eigen bedrijf...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

citaat:Wat was de bedoeling van deze setup? Gewoon een paar (mooie) foto's trekken voor op het forum?
    er staat een pagina terug een foto van mijn foh-setje toen het nog niet ingebouwd was, nu is het wel ingebouwd. Meer niet.

citaat: dan is dan bij deze mislukt
    sprak iemand die als "stage-hand" nog nooit met Meyer gewerkt heeft...>??

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

Dus dàt is de voorwaarde om bij de grote jongens te horen. Je moet met meyer gewerkt hebben! Als stage-hand dan nog wel.

Mr. ************** rekent zichzelf onder de groten omdat hij met meyer werkt? Proficiat. Ik heb géén, helemaal geen materiaal in huis. Maar ben freelance geluidstechnieker. Wat wil zeggen dat ik op meer dan alleen maar meyer werk. Maar ik beschouw mezelf niet als "grote". Ik weet van mezelf dat ik nog nergens sta. Dat er nog veel volk loopt waar ik nog veel kan van leren.
      Eigenlijk is het gevaarlijk zo neer te kijken naar stagehands. Ooit kunnen die wel over je heen groeien....
      En wat zou je zonder ze doen?

Comment

• Jurrie
        • Nov 2002
        • 402

Dat zijn dan volwassen personen... kenbaar maken hoe 'professioneel' je wel niet bezig bent door met je setje te pronken []

Iedere halve gare met geld kan een flinke set kopen, maar of je dan professioneel bezig bent?...

trieste vertoning [:0]

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

citaatp meer dan alleen maar meyer werk.
          volgens je eigen website werkte je niet met meyer. Maar ja, dat kan je website natuurlijk niet weten...
          citaat:Iedere halve gare met geld kan
          en op stammpot trakteren...Maar ja , dat kunnen de armoedzaaiers dan weer niet...

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

dit topic startte ik omdat ik er flauw van wordt dat mensen wel willen voetballen, maar geen contributie willen betalen.

Ok, dan haalt iemand er een ouwe foto bij om mij af te zeiken. Kan ik best tegen. Dan een paar inputs over die foto, en de nieuwere versie.
            En wat gelul over geld dat an de strijkstok blijft hangen.

Maar nu weer on-topic. Waarom wil iedereen voetballen, maar niemand contributie betalen??

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Beste mensen,
              Zou het zo kunnen zijn dat sommige mensen niet een klein beetje jaloers zijn?
              Kan het zo zijn dat mensen anderen het licht in de ogen niet gunnen?
              Kan ik het goed hebben dat mensen elkaar proberen af te troeven?

Meestal probeer ik dan de leeftijd te schatten...

Ik schrok me de ***** jullie gedragen je als een stel 5 jarigen!
              sneu, en vast niet de bedoeling...maar sommige mensen laten zich erg kennen.

wie de schoen past trekke hem aan...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

citaat:Iedere halve gare met geld kan een flinke set kopen, maar of je dan professioneel bezig bent?...
                Ik niet dan mot k eerst geld hebbe...[]
                Mocht ik dan veel apparatuur hebbe en heel veel ervaring (wat ook nie onbelangrijk is), dan ben k nog nie professioneel...
                Hier is de defenitie van professioneel namelijk vlakgetrokken tot "ingeschreven bij de KvK".

Ja, leuk! Kleineer de kleintjes maar [xx(]

Comment

• Rv
                  • Feb 2001
                  • 1086

citaat:Ok, dan haalt iemand er een ouwe foto bij om mij af te zeiken.

Jij vergelijkt de milieubelasting van een verhuurbedrijf van het kleinste formaat met een tankstation.

Waarbij je zegt: als je met de grote jongens wil meespelen, ...
                  Waaruit ik dus maar concludeer dat jij jezelf een grote jongen vindt. Ik vraag je vanaf wanneer je per defenitie dan een grote jongen bent, want ik beschouw mij absoluut niet als een grote (in tegendeel zelfs) maar toch moet ik ook die heffing betalen. Ik krijg geen antwoord.

Om een beetje te provoceren zet ik dan een foto van je FOH set in het topic. Een midas venice en een erg bescheiden FX-rack. Vroeg me af of je daarmee jezelf tot de grote mag rekenen.
                  Jij vind van wel, meningen zijn verdeeld.

