Dit wil ik gewoon even kwijt...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Ik geef jullie 1 goede RAAD

Het WOORDJE ZWART bedoel je toch wel het kleur van de luidsprekerkasten ? hoop ik ???

Als het niet zo is ????????????????????????????????????

Slotje erop, er zitten kapers op de kust

Jongens,jongens,jongens laat dit achterwege : het woordje zwart

sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

Ja SIS,

We bedoelen uiteraard de kleur van de luidsprekerkasten. Maar asjeblieft niet zo paranoia. Kapers liggen altijd op de kust, maar zeker niet op een forum.

De mensen bij de betreffende overheidsinstanties hebben wel betere dingen te doen.

Er word wel eens gezegd: "Watch out... big brother is watching". Is wel waar, maar voor Big Brother zijn wij (gelukkig) niet echt interessant.

En voor diegene die schreef dat je anders tussen 4 muurtjes komt te zitten; is ook totale onzin. Je kunt hoogstens een boete opgelegd krijgen. De belastingdienst stelt zich wat dat betreft (in Nederland) behoorlijk flexibel op. Afbetalings regelingen zijn erg populair en zeer bespreekbaar. Mede omdat de belastingdienst op die manier gegarandeerd is van het "innen" van de gelden. Maar dokken zal je !!!
      Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Hoi John, nou helemaal niet paranoia hoor !
        Het in namelijk zo dat er bij ons in Belgie : Sabam & belastingsinspecteurs zijn aangeworven die niks anders doen dan reklameblaadjes, internetsites enz... na pluizen !!!
        DUS dan kunnen ze ook terecht komen op forums !!
        Ik ken "persoonlijk" iemand van Sabam die €tjes gaat innen in de horecagelegenheden . Dit heb ik van HEM vernomen !!!!!!!!!!!!

Ik wou gewoon maar even waarschuwen !
        maar iedereen post wat hij wil natuurlijk
        sis

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door BAJ productions

vraaggie,
          hoe veel zijn jullie nou ongeveer krijt om een een mans bedrijf op terichten
          dit zijn de dingen
          GEEN huis, auto.

want zit er toch aan tedenken om een een mans bedrijf opterichten
          mits dit niet teveel kost

groetjes
          bas
          Hoeveel het koste weet ik niet meer, ben n.l.zelfstandig sedert 1989 .
          Toen lag het iets anders dan nu

Wel kan ik je mededelen wat ik per maand moet betalen aan verzekeringen, boekhouding, pensioenfonds, ziektekostenverzekering, bedrijfswagen, GSM, TEL:, alle soorten taksen en heffingen enz...

Rond de 1.500 € / maand !!!!

Dan moet ik nog mijn huis afbetalen 814 € / maand

Ik heb dan nog niet gegeten, gedronken, kleding en schoenen gekocht !

Dan mag er nog niks misgaan met het materiaal of het helemaal kl*ten.

Jaja, ik kom er echt voor uit dat het niet makkelijk is !!

Ik heb het geluk dat mijn echtgenote doktor is !!!!!!

Totaal : 2.314 € vaste kosten gemiddeld "berekend door de boekhouder"

sis

Comment

• Jan-Peter
            • Jan 2001
            • 311

Inmiddels ben ik ruim 10 jaar als zelfstandige bezig en heb veel met belastingdiensten e.d. meegemaakt.
            Uiteraard is dat steeds een erg persoonlijke zaak, maar met een goed gesprek met een inspecteur en duidelijke afspraken is er veel mogelijk.

Vele jaren daarvoor had ik ook mijn drive-in, net als zovelen hier. Naast een regulier inkomen uit een (overheids)dienstverband had ik ook inkomen uit de drive-in show. Toen daar afspraken over gemaakt. Ik werd niet gezien als ondernemer en zolang de netto winst niet boven de NLG 2500 uitkwam was het geen probleem. Gewoon een bijlage bij de jaarlijkse inkomstenbelasting toevoegen met de inkomsten en uitgave uit de drive-in show. Alle (maxi)single's, luidsprekers, versterkers, platenspelers, CD-spelers, stekkers en snoeren werden in een schriftje en ordner bijgehouden. Klanten, veelal verenigingen en scholen, kregen ook netjes een bonnetje voor het totaal. In al die jaren nooit problemen gehad en zelfs voor de personeelvereniging van de belastingdienst gedraaid !

