Hoe baseer je je prijs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bats
    • Sep 2001
    • 134

Hoe baseer je je prijs?

heb even zitten zoeken maar niets gevonden
    Ik vraag me af hoe men hiero de prijs baseerd die wordt afgesproken met de opdrachtgever.
    bedoel, wij vragen nou een x bedrag maar dat is gewoon gebaseerd op, we willen dit als winst, dat en dat huren we, en da is dan de uiteindelijke prijs.

ik vraag me dus af hoe anderen dit doen.

ps. zit ook te denken aan een andere prijspasering (afschrijving apparatuur ed.)

• Bats
    • Sep 2001
    • 134

ik hoef trouwens geen bedragen te horen.

Comment

• dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

Als je eigen spullen hebt hou je met heel veel zaken rekening zoals de afschrijving op j spullen. Ookm vervoerskosten en natuurlijk btw kunnen van groot belang zijn voor je prijs.

Ik zoek een nieuwe geluidsset, iemand nog wat leuks?

Comment

• DJ Pim
        • Jan 2002
        • 326

en hoe eigenlijk voor verhuur?

Greetz,
        DJ Pim

Mijn strobe is mijn nachtlamje :-)

Comment

• Bats
          • Sep 2001
          • 134

had zoiets voor afschrijving van:

afschrijving in 5 jaar, totaal aan apparatuur ed. x euro
          dat delen door aantal boekingen in 5 jaar.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Helpt je al een stukje op weg... maar niet helemaal...
            Maar is al wat interessante info te vinden.

De groe(n)ten
            Tom Manshoven
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Kav
              • Oct 2002
              • 80

Ik reken alles altijd los, wat er geleverd moet worden, reistijd, vervoerskosten e.d. bij elkaar op en afhankelijk van de klant en de periode waar het over gaat wordt daar een korting over berekend tussen de 5% en 35%.
              Voor verhuur hou ik tussen de 1% en 5% van de nieuwprijs aan.

Verder zijn alle tarieven natuurlijk ook afhankelijk van partners, leveranciers en conculega's.

jaldiedal
              If it ain't broke, fix it 'till it is!

Comment

• Rieske
                • Aug 2002
                • 544

Een verhuurprijs van samenstellen is altijd moeilijk. Je kunt natuurlijk vergelijken van verhuurlijsten van collega's maar dat is ook niet altijd een graadmeter;[list][*]Bij verhuurbedrijf A moet je het op de dag precies terugbrengen terwijl verhuurder B wat flexibeler is.[*]Bij A krijg je service op lokatie en B doet amper de moeite om je telefonisch te helpen.[*]A stopt de versterker netjes in een flightcase, B geeft je het ding los mee.[*]bij verhuurder A krijg je apparatuur die stinkt naar rook en bier en bij de verhuurder B ziet het erg bijna als nieuw uit. [/list]
                Dit zijn maar een aantal voorbeelden van factoren waarmee je te maken krijgt. Ook zit er een groot prijsverschil tussen de randstad en de rest van nederland. Dan heb ik het tot nu toe alleen nog maar over de losse verhuur gesproken. Bij een totale klus komen er nog de uren, reistijd, transportkosten e.d. bij. Ook hier hetzelfde verhaal;[list][*]Verhuurder A brengt ervaren freelancers mee, B zijn buurjongetjes.[*]A komt een nette vrachtwagen naar de klant.Bij verhuurder B komt de politie informeren van wie dat lekkende, roestige bak metaal op wielen die op de invalideparkeerplaats geparkeert staat.[/list]Misschien wel een aantal overtrokken voorbeelden maar het geeft wel aan dat je verhuurprijs niet alleen maar een getal is. Er hangt nog heel veel aan vast zoals onderhoud, service en vakmanschap (=meesterschap ) Je moet je ook niet al teveel laten leiden door prijzen van collega's. Klanten komen naar je toe vanwege zojuist genoemde positieve kwaliteiten en als ze alleen maar "shoppen" naar koopjes is het meestal toch maar een eenmalig contact. Trap ook niet in praatjes van klanten als "doe je het nu voor de helft van de prijs, dan bij jij de volgende keer weer de man". Loze beloften ! Wees dus ook consequent. Wanneer je eenmaal je verhuurprijzen hebt berekend ga dan niet teveel stunten. Zo verpest je de markt. Verder kan ik je nog een hele waslijst geven van punten maar daarvoor je beter bij de Kamer van Koophandel terecht. Succes !

Life is what you make it

Comment

Working...