Dit wil ik gewoon even kwijt...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Dit wil ik gewoon even kwijt...

Naar aanleiding van de mededeling van Ruben Veraghtert om met zijn verhuurbedrijf te stoppen wil ik het volgende gewoon even kwijt. Het lezen van zijn artikel stemde mij zeer droevig en ik voelde de behoefte om iets te schrijven.

Ik vertel jullie natuurlijk niets nieuws als ik zeg dat het steeds gekker wordt met de wetjes en regeltjes in Nederland. Het lijkt alsof de overheid de “kleine ondernemer” volledig lam wil leggen.

Neem nou alleen al het laatste nieuwe “HOT” item…. reprorecht. Weer een grandioze manier om te kleine ondernemer geld af te troggelen. Ach… wat? Gaat het maar om 140 Euro? Ja, vette lul. Want daar blijft het niet bij. Kijk nou eens goed naar alle aanslagen die je binnen krijgt die je op jaarbasis moet betalen. Registratie bij de KvK. Ook een jaarlijks terugkerend fenomeen. Je schrijft je bedrijf in, okay, dan hebben ze wat administratief werk. Dat mag best wat kosten. Maar ik sta inmiddels als zo’n 10 jaar ingeschreven. Ieder jaar ca. 140 Euro. Dat is 1400 Euro waar ze helemaal NIETS voor hoeven te doen. En wat heeft de KvK mij opgeleverd? Juist, helemaal niets. En maar pronken dat je in hun “bestanden” staat zodat mensen die een muzikant zoeken uiteindelijk bij mij terecht komen. Een soort van “Gouden Gids” dus. LULKOEK.

Maarja, zodra je je inschrijft bij de KvK worden jouw gegevens meteen doorgespeeld naar overheids- en gemeentelijke instanties die jou wel eens even flink willen gaan laten dokken. Laten we beginnen met een milieu heffing. Je hebt nu toch een bedrijf? Dus ook een bedrijfspand. “Nee meneer, dat heb ik niet, ik werk vanuit thuis”. Okay, dan voeren ze de heffingen daar wel omhoog. Wateroppervlakte vervuiling om mee te beginnen. Een bedrijf loost immers veel meer afvalwater dan een particulier. Dus gaan de verontreinigingséénheden omhoog van 3 naar 5. Huppa!!! Dokken !!! Maar daar blijft het niet bij.

De volgende is een aanslag van de Buma/Stemra. Onder het mom van “op iedere werkplek word naar een radio of openbare muziek geluisterd” kun je op jaarbasis een flink tarief aan royalty’s betalen. “Maar meneer de Buma, ik werk vanuit thuis, en ik betaal al kijk- en luistergeld. En daarbij komt dat als ik aan het werk ben dan gebeurd dat buiten de deur en daar heb ik geen radio”. Jammer dan, maar betalen zal je!

Tsja… de volgende aanslag… Hoogheemraadschap van Rijnland. Voor bedrijven gelden immers andere tarieven voor het gebruik van water dan voor particulieren. “Ja meneer van Hoogheemraadschap, ik werk vanuit thuis. Het is een éénmansbedrijf. Mijn werkactiviteiten vinden echter altijd op een andere locatie plaats dus er is niet eens sprake van werkzaamheden binnen de huismuren”. Nou, met een beetje mazzel en tientallen brieven over en weer word de situatie bijgesteld.

De volgende aanslag: het energiebedrijf. “Hoeveel machines gebruikt U? Wat denkt U aan kilowatts te gaan gebruiken, want we moeten de maandelijkse voorschotten aanpassen. Voorlopig hebben wij U ingeschat op ca. 1150 Euro per maand totdat het tegendeel bewezen is. Nee… nee… NEE !!! Waar zit het verstand van die mensen? Hoeveel machines kun je plaatsen in een particulier woonhuis? Dus weer touwtrekkerij. Maar daar blijft het niet bij.

De gemeente denkt meteen dat jouw privé woning een bedrijfspand is geworden. Dus… je raadt het al. Een aanslag onroerend goed belasting voor bedrijven. Dus weer heel veel brieven over en weer.