Vanuit onze plaatselijke gemeente werd gesteld dat ik als bedrijf, met een gehuurd bedrijfspand, maar een afvalinzamelaar moest laten komen om mijn afval af te voeren. 1 x 14 dagen werd een klene container van 240 liter geleegd. Kosten per keer € 23,00 excl. BTW.
            Maar in die 14 dagen zat ie vaak niet vol genoeg. Dus dan maar 1 x per maand, kosten € 46,00 excl. BTW per keer. Dan maar stoppen met die onzin. En die vuilniszak... die gaat één keer in de week naar het lokale afvalstation en neem 'en passant' de oude kartonnen dozen mee voor de papiercontainer en als er nog wat oude apparaten zijn, gaan die in de recycle-container. Zonder enige kosten.

Sterker nog, mijn huurbaas had een transportbedrijf en deed het klein onderhoud zelf. De oude oliefilters gingen gewoon mee in dezelfde containers als het huisafval van de buren...

Toch ben ik van mening dat het nog steeds erg aangenaam is om een eigen bedrijf te hebben. De vrijheid, je eigen werktijden en de waardering die je krijgt van je werk en klanten is hoger dan bij een baas in loondienst.

Veel jonge ondernemers denken vanaf het begin te groot en zetten groots in bij de start van het bedrijf. Meteen het duurste en het beste aanschaffen en meteen ook maar een doorlopend krediet bij de bank. Dan ook meteen maar een vette bestelbus of luxe auto erbij want het geld is er toch.
            Maar dan moet het terugverdiend gaan worden en volgt er al snel een oplopende stapel met fakturen die niet meer betaald kunnen worden en leveranciers die als een haas de spullen komen terughalen. De ondernemer in spee heeft dan niets meer, behalve zijn doorlopende krediet, waarvoor hij de jaren erna mag blijven werken en zelf op bijstandsniveau kan leven.

In 10 jaar tijd heb ik een bedrijf opgebouwd en rustig aan alles opgebouwd. Alleen datgene gekocht wat ik ook echt nodig had voor produkties. Nu na 10 jaar ben je een gewardeerd ondernemer voor je bank en krijg je veel meer gedaan met een goed onderbouwd plan en toekomstverwachtingen. Een goede accountant is daarbij onmisbaar. Mijn velletje papier met toekomstplannen heeft pas een meerwaarde met een financieel stuk van de accountant erbij.

Een tip voor degene die hier nu schrijven dat ze eigenlijk zo graag het werk willen blijven doen, maar het buiten de regelgeving om doen.
            Ga solliciteren bij een groter AV-bedrijf, verteld wat je hebt, wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn. Sommige bedrijven zitten echt te wachten op mensen met een positieve werkinstelling, die niet te beroerd zijn om eens wat langer door te werken en niet bang zijn van een paar vieze handen.

Wil je toch zelfstandig aan de slag... blijf dan vooral in je eigen ideeën geloven en probeer ze op een gezonde manier te realiseren.

16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Ik vraag me nog dagelijks af hoe Nederland er nu uit had gezien als die knuppel van een "Van der G" nooit geboren was geweest en Pim Fortuin er eens goed de bezem had kunnen doorhalen.......

We zijn inmiddels weer helemaal terug bij de oude linkse politiek,en wat doen ze weer om aan geld te komen?? Juist, accijns op tabak omhoog, benzine duurder en het ziekenfondspakket uitkleden (en duurder maken)dan nog de vrije voet van de Eco tax schrappen (en over de eco tax nog eens 19% btw heffen=belasting over belasting!!!!!)
              Om nog even op Pim terug te komen, tijdens de rechtzaak mocht er niet of nauwelijks pers bij komen,geen probleem voor de linkse media,want van der G was immers een links activist.
              Zou het een rechts activist zijn geweest,dan was de hele wereld pers er tegen in gegaan als ze er niet bij zouden hebben gemogen.......
              Je hoort of leest nu toch ook nergens meer over kleine ruzie'tjes in den Haag, voorheen werd elk wissewasje voorpagina nieuws bij de Volkskrant of het Algemeen Dagblad !!!

Ik herinner mij ook nog een interview met Tineke Netelenbos,
              letterlijk zei ze "de LPF mag nu proberen de file's op te lossen,maar dat lukt ze lekker toch niet....."
              Gelukkig heeft de LPF nog in het laatste kwartier van hun bestaan een flink stuk snelweg er door gedrukt

Martijn.

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Niek...
                • Nov 2001
                • 1094

Het is weliwswaar niet direct met onze bedrijfstak verbonden; maar wil het toch even posten.

Wat namelijk te denken van de nieuwe, belachelijke kilometerheffing voor vrachtvervoer in Duitsland? Niet alleen belachelijk hoog; Duitsland wilde ook even bedingen dat Duitse vervoerders die heffing niet voor het volle pond hoefden te betalen.

