Dit wil ik gewoon even kwijt...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

als ik dit allemaal hoor is het helemaal niet zo slim om op dit moment zelfstandig te worden in de licht en geluids sector.

Onze bedoeling is om over een jaar vanaf nu zelfstandig te beginnen. Dit weliswaar als bijberoep. Zijn die milieuheffingen voor iedere vorm van zelfstandig zijn van toepassing?

En dan te bedenken dat je bij ons in belgie via de school wordt gesteund om zelfstandig te worden he [:0]
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Tiemen
      • Dec 2001
      • 944

Waarom mag de licht/geluid-sector niet onder de noemer "industrie" vallen? Eens dit aanvaard is de rest (heffingen, belastingen ik weet niet wat) zo bizar niet hoor!

T

Comment

• Ideedeluxe
        • Sep 2002
        • 84

Het lijkt er op sommige momenten verdraaid veel op dat de heren politici, zowel op landelijk als op lokaal niveau nog maar 1 doel voor ogen heeft, hoe maak ik het de burger zo lastig mogelijk. Men neemt maatregelen bij de vleet die op KORTE termijn verlichting in de staatskas geven. Voorbeelden hiervan hebben we de afgelopen perioden allemaal wel in het nieuws kunnen vernemen. Daarbij komt ook nog eens dat de Nederlandse regering graag het braafste jongetje van de klas is en dus mijlenver op de Europesche regelgeving vooruitloopt.

Als het om zaken gaat die de algemene veiligheid vergroten gaat zul je mij niet horen, zoals verplichting dobli spiegels op vrachtwagens, echter de Nederlandse regering is er een ster in de burger een worst voor te houden. Aan de ene kant iets beloven, en het aan de andere kant gelijk en dubbel zo hard terugpakken.

Zo lang je maar multinational bent heb je in Nederland nergens last van, de heren politici willen dan de zee wel voor je in tweeen splijten, maar als je kleine zelfstandige bent mag je het allemaal zelf uitzoeken.

Ik vind zelf de nieuwe regeling die het ministerie van cultuur etc. wil nemen inzake de subsidie verschaffing aan verenigingen, stichtingen etc. De staatssecretaris wil als criterium stellen dat er iets geproduceerd moet worden...............????!?!??? Hoe hadden ze dat in gedachten ????

Nee, het wordt er allemaal niet leuker op, en al helemaal niet voor de sociaal en financieel zwakkeren onder ons.

John
        When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• Rv
          • Feb 2001
          • 1086

citaat:Onze bedoeling is om over een jaar vanaf nu zelfstandig te beginnen. Dit weliswaar als bijberoep. Zijn die milieuheffingen voor iedere vorm van zelfstandig zijn van toepassing?
          Ik ben ook zelfstandige in bijberoep. Moet ik je één ding zeggen: IK RAAD HET JE VOLLEDIG AF!
          Voor meer info mag je me gerust bellen/mailen!

0486 243498 / ruben@sound-parc.be
          ____
          Rv.
          ____

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

bedankt voor je raad ruben. een jaar is nog lang. misschien dat de economie tegen dan terug gezonder is en het toch nog overwegen waard is.
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

citaat:bedankt voor je raad ruben. een jaar is nog lang. misschien dat de economie tegen dan terug gezonder is en het toch nog overwegen waard is.
              Als je goed bent in je vak : ga in loondienst bij een bedrijf in de geluid-lichtwereld.Zelfstandig worden is nog niet zo heel eenvoudig, neem alleen de fiscus en de sociale veraekeringen maar. Vooral in parttime-freelancen worden die heel erg nerveus, en gooien je regelmatig een berg post achter de deur..

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

tja de reacties hier beloven niet veel goeds.

wij krijgen meer en meer serieuze aanbiedingen. tot nu toe werkten wij dus niet officieel. zeg maar int zwart wanneer ze je dan achter een factuurtje vragen sta je daar dan. euh probleem.

wij willen echt wel serieus met onze "uit de hand gelopen hobby" verder gaan en ook deze mensen kunnen bedienen van licht en geluid. Zo kunnen wij pas groeien.

Maar ja volgens jullie is het bijna een onbegonnen zaak om zelfstandig een beetje fatsoenlijk te kunnen verdienen hieraan. Kunnen wij beter niks meer investeren en blijven doorgaan gelijk nu. Int zwart maar met heel veel plezier en een schoon bijverdienste.

