eigen bedrijf...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

citaat:blijven zieken MAC? Of ben je gewoon stront jaloers
    neu, daarom stond dat ook in aparte posting, en
    neu, ik heb het niet zo op paella...

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

ikw orst alleen maar moe van al die mensen die ineens een bedrijf hebben, en vervolgens alleen maar kunnen zeuren over alle regeltjes en wetjes die ze als hinderlijk ervaren.
      Ik heb al vaker gezegd : wie gaat er naar de weduwe van je personeelslid om te vertellen dat jou werknemer dood is???
      want daar ligt wel de bottom-line, volgens mij.

Comment

• Jurrie
        • Nov 2002
        • 402

Er zijn ook al genoeg topics geweest over wel of niet inschrijven bij KvK enzo.

Maar nooit is er echte duidelijkheid (vind ik)...

Dat is denk ik ook de reden dat veel mensen 'zwart' blijven werken.

Want wanneer is het nou écht nodig om een 'bedrijf' te beginnen.
        Toch niet wanneer je 12 feesten in een jaar draait, hoe groot ook.

Maar waar ligt die grens?!

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Hé mense,

Om eerlijk te zijn, ik behoor ook niet tot het groepje mensen die zich heeft ingeschreven en alles legaal doet.

Ik pas helemaal in de omschrijving:
          een uitgegroeide hobby.

Ik heb 12-15 optredens in een jaar, vraag daar 150 euro voor, gewoon om wat bij te verdienen. Dat is toch wat elke scholier wil?

Maar om over die 2000 euro per jaar (!) even belasting te betalen, niet te vergeten de Buma/Stemra uit te bekostigen en dan heb ik het nog niet eens over de kosten van reperaties en de aanschaf van nieuw spul...

Zo gauw het geld begint te rollen zal k me er cker in verdiepen, maar tot die tijd...

Muziek is voor mij een hobby, niet ineens een verplichting, dat wil ik zo houden.

Greetz,
          Jurjen

Comment

• Jurrie
            • Nov 2002
            • 402

Daar sluit ik me een beetje bij aan...

Maar ondertussen sta je wel met spul te draaien waar de 'pro's' ook mee draaien... en kaap je af en toe een klusje weg wat ook interessant zou zijn voor een 'legaal' bedrijf.

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

citaat:Maar ondertussen sta je wel met spul te draaien waar de 'pro's' ook mee draaien...
              Whahaha, cker nog nie op me site geweest? Ik draai nog maar met DAP...
              I no, k moet beter krijgen, maarja, nog nie die 50 optredens per jaar die ik zou wille...

citaat:en kaap je af en toe een klusje weg wat ook interessant zou zijn voor een 'legaal' bedrijf.
              Ja, maar als ik mijn 15 optredens per jaar over legale bedrijve moet uitspreide zou elk bedrijf in de randstad alleen al 0,1 optreden per jaar mislopen. Of ze daar nou wakker van liggen?
              Tuurlijk kome dan de reacties van: "En als er nou 200 van die drive-in shows als die van jou zijn alleen al in de randstad"

Ik ben gewoon een scholier met een uit de kluite gegroeid bijbaantjemeer nie

Jurjen

Comment

• fredjuhh
                • Sep 2002
                • 215

bij mij/ons is het bergelijkbaar, 1a 2x in de maand een feest, vak voor dezelfde klanten (school, sportver. enzo).
                Stel dat we aangemeld zouden zijn bij de KVK, zou ik meer geld moeten vragen, om niet helemaal straat arm te worden van me disco (heb er tot nu toe denk nix mee verdient, aleen uitgegeven).
                dus wordt ik duurder, en vind de school me te duur worden, en moet ik het dus met grotere feesten doen, waar we eigenlijk geen klanten in hebben, dus zit ik met en "bedrijf" wat geen omzet heeft. En grotere drive in's zijn er bij mij in de buurt ook genoeg.
                ---hier staat nix--->

Comment

• Jurrie
                  • Nov 2002
                  • 402

Jurjen,... ik reageerd in het algemeen, en niet specifiek op jou

Toen ik op 'plaatsen' drukte dacht ik van 'ojee, nou denkt ie dat ik hem bedoel' [)]

Comment

• Niek...
                    • Nov 2001
                    • 1094

Eigen bedrijf:

Verleden jaar hebben wij onze hobby omgezet in een onderneming. Reden: aantrekkelijker voor bedrijven, stukje professionaliteit naar klanten MAAR bovenal om het risico van een mogelijke belasting aanslag af te wenden.

Nu: een V.O.F. met alle bijbehorende plichten. Meest voorname zijn de BTW, inkomstenbelasting (alhoewel we niets verdienen) en verzekering. De overige "regeltjes" nog weinig van gemerkt; maar wellicht dat de toekomst wat anders bezorgd.

Als laatste: een dikke vinger naar alle zeikerds die "het nog wel ff zwart doen", of naar bedrijven die 50% wit en 50% zwart doen. Er zijn mensen die zich aan de regels proberen te houden en hun werk serieus en goed proberen te doen; en dan zijn er "marktverziekers" die met lagere prijzen (door minder kosten) het werk voor anderen erg moeilijk kunnen maken.