Of de E.U. eenwording: het heeft voordelen maar ook nadelen! Wat te denken van vele Polen die vele figuurlijke (AV???) markten hier gaan verzieken, rechtvaardige prijzen gaan verneuken en zo wellicht duizenden werknemers op straat zetten?

Nederlandse kilometerheffing: hoeveel moeten wij in de toekomst gaan betalen? Natuurlijk niet onaardig wanneer de klant deze extra in rekening gebrachte kosten wil betalen; maar een recessie heeft ook nadelen. Welke klanten willen wéér méér willen betalen?

Ik zal er verder maar niet teveel over na gaan denken; worden we niet vrolijker van.
                <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• dome
                  • Mar 2002
                  • 159

Ik doe dit ook als bijberoep/hobby maar sta sinds enige jaren netjes bij de KvK ingeschreven. Een half jaar geleden werdt ik gebeld door de belasting dienst, deze wouden een afspraak maken om de boekhouding eens door te nemen.

Goed een ochtend vrij genomen hiervoor de beste man kwam en heeft de boekhouding door genomen.
                  Hier maakte hij uit op dat ik voor de belasting niet intressant was en ook niet als onderneming wordt gezien [?] Want alle inkomsten worden weer geivesteerd zodat ik zo min mogelijk geld erin hoef te steken. Dus op belasting formulier 0.

Tot mijn grote verbazing adviseerd deze man mij dat ik mijzelf maar moest laten uitschrijven en het zwart te doen [?][?][xx(]
                  Want dat scheelde hun een hele handel papier werk !!

Nu zie/heb ik zo mijn voordelen aan de inschrijving dus maak ik deze ook zeker niet ongedaan, maar het moet toch niet gekker worden toch ?

Zo zo een heel verhaal, maar goed zo kan het dus ook.[xx(]
                  Denk je dus er goed aan te doen om volgens de regeltjes te werken en nu dit.

PS. Als je niet ingeschreven bent en je klant wil een factuur, dan noem je dit geen factuur maar een onkosten declaratie. Aldus de heren van de belastingdienst. [)]

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

Tsja... het moet inderdaad niet gekker worden hé, als de belastingdienst zelf al zulke adviezen geeft !!!

'k Wou dat ik zo'n makkelijke belasting consulent had!
                    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• JBL-QSC-DBX
                      • Apr 2003
                      • 381

citaat:Of de E.U. eenwording: het heeft voordelen maar ook nadelen! Wat te denken van vele Polen die vele figuurlijke (AV???) markten hier gaan verzieken, rechtvaardige prijzen gaan verneuken en zo wellicht duizenden werknemers op straat zetten?
                      Met vrijwel alles ben ik het eens, echter met bovenstaande niet. Mijn toevoeging: Een hele goede kennis van mij heeft een tuinderij, daar moet in de zomer geoogst worden en hij heeft daarvoor tijdelijk zo'n 100 man personeel voor nodig. DE NEDERLANDSE JEUGD WIL GEWOON NIET WERKEN !!! Zonder de hulp van de poolse mensen die je overigens pas hier hebt na kilo's papier en briefwisseling met belastingdienst, vreemdelingenpolitie en dergelijke zou hij zijn gewas nooit van zijn leven geoogst krijgen...

Voor de rest: Volkomen mee eens.

Groeten, Joris
                      Timescape.nl

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

En wat te denken van de mensen die stempelen ( doppen in Belgie )
                        Kunnen die mensen niet ingezet worden voor allerhande klussen te doen , ze worden immers ook betaald door de staat

HET IS HELEMAAL NIET VERKEERD BEDOELD HOOR maar het zou een oplossing kunnen zijn

sis

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2138

he sis nu we toch bezig zijn: Waarom niet al die "asielzoekers" maar eens laten werken voor hun verblijf hier in ons aards paradijs(belgie voor de asielzoeker).

Daar betalen wij veel aan en zij krijgen zomaar alles.
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Jurrie
                            • Nov 2002
                            • 402

Er zit maar één ding op... verhuizen naar Noorwegen.

Daar wordt de zelfstandige ondernemer gesteund! Je koopt er een huis en krijgt er een flink stuk grond bij, subsidies voor bedrijf etc.

Maarja... laat alles wat je hier hebt maar eens achter!

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Verdorie,verdorie, nog niet aan gedacht !!!!!!

sis

Comment

• Rv
                                • Feb 2001
                                • 1086

Ach, voor mij is het veeeeeel simpeler!

Als leerkracht heb ik in Nederland nog erg veel toekomst!
                                ____
                                Rv.
                                ____

Comment

Working...