Ergernissen top 10
Collapse
X
-
Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
klein ergernisje: er op lacatie achterkomen dat je tweedehands gekocht stageblock de harting108 niet op de NOB norm aangesloten is, maar je Eigen tafelspin wel.
Iets grotere ergernis: De multikabel niet van te voren doormeten
Nog grotere ergernis: 324 hartingpinnen loshalen en opnieuw vastzettenkleine washes, grote washesComment
-
Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
En dan deze, ik wil wat gaan kopen bij webshop X maar wie heeft er toevallig nog kortingscodes.
PffffffffffComment
-
Ergenis:
Geluidsverhuurbedrijven.
Ik huur niet vaak maar als ik die paar keer per jaar huur is het vaak niet op orde.
- EV set gehuurd met 4x dubbel 18 sub en 4x top. Bleek er een sub in tegenfase te staan.
- Eurostekker uit een amp in het rack gevallen. (tri-amped top)
- Kom bij een verhuur, demonstreert iets waar powercon verlengt is met een power-con chassis. Tape'je op de contactjes. Ik kan wel raden hoe die zijn racks maakt. Om maar te zwijgen over solderingen die in de buurt komen van IPC7711/7721, klasse 2 (industrieel).
- Audiokabels meegeven als DMX kabel.
Niet alleen bij die verhuurbedrijven gaat het mis. Ik heb het gevoel dat dit een beetje op dezelfde manier gaat als bij het huren van een aggregaat. Hij wordt aangezet, hij werkt, oke kan de verhuur weer in.
Bovenstaande komt allen bij 3 verschillende verhuurbedrijven. De kunst is niet dat iets werkt, maar dat het blijft werken. Daarvoor is men "proffesioneel".
Eigenlijk altijd weer iets wat me niet zint.
Vanaf toen mijn eigen set gebouwd. Nooit geen problemen meer gehad.
Problemen kan je altijd hebben natuurlijk. Maar zorg in ieder geval dat alles in de basis goed is. Sluit pas compromissen als je weet wat je aan het doen bent.Last edited by Weller123; 22-01-15, 12:23.Comment
-
Lijkt mij een typisch gevalletje van; 'neem contact op met verhuurder'. Als ik materiaal extra inhuur en het is niet in orde maak ik dat bespreekbaar voor een correcte oplossing. Wordt die niet geboden dan ga ik naar bedrijf nummer 2. Ik zorg ervoor dat mijn materiaal zijn onderhoud krijgt en stelselmatig volledig wordt nagekeken. Dit zal de insteek zijn van alle 'goede' bedrijven. Er zijn uiteraard ook legio andere gevallen bekend. Voor mij een kwestie van niet meer huren bij bedrijf X!Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!Comment
-
Dergelijke storingen, zouden niet mogen binnendringen in je geluidset. Thuis uittesten en de tekortkoming aanpakken.Grootste ergernis, ergens toekomen en vaststellen dat er geen 'schone stroomvoorziening' aanwezig is.
En als ze helemaal hun best doen, dat je niet anders kunt dan op dezelfde kring als de dimmers of frigo's te werken.
SpeakertechLast edited by speakertech; 22-01-15, 12:33.Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Elke keer verbaas ik me weer over organisatoren van evenementen. Deze mensen werken blijkbaar 24 uur per dag, gaan niet naar de WC en eten doen ze alleen op de eerste donderdag van de maand. Niets dan bewondering voor iemand die het aandurft om een groot financieel risico te nemen zodat andere kunnen werken of feesten, alleen je eigen levensstijl dan doorvoeren naar al het aanwezige personeel vind ik niet kunnen. Iemand die een podium bouwt kan je niet afschepen met een maaltijdsalade als lunch, die jongens(voornamelijk jongens) doen fysiek zwaar werk en eten een heel brood per dag.
Ik wil geen muntjes voor de hamburgertent bij de mainstage. Als ik drie dagen op een festival ben wil ik geen hamburger als ontbijt, lunch en avondeten. Niet als bezoeker. Niet als werknemer. Zeker niet drie dagen lang.
Bijna elke organisator begint met het boeken van een artiest en het ophangen van zoveel mogelijk wapperlampen terwijl de basisbenodigheden niet voor elkaar zijn. Je gaat thuis toch ook niet naar een pretpark terwijl de koelkast leeg is en de wc verstopt is?
Fix eerst die crewcatering eens en kijk dan hoeveel geld je nog hebt voor een 'headliner' die 120x per jaar op een festival in de buurt te zien is. Weinig lijken door te hebben dat personeel dat zich thuis voelt automatisch productiever wordt en dan voornamelijk op punten waar ze niet voor ingehuurd worden. Beveiliging die helpt zoeken naar een verloren trouwring? Het is niet hun taak maar als je ze koud water en een ijsje geeft op een hete dag is de kans groot dat ze, zelfs als hun dienst voorbij is, even helpen zoeken.
Door iets simpels als een ijsje heb je gemotiveerde medewerkers en een bezoeker die ondanks een verloren trouwring toch een positieve ervaring heeft gehad met jouw feest. Betere reclame is er niet.
Of je nou buiten in de modder staat of binnen bij een bedrijfsfeest, steeds zie ik mensen met een bordje op schoot 'ff snel eten". Het maakt niet uit wat je doet binnen een organisatie, iedereen heeft recht op een fatsoenlijke pauze. Dus voldoende tijd om je eten naar binnen te werken op een plek waar je zo min mogelijk met je werk geconfronteerd wordt. Die gasten van de ARBO zijn echt zo gek nog niet.
Bedankt voor de ruimte. Dit moest ik ff kwijt.Comment

webshop???

Comment