storende bezoekers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

storende bezoekers

He mensen,

ik ben nu al 3 jaar lang bezig met m'n eigen drive-in en ben nu al meerdere keren tegengekomen dat ik een all-roundopdracht had (alle smaken door mekaar heen) en dat mensen die hun eigen smaak nog niet / naar hun mening niet vaak genoeg voorbij hoorden maar 's ff voor het gemak zonder te vragen in mijn cd-koffers lope koekeloere.
    [}][}][}]
    Nu maakt het me niet zo veel uit als het de opdrachtgever is die het één keertje doet, maar er komen dus ook gasten uitgebreid mijn volgorde door de war gooien (zo kan ik dus niet zo snel meer alles terug vinden) daar komt nog eens bovenop dat ze een stapel van minstens [u]10</u> cd's eruit halen die ik vervolgens allemaal tegelijk moet draaien.[}][}][}]

Nu heb ik nog wel eens moeite met mijn bescheidenheid / verlegenheid en durf ze niet goed weg te sturen. Zeker omdat de mensen ouder zijn dan mij. Verder probeer ik altijd de cd's zo ver mogelijk weg te zetten en de boel te barricaderen, maar toch blijven de brutale types komen.[xx(]

Wat zijn jullie ervaringen ermee, en wat kan ik er het beste aan doen. Een podiempje geeft status, I no, maar daar is voorlopig nog lang geen geld voor.

Mzzl,
    Jurjen
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Misschien op fitness gaan

Je moet gewoon niet over je heen laten lopen,gelijk afkappen en niet de ene wel en de andere niet laten kijken.(hoe lekker dat grietje ook is)
    Dus verzoek nummers op laten schrijven,en dan komen ze vanzelf voorbij. (als je hem hebt natuurlijk)

Vaak is het ook een kwestie van leeftijd van het publiek inschatten,en "uitrekenen" wanneer die gasten jong zijn geweest en waar ze toen (vroeguuurr) naar luisterden/dansten en dat draai je dan,pas op met beatles en Rolling stone's volk ,dat waren vroeguur twee "kampen"
    Een feestje voor m'n collega's bijvoorbeeld ,is niet geslaagd zonder een paar nummers van "Credence clear water revival" , "deep purple" ,"santana" enz.

martijn
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

citaat:Misschien op fitness gaan
      Wat je daarmee bedoelt is mij nog niet duidelijk. Lijkt me overbodig als ik al aan honkbal, tennis en zwemmen doe. (Dat ik nog tijd kan vinden voor me drive-in [:0]!)

citaat:Vaak is het ook een kwestie van leeftijd van het publiek inschatten,en "uitrekenen" wanneer die gasten jong zijn geweest en waar ze toen (vroeguuurr) naar luisterden/dansten en dat draai je dan
      Ja, ik weet het en dat doe ik ook geregeld, maar als de leeftijd varieert tussen 16 en 50 heb je toch al wel een beetje een probleem.
      (Verjaardagsfeest waar k laatst moest draaien) en een staatbarbecue heeft ook vaak een breed publiek rondlopen.

Dan heb je nog wel es een jongere die wil wete of je ook Après-ski hebt [xx(] ("Ja, natuurlijk") komt toch gewoon kijke.
      Of een paar ouwe kleppen die persoonlijk wille zien of je Frans Bauer in je koffer hebt zitten ("Eh, nee!" en terecht [])

Maar daar wordt je dus para van...

Ik hoor je verdere toelichting wel...
      Jurjen

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

gewoon negeren en zeggen dat ze niet achter de installatie mogen komen, doe ik ook altijd, als ze niet luisteren gewoon ff heel luid herhalen.
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:
          Nu heb ik nog wel eens moeite met mijn bescheidenheid / verlegenheid en durf ze niet goed weg te sturen. Zeker omdat de mensen ouder zijn dan mij. Verder probeer ik altijd de cd's zo ver mogelijk weg te zetten en de boel te barricaderen, maar toch blijven de brutale types komen
          Ouder of niet ouder...van mijn mengtafel moeten ze zo ver mogelijk wegblijven! Achter de afsluiting dus!!
          Op die momenten heb ik geen bescheidenheid of beleefdheid. Dis afsluiting staat daar met een reden.

