Dit wil ik gewoon even kwijt...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

Een zeer mooie proloog echter vraag ik me dan toch steeds weer af waarom de mensen steeds weer teruglopen naar dezelfde hersenloze partijen met hun corrupte en geldzuchtige bemoeiministers die alles beter weten.
    Het PVDA en de VVD hebben onder paars een fleurige puinhoop achtergelaten en nu onder balkenende zie je weer dezelfde ministers terugkeren en de pvda groeit zelfs weer in populariteit? Wat klopt hier niet?

Veel alternatieven krijg je ook niet, Stem SP voor een gegarandeerde ondergang van de economie of pak de LPF die zover wegzakken met hun arrogante partijleden dat de idealen ver te zoeken zijn.

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

dat mensen....
      1. altijd graag in de gouden bergen geloven en
      2. elke weer weer de illusie hebben dat er een politicus is, die eens niet zal liegen, maar doen wat ie zegt (zo'n mega-leugenaar-draaikont als Dittrich van D66 is ook weer een weerzinwekkend voorbeeld!)
      3. dus geleidelijk het begrip democratie laten uithollen door hen die nota bene een baan verworven hebben om dat begrip te dienen.
      4. kennelijk geen (of minieme) kans krijgen op een geleidelijke verbetering, maar dat dit schoksgewijs zal gaan... de schokken uit het verleden kennen we!
      De vraag blijft alleen welke soort schok de toekomst voor ons in petto heeft!
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Jurrie
        • Nov 2002
        • 402

Het is gewoon één pot nat met 'stemmen'.

Meneer Fortuyn zou misschien wel dingen veranderd hebben, maar met sommige ideeën moest ik toch ook weer aan die man met dat kleine snorretje denken.

Als zulke mensen de kolder in hun kop krijgen, kunnen er hele gekke dingen gebeuren...

En Nederlanders kunnen alleen maar ouwehoeren, maar actie, nee hoor! Voorbeeldje:
        Als in Amerika de benzine 2 dubbeltjes duurder wordt zetten ze massaal de auto een week stil.

En hier? gaat alles gewoon door en wordt alles geaccepteerd.

Comment

• musicjohn
          • Aug 2001
          • 1102

citaat:En hier? gaat alles gewoon door en wordt alles geaccepteerd
          Yip, zoals ik al zei, Nederlanders zijn een uitermate volgzaam volkje.
          Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Koszmo
            • Nov 2002
            • 185

citaat:maar met sommige ideeën moest ik toch ook weer aan die man met dat kleine snorretje denken.
            Sorry maar daar had ik helemaal geen last van.... en naar mijn mening is dat ook niet zo... zoals hij zelf zei:"Ik ben strenge huisvrouw, die zegt, als je gaat dweilen moet je eerst de kraan dicht doen, maar ik ben geen racist" en daar ben ik het volkomen mee eens!

...

Grtz,

Koszmo
            Profiel - Mailtje

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Over dat" slappe asielbeleid" : moet je in het westland vertellen vlak voor de oogst begint. Het asiel beleid is niet slap, maar hangt onder een nog grotere inbrekers-club : europa. en dar begint het stelen pas echt.
              Maar ik reageerde op "oorspronkelijke bevolking", en ik ken er een paar ( wel meer dan een paar , trouwens) die zeer beschaafd hun werk doen, niet met religie te koop lopen, hun eigen centjes verdienen, maar die de kleurfilter-proef niet doorstaan. EN DAN WORDT IK EEN BEETJE GIFTIG. dus.

geen handtekening, deze keer.

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Ik denk dat het probleem zowel in de politiek als in de asielzoekersproblematiek ligt bij acceptatie... Men wil de eigen mening aan anderen opdringen, vrijwillig of dwangmatig. Persoonlijk heb ik meer problemen met een zeurderige Jehova dan met een moslim die netjes naar de moskee gaat zonder mij lastig te vallen. Over het algemeen is het niet de ***sdienst die wrijving veroorzaakt. WEL de regeltjes die door halfbakken dictators aan dit geloof zijn toegevoegd... Ik noem hoofddoekjes, lijfstraffen, uithuwelijking enz. Allemaal flauwekul, en nergens in welke ***sdienst dan ook beschreven...