Nee, lang leve het kleine ondernemerschap. Je hebt je koud ingeschreven bij de KvK en je krijgt meteen een bak ellende over je heen. Om maar te zwijgen van alle kut telefoontjes van “advertising” bureaus die klaar staan met hun aanbiedingen om jouw bedrijf op te nemen in hun gids. Minstens 6 à 7 telefoontjes per dag. Uiteraard wel tegen flinke betaling! Ziek word je er van. Volgens mij zijn dit dan ook de enige bedrijven die baat hebben bij de KvK, want de KvK speelt hun die informatie toe. Om maar helemaal te zwijgen over de schriftelijke toenaderingen voor advertising. En dan nog met zo’n mooi voorbeeld van hoe jouw advertentie er uit zou kunnen zien. Maar wat jij niet leest zijn de
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>
  • quincman
    • Mar 2003
    • 66

pff wie heeft de overheid uitgevonden sjeetje... ze gunnen de nieuwelingen gewoon geen kans meer...

hoe is situatie in belgie?

Comment

• jappie
      • Aug 2003
      • 6

goeie dag

Dat word voor ons dan nog feest. Wij hebben als stichting voor het eerst een festival georganiseert ook in geschreven bij de kvk. als ik dat zo lees dan krijgen wij het ook nog te horen. Maar jah het feest was wel een groot succes.

groetjes jasper

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

Nog even een kleine aanvulling…

Wat te denken van de verplichtte opschriften op de verpakking van tabakwaren? Er zijn er velen, maar geen één vertelt de waarheid. Dat roken bijdraagt aan de kans om ziekte op te lopen, dat moge iedereen duidelijk zijn. We zijn ***verd*mme toch niet achtelijk? Maar het opschrift “Roken is dodelijk” gaat mij echt te ver! Heb je trouwens enig idee wat een sigaretten fabrikant heeft moeten betalen voor het ontwerp van zo’n pakje? Wie is de overheid dan wel niet om zo’n ontwerp te mogen bekladden?

Nog wat anders… in 1994 is in het wetboek van strafrechten opgenomen dat alle gemotoriseerde voertuigen “potentiële moordwapens” zijn ten overstaan van voetgangers. Het gevolg was dat de wet ineens bepaalde dat wanneer jij betrokken was bij een ongeluk met een fietser of voetganger, jij ten alle tijden fout zat als automobilist zijnde, ongeacht de omstandigheden. Ook wanneer de voetganger / fietser niet goed uitkeek, door rood licht overstak, of roekeloosheid betrachte. Na een aantal openbare zaken had dit tot gevolg dat “voetgangend en fietsend” Nederland masaal de zebrapaden mijdde en de rode lichten negeerde omdat de automobilist toch wel zou stoppen. Ik kom nog uit de tijd dat het verplicht was om het zebrapad te bruiken binnen een afstand van 30 meter. Als je dat niet deed dan kreeg je een prent.

Trouwens, na de verplichte opschriften op de tabakwaren, hoe lang zal het nog duren voordat de autofabrikanten op hun auto’s moeten spuiten: “Autorijden is dodelijk” ????

Je mag als Nederlander zelfs niet eens meer kiezen uit welk materiaal jouw kleding bestaat. Na de brand in het Hemeltje in Volendam heeft de overheid een nieuwe wet aangenomen die bepaalde kunststofvezels verbied. Alsof dit soort drama’s iedere maand voorkomt. Nee, verbied dan de automobielen. Alle auto’s van de weg. Die zijn verantwoordelijk voor veel meer dodelijke slachtoffers. Zien jullie de zotheid?

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

NOG ERGER
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• goldsound
            • Jan 2003
            • 429

Hoe ver gaat het nog komen[?]
            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• quincman
              • Mar 2003
              • 66

tot het volk in opstand komt en de regering afzet en vervangt voor een mensvriedelijkere...... late we hope dat dat niet zo lang meer duurt

Comment

• goldsound
                • Jan 2003
                • 429

Het lijkt wel of ze niets te doen hebben en daarom maar regeltjes te gaan creeren om het iedereen zo lasig mogelijk te maken
                Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Iko
                  • Feb 2002
                  • 766

Zo te horen zit je er goed doorheen John..

Maar ik heb nog weinig van dit soort gekke fratsen langs zien komen.. Kvk kom je wel onderuit door een hele zielige brief te sturen dat je liever nieuwe schoenen koopt voor je kinderen dan dat je het aan de Kvk geeft etc.. Standaard brief die hier ligt maar verder heb ik nog niks gezien van dit soort rare dinge en dat je 6 keer per dag wordt gebelt..