Het gaat me er langs geen kanten om wie groot is, en wie klein. Het ging erom, hebben we in het andere topic er al over gehad, dat ik met mijn bedrijfje naar mijn mening onterecht milieutaksen moet betalen.

Jij begint zelf over 'wie met de grote wil ...'.

Een freelancer moet toch ook geen milieutaks betalen, wat is het essentiele verschil tussen hem en mij?
                  Zoals ik eerder al zei: ik heb geen opslagruimte, er komen bij mij geen klanten, en ik ga niet plotseling meer op de pot zitten ...
                  ____
                  Rv.
                  ____

Comment

• Niek...
                    • Nov 2001
                    • 1094

Gezellig, een discussie waarbij bijna iedereen over wat anders praat!

Voor de duidelijkheid:

Wat verstaan we onder kleintjes & de grote jongens? Of wanneer ben je profi?
                    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Rv
                      • Feb 2001
                      • 1086

Neen, dat is niet de essentie van dit topic.

Mac vraagt zich af waarom kleine verhuurbedrijfjes zoals dat van mij zagen over sommige (!!) taksen.

En ik zeg waarom ik dat doe.

Ik betaal NIET graag milieuheffing op afvalwater enzo, omdat ik niet meer vervuil dan zonder het bedrijf.
                      Ik betaal niet graag grondbelasting voor mijn bedrijf, OMDAT IK GEEN GROND GEBRUIK.

Mac vind het niet terecht dat ik dat zeg.
                      Ik vraag me af waarom ik daar niet mag over klagen. Dit is een oneerlijkheid ...

____
                      Rv.
                      ____

Comment

• Niek...
                        • Nov 2001
                        • 1094

citaat:Geplaatst door Rv

Neen, dat is niet de essentie van dit topic.
                        Jammer, toch wel! Mac vroeg zich namelijk dit af:
                        citaat:waarom wil iedereen graag zeer professioneel bezig zijn, maar wil niemand meedoen met de regels die daar aan verbonden zijn???

mooi, in de garage een beetje hobbien, af en toe verhuren, beetje meefeesten, en dan komen de heren overheid, die een paar regels hebben opgesteld. Die hebben dat uiteraard niet voor niks gedaan, meestal omdat er elders al eens iets fors mis gegaan is. Maar die regels gelden dan wel voor een ander, en niet voor onszelf.

En dan gaan we met elkaar een potje staan janken, en zeuren over de belastingen, en milieuwetten.
                        Ben ik nou de enige die probeert de zaken voor elkaar te hebben, heb ik een te hoog iq, of moeten alleen shell, dsm, akzo-nobel, en philips de zaken voor elkaar hebben, maar mag de kleine ondernemer blijkbnaar net aanklooien wattie wil, omdattie maar een kleine ondernemer is???
                        Dus de vraag aan Mac: wat is hobbien en wat is profi bezig zijn in ZIJN ogen? Waar ligt voor HEM de grens?
                        <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Stefke
                          • Sep 2003
                          • 259

Heb het hier met lede ogen bekeken. Wat een herrie allemaal

Ik werk ook nog niet legaal, maar heb binnenkort afspraak met een boekhouder om dat heel snel te veranderen.

Ik beschouw me niet als marktverzieker, vermits ik de zelfde prijzen tel als de "profi's". Ik weiger om van m'n prijs af te doen, ik heb namelijk dat geld nodig om m'n ding officieel te kunnen doen. Inschrijving hier, tax daar enz...

Waar ik ziek van wordt is dat gasten die pas beginnen met een set die op niets trekt, die nog niet eens 2 platen fatsoenlijk kunnen mixen en totaal geen benul hebben van het opbouwen van spanning (lees ambiance) om het publiek naar het totale Orgasme te leiden, worden ingehuurd door de plaatselijke sportvereniging, jeugdbeweging of andere, gewoon omdat ze goedkoop zijn en per toeval iemand kennen of de zoon zijn van,...

Ik ben vroeger zelf begonnen door eigen organisatie van fuiven en feesten en heb daar een hoop in moeten investeren vooraleer ik voor iemand een feestje mocht draaien.

Ook in deze wereld geldt de regel: het is niet belangrijk wat je kan, het is belangrijk wie je kent!