Turken en Irakezen, vinden vaak een baan, met name omdat ze(vooral laatstgenoemde)vaak hoog opgeleid zijn ! Antillianen echter (idd die groep waarvan 80% niet werkt en 30% crimineel is), veroorzaken vrijwel uitsluitend problemen, en hebben bovendien geen enkele reden om niet terug te keren naar eigen land ! Zoals Rinus echter als zei; de politiek vind het prachtig om dergelijk tuig te onderhouden, en ziet dit als 'naastenliefde'...

Politici zijn niet meer dan omhooggevallen loket-beambtes die stikken in hun eigen bureaucratie... De ene bedrieger na de andere verkondigt zijn/haar sprookje, helaas nooit eindigend op "en ze leefden nog lang en gelukkig "....

Accepteer de ander en hij accepteert jou... Wat je uitstraalt krijg je terug... Zo werkt het altijd en overal, zonder ook maar 1 uitzondering...

Greetz AJB
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Beste mensen,
                  Een onderwerp waar scherp gediscussieerd wordt over zaken met enige relevantie van onze branche met politeiek beschouwingen kan geen kwaad.
                  Zonder onderwerpen te willen bannen denk ik dat we allemaal niet gebaat zijn bij een discussie waar, al dan niet in bedekte termen, bepaalde bevolkingsgroepen in een kwaad daglicht worden gesteld.
                  Voor de mensen die menen hierover met mij van gedachte te kunnen wisselen: prima, graag per mail onder opzegging van verdere deelname aan het forum!

Discriminerende taal wordt niet getolereerd, zeker niet wanneer het tussen de regels door wordt omschreven.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Volgens mij zijn er geen deelnemers die met zin bepaalde groepen discrimineren om geloofsovertuiging, sexuele voorkeur of huidskleur. WEL worden bepaalde mensen aangekeken op hun gedrag, of dit nou nederlandse politici of buitenlandse criminelen zijn ...!

groet AJB
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Beste AJB,

Jouw politieke voorkeur, en die van anderen uiteraard, zijn een leuk standpunt tijdens het stemprondje dat eens per 4 jaar jou in de gelegenheid stelt je voorkeur kenbaar te maken.

Op dit forum bieden wij GEEN plaats aan het ventileren van standpunten die in brede maatschappelijke zin dit democratische principe hekelen.

Kortom: een discussie over waar je last van hebt is prima, hoe je graag zou zien ook, wijzen naar mensen die het vergallen in jouw ogen heeft slechts op beperkte wijze zin. democratie betekend ook dat je slechts beperkt invloed hebt op hetgeen anderen over jou beslissen.

Het gaat wat ver om een directe band te leggen tussen de instroom van kansarme bevolkingsgroepen en de geldstroom die hieraan wordt gespendeerd, de keuze die de politiek hierin maakt en de manier waarop wij in onze branche hierdoor getroffen worden.

Democratitie is ook lijden onder de keuzes van de meerderheid.
                      Zoals een groot filosoof ooit eens zei: Ieder volk krijgt de democratie die het toekomt...

ik zie werkelijk niet in wat de keuze om instroom van kansarmen te begeleiden te maken kan hebben met bijvoorbeeld het uitblijven van regelgeving waardoor tijdelijke installaties beter gekeurd worden...

Laten we het hier vakinhoudelijk houden en niet politiek beschouwend. Een discussie is leuk als hij zinvol is. Politieke standpunten verkondigen mag ook: darvoor kan iedereen die dit nodig vindt zich aanmelden bij de partij die het meest aansluit bij zijn/haar belangen.
                      In het ergste geval mag men altijd nog een eigen partij oprichten.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

citaat:Nu komen ze vanuit Brussel met het idee dat over een paar jaar IEDERE auto een “Board Computer met navigatie systeem” moet hebben. Zowel particulier als bedrijf. Da’s leuk voor de elektronica industrie. Een beetje navigatie systeem kost toch al gauw zo’n 1500 Euro. Hoeveel auto’s rijden er alleen al in Nederland rond? 3 miljoen? Tsja… de wet zegt het hé, dus wil ook U even dokken?
                        "Ja ja, meneertje. Dat is nog steeds een CD-speler daar in uw auto, en geen DVD-navigatiesysteem... Ik zie dat u al twee waarschuwingen hebt gehad, dus nu zult u er echt aanmoeten geloven: op de bon en uw rijbewijs voor een maand inleveren..."

Zie je 't al voor je???

Sorry, k moest nou eindelijk hier ook me mond open trekken.

Mzzl,
                        Jurjen

Comment

Working...