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Oplossing: maak wat bladzijdes met tabelletjes, waar de mensen op kunnen schrijven wat ze graag willen horen, dan ga je fijn die lijstjes af en kies je uit wat je geschikt vind. Op die manier komen er mensen aan hun trekken en kun je toch je eigen stijl houden. Mensen die in je CD's koffers kijken is bij ons not-done! Tenminste: zolang we ze niet kennen, onze cd's, onze drive-in: en wij komen om het feest te maken! En als er iemand dan nog steeds hard blijft vasthouden aan het feit dat hij / zij het beter kan: lekker naar de organisatie sturen, kunnen ze hem de volgende keer boeken. Kwestie van ervoor zorgen dat het geen probleem kan zijn.

Comment

• RDH
              • Aug 2001
              • 298

dat is simpel bij mij, ik zorg gewoon dat die koffer zodanig staat dat er geen plek is voor meerdere personen (enkel ons 3en van de show), dat werkt goed...

groeten,

Remco

Comment

• Controller
                • Apr 2002
                • 745

nog een oplossing prikkeldraad hehe.

Maar al gekheid op een stokje
                bij mij proberen telkens aan de lichttafels te komen hele simpele oplossing
                1e netjes vragen
                2e keer waarschuwen
                3e keer beveiliging erbij die mogen het dan afhandelen.

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

citaat:beveiliging erbij die mogen het dan afhandelen.
                  Hé man, leuk bed8, maar zo groot heb ik nog niet meegemaakt.
                  Meestal draai ik op kleinere feesten, vaak particulieren.

Dus is er geen beveiliging, oké, de opdrachtgever of zaaleigenaar erbij halen. Is dat ook goed?

Mzzl,
                  Jurjen

Comment

• Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

citaat:beveiliging erbij die mogen het dan afhandelen.
                    Hé man, leuk bed8, maar zo groot heb ik nog niet meegemaakt.
                    Meestal draai ik op kleinere feesten, vaak particulieren.

Dus is er geen beveiliging, oké, de opdrachtgever of zaaleigenaar erbij halen. Is dat ook goed?

Mzzl,
                    Jurjen
                    Tuurlijk is dat goed,

Kijk die mensen bezorgen jou misschien niet alleen last maar kunnen ook je publiek lastig vallen dus aan de na een paar praten waarschuwen is het aan de opdrachtgeven, zaaleigenaar, beveiliging om het af te handelen.

Comment

• Freddie
                      • Nov 2002
                      • 195

Misschien dat dit niet voor iedereen geld, en ook niet voor alle feestjes. Maar wel voor de ietwat kleinere feesten. Gewoon een keer goed zeggen dat je het niet wilt. En omdat je daar dan toch een belangrijke taak hebt op dat feest, luisteren de meeste wel (mijn mening en ervaring)
                      En anders zorgen dat je koffer niet in het zicht staat en/of de mensen er niet bij komen
                      Voorkomen is altijd beter dan genezen!
                      Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

Ik werk persoonlijk samen in een team van 6 mesnsen waar slechts 2 competente mennsen zijn, Aangezeien het ALLEMAAL geleend gerief is, komt niemand eraan dan ik en die andere persoon, als er iemand maar zijn hand naartoe beweegt heeft die een probleem met mij, maar dat zeg ik meestal elke dag minsten 3x over een gans jaar, dus ze verstaan het wel hoe dierbaar zo'n materiaal me is,
                        (al was het alleen maar al dat ze men voorgeprogrmaeerde boel zouden wissen,)
                        Ik zeg het gewoon lekker tegen iedereen, maar bij mij is dat anders hé, bij mij zijn het allemaal mensen die ik ken, en zijn het geen feestjes, maar toneel voorstellingen of bezinningen(bij toneel ben ik zelf ook maar een hulpje )
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• dome
                          • Mar 2002
                          • 159

Het is een hels karwei maar als je mensen niet durft weg te sturen is er 1 oplossing.