Greetzz Iko

Comment

• Rv
                    • Feb 2001
                    • 1086

citaat:Maarja, zodra je je inschrijft bij de KvK worden jouw gegevens meteen doorgespeeld naar overheids- en gemeentelijke instanties die jou wel eens even flink willen gaan laten dokken. Laten we beginnen met een milieu heffing. Je hebt nu toch een bedrijf? Dus ook een bedrijfspand. “Nee meneer, dat heb ik niet, ik werk vanuit thuis”.
                    Heb ik ook meegemaakt. ONGELOOFELIJK hé! Heb daar voor zitten bellen enzo, ik vond dat echt onrechtvaarig. Ik moest milieutaksen betalen omdat ik mijn materiaal in mijn garage's zet en de auto's buiten. Ik zei dat dat niet kon.

Toen antwoorde die dame aan de telefoon: ha, een verhuurbedrijf van geluid, dan zorgen jullie voor geluidsoverlast en dat is ook milieu.
                    IK DACHT DAT IK ZOT WERD JA!

Achja, is niet de hoofdreden waarvoor we stoppen, maar ze maken het inderdaad soms al te zot ...

____
                    Rv.
                    ____

Comment

• Klaaske
                      • Jun 2003
                      • 571

En dan vind ik het toch absoluut niet dom om als díxotje zwart
                      te gaan draaien...kom je toch mooi onder veel van die onzin uit
                      <font size=\"1\">
                      Groeten,
                      Jaap
                      <b>
                      -[GSXke :)]-
                      </font id=\"size1\"></b>

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

[quote]Geplaatst door goldsound

Hoe ver gaat het nog komen[?]
                        [/quote

ZOVER:
                        1) Het aantal fallisementen gaat de hoogte ingaan
                        2) De horeca sector zal er ook onderdoorgaan , bij ons is het al van dat , de ene na de andere die moet sluiten
                        3) Als de wet erdoor komt mogen we straks niet meer roken in horeca gelegenheden , weer een kaakslag
                        4) bij ons zijn ze al volop bezig met geluidsbegrenzers te plaatsen , weer een kaakslag
                        5) Belastingsvermindering ( jaja, mijn kl*ten )nog niks van gemerkt ! integendeel
                        6) ziekenfondsbijdragen gaan de hoogte in !

en ga zo maar door ( ik spreek hier als zelfstandig muzikant zoals John )

Ja, het gaat slecht in het wereldje, neem het van mij maar aan !
                        betalen, betalen en nogmaals betalen voor een stelletje klojo's die de wetten maken: feesten , hun huis laten schilderen, autootje met chauffeur, gratis verwarming en water, dan verdienen ze nog meer dan 10.000 € in de maand belastingvrij en ga zo maar door, maar het is allemaal op onze rug , goe weten !!!!!!!!!!!!

dat noemen ze dus besparingen, dat ze eerst eens hun vinger in hun k**t duwen en kijken wie de grootste profiteurs zijn [xx(][xx(]

Ja , k'zit ook niet in vorm op dat gebied, vanmorgen weer zo'n leuk briefje gekregen om te betalen , t'is hier verdorie bijna elke dag zo

sis

Comment

• Freddie
                          • Nov 2002
                          • 195

en over 9 maanden weer allemaal kindermondjes gaan voeden omdat de vrouwen de pil niet meer kunnen betalen.

Zullen wij eens een dagje met (bijna) alle forummers in den haag gaan zitten vergaderen? moet niet zo moeilijk zijn toch?
                          Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Zoals ik al ergens anders memoreerde: de overheid trekt alleen maar de lijn door die de industrie al jaren op zijn dak heeft.
                            En die norm is er voornamelijk door de vakbonden gekomen.
                            Vandaar dat Wim Kok mij allergrootste, nou ja, die sterretjes hoef je hier niet te lezen.

Van de andere kant : er werd gisteren in enschede een podium afgebroken dat vandaag net zo hard weer opgebouwd werd, maar nu fatsoenlijk, met een vierkante groundsupport met fatsoenlijke bevestigingen, gekeurde materialen etc. Dat van gister was echt te erg voor woorden, dat hing nog aan de takel, triangeltruss als groundsupport, zonder zekering etc...Wie gaat de familie van eventuele slachtoffers de droeve melding doen???

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

De Nederlanders naar Den Haag
                              De belgen naar Brussel
                              ofwel doen we het samen , we spreken immers dezelfde taal

sis

Comment

Working...