Als de moment daar is dat ik met tegengoesting ergens sta stop ik er meteen mee. Maar de licht&geluid microbe heeft me serieus te pakken. Ik hoop ook dat het daarom nog een beetje plezant blijft.
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Tiemen
                  • Dec 2001
                  • 944

citaat:Geplaatst door ronny

... tot nu toe werkten wij dus niet officieel. zeg maar int zwart wanneer ze je dan achter een factuurtje vragen sta je daar dan. euh probleem.
                  ...
                  blijven doorgaan gelijk nu. Int zwart maar met heel veel plezier en een schoon bijverdienste....
                  Besef je wel waar je mee bezig bent? Dit kan eindigen op een plaats met vier muren rond je heen op geen al te grote afstand van elkaar! En verkondig dat dan al helemaal niet met naam en toenaam op iets publiek als het internet...

Denk ff na!

T

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

er is een troost voor degene die denken dat alleen de kleintjes het zwaar hebben....

Als je alleen al kijkt naar de afgelopen jaren bij de AMPCO groep en onlangs nog bij focus dan kun je concluderen dat de algehele malaise heeft toegeslagen.

En wees blij dat je als je er je bijberoep van hebt weten te maken je er nog makkelijk uit kan stappen.
                    Ik geef alle mensen de kost die er de afgelopen jaren mee zijn begonnen op full-tme of freelance basis en die nu al maanden thuiszitten...

Ralph

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

citaat:Besef je wel waar je mee bezig bent? Dit kan eindigen op een plaats met vier muren rond je heen op geen al te grote afstand van elkaar! En verkondig dat dan al helemaal niet met naam en toenaam op iets publiek als het internet...

Denk ff na!
                      laten we degene die niet officieel bezig zijn maar eens uit het forum filteren. Het zou hier maar heel rustig worden[}]

hoe ben jij dan in ***snaam begonnen??????? Denk daar eens over na.

en dat met dat factuurprobleem is ook opgelost. Hoe zal ik maar niet zeggen dan.
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Beste mede-forummers,

we zitten wereldwijd met deze problematiek. Lees eens het boek van Michael Moore over Stupid White Men. Dan merk je dat in America alles fout gaat omdat de domste mensen op de meest machtige plaatsen zitten. Je kunt je echt met dat boek een breuk lachen tot je wit om je neus wordt als je begint te merken dat het in je eigen land, zij het nu B of NL, hetzelfde aan het worden is.
                        Uiteindelijk draait de maatschappij op een hoop goede klootzakken (wij dus) die dagelijks hun best doen en wel onze job beheersen terwijl de "hoge heren" (per ongeluk op een hoge plaats geraakt, helemaal oncapabel, veilig beschermd door wetten en een leger advocaten, ...) er wereldwijd een grote chaos van maken en ons uitlachen.
                        Let op: generaliseren is altijd fout en overal zitten goede en slechte krachten maar de grote lijnen zoals hierboven gesteld kloppen toch.
                        Als iemand een idee heeft om dit eens op te lossen?
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• BAJ productions
                          • Jul 2003
                          • 587

vraaggie,
                          hoe veel zijn jullie nou ongeveer krijt om een een mans bedrijf op terichten
                          dit zijn de dingen
                          GEEN huis, auto.

want zit er toch aan tedenken om een een mans bedrijf opterichten
                          mits dit niet teveel kost

groetjes
                          bas
                          groetjes,
                          Bas

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

wordt dan maar rap 18 je moet eerst een jaar cursus doen bedrijfsbeheer. daarna kan je beginnen.
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Tiemen
                              • Dec 2001
                              • 944

citaat:Geplaatst door ronny

wordt dan maar rap 18 je moet eerst een jaar cursus doen bedrijfsbeheer. daarna kan je beginnen.
                              een gewoon diploma middelbare school was bij mij al voldoende dacht ik...

Comment

• lifesound
                                • Apr 2003
                                • 1052

citaat:Geplaatst door R. den Ridder

er is een troost voor degene die denken dat alleen de kleintjes het zwaar hebben....

Als je alleen al kijkt naar de afgelopen jaren bij de AMPCO groep en onlangs nog bij focus dan kun je concluderen dat de algehele malaise heeft toegeslagen.

En wees blij dat je als je er je bijberoep van hebt weten te maken je er nog makkelijk uit kan stappen.
                                Ik geef alle mensen de kost die er de afgelopen jaren mee zijn begonnen op full-tme of freelance basis en die nu al maanden thuiszitten...

Ralph
                                Wel, ik ben 2 (twee) jaar geleden als full-time zelfstandige begonnen in dit "entertainment" wereldje, en ik heb, dacht ik, tot nu toe welgeteld 3 maanden thuis gezeten. Zo slecht zal het dan toch niet gaan....

Comment

Working...