Mijn idee: indien je werk UITEINDELIJK goed doet, komt de klant wel weer bij je terug. Die 19% BTW nemen ze dan wel voor hun rekening!
                    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Rv
                      • Feb 2001
                      • 1086

Jij hebt dus tot vorig jaar alles in het zwart gedaan, en nu zeg je:

citaat:Als laatste: een dikke vinger naar alle zeikerds die "het nog wel ff zwart doen"
                      ____
                      Rv.
                      ____

Comment

• Niek...
                        • Nov 2001
                        • 1094

citaat:Geplaatst door Rv

Jij hebt dus tot vorig jaar alles in het zwart gedaan, en nu zeg je:

citaat:Als laatste: een dikke vinger naar alle zeikerds die "het nog wel ff zwart doen"
                        NEE! Sinds dit jaar zijn we, door een kleinere omzet in eerdere jaren (= groeiende drive-in!), aangemeld bij Kvk. Dat wil echter niet zeggen dat je daarvoor e.e.a. slecht geregeld had. Zo waren wij bijvoorbeeld gewoon verzekerd! En zo zijn er nog enkele zaken te noemen. Dit is wat ik ook hierboven heb aangekaart; met het verschil dat daar nu Kvk en Belastingdienst (BTW) is komen bijkijken.
                        <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Klaaske
                          • Jun 2003
                          • 571

citaatf heb je asiel aangevraagd in spanje, john????
                          Zielig hóór, laat iedereen gewoon in zn waarde !
                          <font size=\"1\">
                          Groeten,
                          Jaap
                          <b>
                          -[GSXke :)]-
                          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

citaat:Geplaatst door tds

citaatf heb je asiel aangevraagd in spanje, john????
                            Zielig hóór, laat iedereen gewoon in zn waarde !
                            komt meer dankzij john's topic over allerlei zielige nederlanders die het niet meer zien zitten, omdat de nederlandse overheid geen vuist maakt tegen marskramer, blokker en fietsers zonder achterlicht...

Mijn tendens van dit topic was juist het omgekeerde : Wil je met de grote jongens spelen ? Zorg dan dat je goed getraind hebt.. of , zoals de yanken zeggen: to win the game you gotta play the game. &gt;&gt;vrij vertaald : om the scoren moet je wel op het voetbalveld staan, en niet op de tribune..&gt;&gt;

Comment

• musicjohn
                              • Aug 2001
                              • 1102

Thanks MAC,

Dat kan ik nou nog eens waarderen van je. En in hetgeen jij nu schrijft moet ik je ook 100% gelijk geven.
                              Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Rv
                                • Feb 2001
                                • 1086

Euh, Mac, jij gebruikt zoveel grote woorden enzo, maar wanneer behoor je nu tot de 'grote jongens', zoals jij ze zooooo graag noemt ...

Toch niet met zulke slordige setup als hieronder, daar kunnen we zeker van zijn, dus wat maakt je tot die harde selecte kern waar je zo trots op bent?
                                http://www.********.nl/images/PICT0469.JPG

En Mac, jij zegt in vele topics dat, wanneer je een bedrijf wil, je ook maar al de dingen die erbij komen voor je rekening moet nemen. Misschien waar. Maar zal ik het (mijn situatie) eens schetsen:
                                PA deed ik voor het plezier, er geld mee verdienen kwam op de laatste plaats (zolang ik er maar niet TEVEEL bij inschoot ...). Toch moest ik van die hobby een bedrijf maken (haja, anders was dat in het zwart, en dan mocht ik mijn eigen onkosten nog niet vragen).
                                Dus maar een bedrijfje opgericht.

En dan is het plots maar logisch dat ik milieubijdrages betaal, en grondheffingen, want Mac, ik wil meespelen met de grote hé!

Ik wil helemaal niet meespelen met de grote, ik wil gewoon mijn hobby kunnen doen.

Ik zal het anders zeggen: waarom moeten de muzikanten, die elke avond meer verdienden dan mij (met geldig statuut) geen milieubelasting betalen? Geen grondheffingen?Wat is nu eigenlijk het essentiele verschil tussen mij (de jongen met een boxenset) en de muzikant (de man met de gitaar)...

Neen, ik vind het spijtig dat jij mij driect mee over de kam scheert met bedrijven die echt wel voor meer milieuoverlast zorgen, die werknemers hebben, ...
                                Ik vind dat daar nog echt wel een wezelijk verschil inzit. Jij bent al bijna mijn verhuurbedrijfje aan het vergelijken met tankstations, met multinationals, ...

Ik vind dat ik echt het recht heb om daar iets over te zeggen. k blijf herhalen: twee keer grondbelasting betalen voor dezelfde garage is oneerlijk!

Ik ben van mening: de vervuiler betaalt, en dat ben ik echt wel niet hoor ...

Maar veralgemene is het makkelijst Mac, dat doe je erg goed. Voor jou is duidelijk: alle bedrijven zijn hetzelfde ...
                                ____
                                Rv.
                                ____

Comment

Working...