Maak een map waarin alle titels van de liedjes staan leg die neer
                          ( desnoods aan de ketting als ze ermee aan de wandel gaan)
                          Kunnen ze rustig kijken zonder jou in de weg te lopen.

Als je eenmaal alles hebt staan is het een kleine moeite een nieuwe cd toe tevoeren.

good luck [^]

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Het is eigenlijk heel simpel:
                            Mensen betalen mij (of jou, net hoe je het leest..) om de plaatjes te draaien.
                            In mijn geval hebben ze daar een bedrag voor over waar ik persoonlijk best lang voor moet werken om het te verdienen, kortom: ze betalen om mij de plaatjes te laten draaien.

Dan maak IK dus ook de keuze in wat ik draai, daar ben ik namelijk zo goed in dat ze mij daarvoor betalen...

natuurlijk lees je het bovenstaande en denk je: wat een arrogante klootzak is die Ralph...klopt!
                            maar ik neem ook altijd e moeite om goe dte overleggen wat het doel is van een avond, wat de opdrachtgever verwacht en ik zorg ervoor dat mijn cd collectie helemaal is bijgewerkt...

afgelopen zaterdag stond ik mooi voor joker: op een bruiloft komt er iemand naar mij toe en die zegt "je zou een hoop bezoekers een groot plezier doen als je een tango zou draaien"...
                            Laat ik er nu welgeteld 3 in mn cd collectie hebben zitten...
                            1e was Carel Kraaienhof- adios...
                            2e was de tango van het blote kontje...
                            3e was He nol...(rest mag ik hier niet plaatsen, maar het rijmt idd

Ik zag dus 4 60 plus stellen staan en een dansvloer vol met mensen die zich helemaal in het zweet stonden te swingen op ouwe soul&disco...kijk op horloge: 23.45 met een eindtijd van 00.30.

Ik ben dus even naar de beste man toegegaan, heb hem verteld dat de wens van het bruidspaar was dat we swingend naar het einde gingen en dat ik besloten had dat de tango's uit mijn cd collectie niet voor dit feestje geschikt waren.
                            kortom: ik heb het wel, maar besluit om het niet te draaien.

Wijze les van een collega die al langer plaatjes draait dan ik besta: goeie verzoekjes komen met een biertje en verdwijnen direct te cd speler in, slechte verzoekjes worden wel aangenomen en direct beantwoord met een welgemeend: als u dat wenst te horen zult u ons toch echt moeten boeken voor een vervolg feesjte!

bij de weg: Aan mijn cd's zit niemand, zeker geen gasten!
                            is net zoiets als: mag ik even iets door de microfoon zeggen....ja, dat mag, we doen ook aan losse verhuur, mag je er net zolang doorheen lullen als je zelf wenst! maar niet als ik draai!

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

Nou...voor mij is het simpel...

1. Iid, de klant huurd je niet voor niets, de klant weet wat ie kan verwachten....( vaak de eerste regel in een contract : de klant kent de kwaliteiten van de artiest/dj...)

2. De klant heeft iid een zaaltje gehuurd, behalve die paar vierkante meters waar jij/ik sta...op die paar vierkante meters, maak jij/ik de dienst uit...

3. Als jij/ik regelmatig, zeg maar 5 van de 10 keer meemaak dat mensen komen zeuren over de muziek...dan denk ik dat je toch eens over je DJ carriere moet nadenken...en je afvragen of je wel geschikt bent...

4. Das de rede, waarom [u]ik</u> al bij voorbaad zeg, dat ik [u]geen</u> traditionele dans muziek draai...Dat kan ik en wil ik niet...dan ligt natuurlijk de keuze bij de klant wat ie doet...Ik vind het namelijk ook leuk voor de klant als zijn/har feessie geslaagd is...En zolang ik er niet van hoef te leven, kan ik gelukkig ook nee verkopen...
                              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...