecten) wordt gespendeerd.

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Eindelijk eens iemand die snapt dat het Belgische en Nederlandse belastingssysteem anders is !!!!!
        eindelijk, eindelijk, eindelijk [^][^][^]
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

maar om dan idd ff terug te komen op het topic: Waarom wil iedereen voetballen en geen contrebutie betalen.

Moet toegeven, je hebt wel n punt.

Ben volkomen met je eens dat als het hobby is je jezelf maar beter niet kan profileren als prof hetzij grote jongen.

Ben ook met je eens dat als je een bedrijf runt je je ook netjes aan de regeltjes moet houden, dat moet tenslotte ieder bedrijf, probeer het zelf in iedergeval wel.

En ben het ook met je eens dat je niet moet gaan zitten janken om die regeltjes, als je dat wel doet, dan hou het als hobby voor jezelf, of zoek een baan in de branche, zodat je onder een baas werkt en zelf weinig last hebt van belastingen ed.

Feit blijft gewoon dat als je n bedrijf begind, je te maken krijgt met regeltjes, en daar doe je nix aan.

Helaas Pindakaas....

Enne, ff tussendoor,

Hoe serieus is de klant die bij henky op de hoek de klus zwart laat doen? sorry hoor, ik zie henky dan niet echt als concurent. Denk dat serieuse bandjes cq boekings bureaus toch echt alleen werken met de serieuse bedrijfjes. Gaat het tenslotte fout, zijn ook zij de l*l.
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Niek...
            • Nov 2001
            • 1094

Waarom krijg ik sterk het idee dat iedereen naar mij zit te kijken alsof ik gek ben?

<-- Forget the greetz! -->
            <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Hoezo, Niek???

Comment

• Klaaske
                • Jun 2003
                • 571

Omdat ie denk geen antwoord heeft gehad...
                <font size=\"1\">
                Groeten,
                Jaap
                <b>
                -[GSXke :)]-
                </font id=\"size1\"></b>

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Als je de vraag van Niek bedoelt over kleintjes en de grote jongens ...
                  daar heb ik toch duidelijk antwoord op gegeven!

Als hij zo graag echt duidelijkheid wil laat hem dan ook de criteria noemen waar hij kennelijk zelf wel aan zit te denken:
                  - jaaromzet?
                  - bruto winst? (wah is dah nah weer?) of de 'edipta'?
                  - aantal laag-, mid-, en hoogkasten offuh .... tegenwoordig dus line-array kasten?
                  - aantal personeelsleden?
                  - aantal accountants dat per jaar de vloer platloopt?
                  - kilometers truss?
                  - lichtopbrengst van de wapperlampen?
                  - prijs van de auto van de directeur?
                  - totaal neer te zetten volume in SPL?
                  - opgetelde hijsvermogen van de takels?
                  - grootte van het oppervlak van de opslagruimte?
                  - aantal ramps dat dagelijks de trailers in en uitgeschoven wordt?

Kortom met alleen zo'n dooddoener kun je hele forums vullen, maar dat heeft niks meer met het topic te maken!
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

er zit hier in de buurt ( enschede-kerngetal) iemand die zeer goedkoop kan riggen.
                    Met de surfplank-sjorbandjes truss aan een dak-spant hangen enzo....

Maar dat was mijn vraag niet.

Comment

• Niek...
                      • Nov 2001
                      • 1094

Nee Mac en Rinus, dat was eigenlijk niet de insteek van mijn post. Mac heeft het over kleine en grote jongens; dus ik vroeg mij min of meer af, waar dan eigenlijk de scheiding ligt v.w.b. het "bedrijf zijn" of niet.

En riggen in E'de Mac: waarom heb ik zo'n flauw vermoeden dat dat weer met een bepaalde "drive-in" te maken heeft?

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

citaat:Mijn tendens van dit topic was juist het omgekeerde : Wil je met de grote jongens spelen ? Zorg dan dat je goed getraind hebt.. of , zoals de yanken zeggen: to win the game you gotta play the game. &gt;&gt;vrij vertaald : om the scoren moet je wel op het voetbalveld staan, en niet op de tribune..&gt;&gt;
                        ik had het dus over grote jongens in overdrachtelijke zin.
                        Anders gezegd : auto kopen is niet zo moeilijk, maar een rijbewijs halen , verzekering, wegenbelasting, brandstof en de APK maken autorijden al een stuk minder gemakkelijk/

Comment

• Niek...
                          • Nov 2001
                          • 1094

Ik snap je figuurlijke zin van het woord; maar ik probeerde het ook meer op het letterlijke te trekken. Laten we het erop houden dat iedereen weet wat we bedoelen; en on-topic verder gaan [8D]

Comment

• Stefke
                            • Sep 2003
                            • 259

En ondertussen heb ik nog altijd niet te horen gekregen welke contributie ik zou moeten betalen om mee te mogen voetballen

HE GASTEN HOE ZIT HET? IK WIL VANAF NU MEE SPELEN, WAAR MOET IK ME VOOR HOEDEN?

Dankuvooruwaandacht, tenmiste als die hoofdletters de aandacht hebben getrokken

Trouwens hoofdletters niet agressief bedoeld Mr. Moderator
                            ah zo dan

Comment

• dj-theo
                              • Sep 2002
                              • 27

citaat:Geplaatst door sis

Eindelijk eens iemand die snapt dat het Belgische en Nederlandse belastingssysteem anders is !!!!!
                              eindelijk, eindelijk, eindelijk [^][^][^]
                              sis
                              Zullen er daarom zoveel 'vermogende' nederlanders net over de grens in Belgie wonen?

Comment

• Stefke
                                • Sep 2003
                                • 259

citaat:
                                --------------------------------------------------------------------------------
                                Geplaatst door sis

eindelijk, eindelijk, eindelijk
                                sis

--------------------------------------------------------------------------------

Zullen er daarom zoveel 'vermogende' nederlanders net over de grens in Belgie wonen?
                                citaat:
                                Neen, dat is gewoon omdat een stulpje in Holland evenveel kost als een kast van een villa in Brasschaat.

Ze hebben daar meer water als in Belgiƫ, dus hun grondbelasting ligt een stuk hoger[]

Maar dus ff terzijde en volledig off topic.

On-Topic

En ondertussen weet ik nog altijd niet wat me te wachten staat als ik in zelfstandig bijberoep wil starten met drive-in DJ en verhuur van licht en geluid Dit laatste ligt toch wel on-topic of is op z'n minst relevant d[8] ik zo[?]
                                ah zo dan

Comment

Working...