Trouwens ik heb vroeger ook heel veel gehuurd, er was echter geen enkel verhuurbedrijf dat niet aan mij wilde verhuren omdat ik nog geen BTW nummer had

Trouwens hebben de echte jongens die het officieel doen ook zo niet iets als aftrekbaarheid van BTW bij aankoop materiaal?? Inbreng van afbetaling wagen, inbreng benzine, afschrijvingen op materiaal,....

Ik als niet officiele heb zo'n voordeel niet en dat schilt hem alleen al op de BTW zo'n 21% in België! En ik ben er ook vrij zeker van dat de officiele jongens ook echt niet alles aangeven en dus ook hier en daar wat zwart bijtoveren.

't is dus maar hoe je het bekijkt
                          ah zo dan

Comment

• Rv
                            • Feb 2001
                            • 1086

JIj gaat nog verschieten jongen ...
                            ____
                            Rv.
                            ____

Comment

• Stefke
                              • Sep 2003
                              • 259

RV, al wat je verschiet ben je kwijt

Ik heb deze post gedaan om ook reacties en aan of opmerkingen te krijgen die me een beter beeld moeten geven over hoe ik het moet aanpakken. Ik dacht te beginnen in zelfstandig bijberoep, het is tenslotte een hobby en ik ben er mij zeer van bewust dat het heel moeilijk is om er 100% van te leven, maar dat is dan ook niet de bedoeling.

Ik draai heel regelmatig in een danscafé en krijg telkens de daver op het lijf als ik een onbekende gast in kostuumpje zie afkomen! Ik wil gewoon m'n ding kunnen doen zonder telkens over m'n schouder te moeten kijken of de belastingdienst niet meedanst.

Als je waarschuwingen hebt of dingen waar ik zeker rekening mee moet houden, wil je deze dan posten? of me een directe mail sturen met goede raad?[] mag trouwens ook van andere komen, alle info is welkom.

Ik zal u eeuwig dankbaar zijn.

ah zo dan

Comment

• Ws Soundexpresse
                                • Jun 2001
                                • 1007

heb ff zitten lezen...............

Sorry dat ik het zeg, maar wat zijn sommige hier een stelletje kinderen zeg...........

Wanneer ben je profi en hoor je tot de grote? DOET DIT ER TOE?

Ben je minder als je niet minimaal 1600m2 opslag hebt?
                                moet je minimaal 6trailers onder weg hebben om erbij te mogen horen?
                                Hoor je er niet bij als je maar 1geluids setje hebt?

Kom op zeg...........
                                kan me hier echt aan ergeren, vooral als ik idd naar de leeftijd kijk.

zal ff m'n situatie schetsen:
                                Ben 20jaartjes oud, doe vanalles wat, zowel licht als geluid als disco. Ben gemiddelt 3x in de week weg, doe dus niets anders als mijn eigen bedrijfje.

Heb 1bus onderweg, 1grote geluidsset (dynacord XA), ofwel 2kleine, wat moving headjes en wat parren. Absoluut niet veel dus! Maaaar, wel lekker bijna iedereweek opslag leeg. Heb lekker te werken voor mezelf, mij hoor je dus niet klagen. Veel meer groeien hoefd van mij ook niet, is goed zo.

Ben gewoon lekker tevreden zo. Snap niet dat sommige mensen zich hier druk maken over hoeveel iemand nu wel of niet heeft. Doe gewoon lekker je werk, en doe waar je goed in bent, of goed in denkt te zijn.

Laat iemand toch gewoon een effectrackje hebben en 1mixer en 1geluids setje, als hij ervan kan leven, wat is het probleem?
                                Denk dat je in deze branche bij de grote hoort als je je werk goed en veilig doet, en daar nog geld aan verdiend ook. Dan ben je gewoon goed bezig, en vind ik dat je alle respect verdiend. Weet zelf hoe moeilijk het is om er tussen te komen.

Dus laat A.U.B. iedereen in z'n waarde, 1600m2 opslag en 6trailers die stilstaan is altijd slechter dan een OpelCombo met n monitor set voor een of andre B artiest die wel ieder weekend weg is.

Misschien kom ik wat wazig over ofzo, maar goed, denk dat de meeste het wel snappen.

Probeer hier niemand af te zeiken ofzo, laat mensen gewoon in hun waarde, en probeer elkaar te helpen.
                                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...