Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Ter leering ende vermaeck:

Aan de 400 Volt in kerken hangt veelal de (blaasbalg)motor
    van het orgel.
    Heb je een klus waarbij je 400 Volt gebruikt en waarbij ook
    het orgel wordt gebruikt, dan kan dat een fors probleem
    opleveren.

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• JosV
      • Jan 2012
      • 21

Klopt ja. Zo dat er ook een kerk tussen waarbij "geen krachtstroom aanwezig was". Daarna maar even met toestemming van de kerk het orgel uit de 32A WCD getrokken :P

Comment

• Aart Rietveld
        • Aug 2004
        • 189

32 Ampere voor een orgel, dat is dan een fors apparaat! Let wel op dat er vaak geen nul in zo'n voeding zit, een electromotor heeft die toch niet nodig.

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

probleem met Ilive faders lijkt anders erg veel op Yamaha standaard fader probleem.
          Even kalibreren en het is weer opgelost.

Comment

• gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

Originally posted by JosV
            Klopt ja. Zo dat er ook een kerk tussen waarbij "geen krachtstroom aanwezig was". Daarna maar even met toestemming van de kerk het orgel uit de 32A WCD getrokken :P
            Je zou minimaal één keer in je leven moeten horen hoe het klinkt als de druk weg valt als er wordt gespeeld op het orgel. Alsof de wereld vergaat. Heel gaaf.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by gertgeluid
              Je zou minimaal één keer in je leven moeten horen hoe het klinkt als de druk weg valt als er wordt gespeeld op het orgel. Alsof de wereld vergaat. Heel gaaf.
              Doet me een tour Roemenië herinneren.
              Eén van de orgels die we tegenkwamen werd nog 'aangetrapt'.
              Heerlijk geluid!

btw: vraag eens aan de handarbeidend orgelman iets minder
              snel te draaien

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• RobertK
                • Jun 2012
                • 82

Mijn ergernissen top 10 (voornamelijk in theaters):
                1. bij aanvang bouw 1 kop koffie/thee krijgen, voor de rest ALLES zelf betalen (heb zelfs meegemaakt dat ik voor mijn bakje thee moest betalen)
                2. Producenten (zeker financiële aspect)
                3. "Weet u waar al die knopjes voor dienen?/niet te hard heh?/wat doet u precies?" oftewel publieksvragen 2 sec nadat de zaal open is.
                4. Drank op 't podium (flesje water is niet erg... maar whiskeyflessen zonder dop? probeer maar eens whiskey van je kabels af te halen!
                5. als ik geluid doe: lichttechnici waardoor de halve dag in donker moet werken en geen geluid mag maken (best handig als t soundcheck tijd is maar lichttechnicus heeft een kut dag.... ik vind het niet erg om iets later te soundchecken maar de 14 man op 't podium vinden het niet altijd even leuk).
                6. te kleine regie plek in de zaal (ik ben niet de kleinste en bij sommige voorstellingen moet ik aan het einde staat omdat de zaal staat te dansen, dat resulteert in last van mijn rug omdat de mixer dan op kniehoogte ligt)

Algemene ergernissen:
                7. Dronken mensen voor deuren waardoor je moet met al je spullen
                8. de stank van lege flessen wijn
                9. de prijzen van versnaperingen/drankjes in tankstations
                10. "Huh? die reis is toch goed te doen?" (als je net 3 dagen ongeveer 18 uur heb gedraaid en in 1 nacht van Londen naar Libourne moet om weer 16 uur te draaien.) -als enige chauffeur-

Comment

• RobertK
                  • Jun 2012
                  • 82

Oh en nog 1 belangrijke:
                  Parkeer gezeik!
                  "ja u kunt hier om de hoek parkeren in de parkeer garage" sta je met je bakwagen van 3.10 meter bij een garage van 2.00m

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

1. bij aanvang bouw 1 kop koffie/thee krijgen, voor de rest ALLES zelf betalen (heb zelfs meegemaakt dat ik voor mijn bakje thee moest betalen)
                    Daarom hebben wij al enige tijd een flightcase met Senseo machine, doos pads, plastic camping kopjes, lepeltjes, suiker en poedermelk in ons assortiment zitten welke regelmatig mee gaat op klussen waar wij ook maar het vermoeden hebben dat er geen (gratis) koffie is.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Vind ik LEUK
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by vasco
                        Daarom hebben wij al enige tijd een flightcase met Senseo machine, doos pads, plastic camping kopjes, lepeltjes, suiker en poedermelk in ons assortiment zitten welke regelmatig mee gaat op klussen waar wij ook maar het vermoeden hebben dat er geen (gratis) koffie is.
                        Wat meteen weer een extra ergernis oplevert: personeel van de locatie komt gratis jouw voorraad opdrinken...
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Nog niet meegemaakt, ze komen zelfs niet vragen of ze een bakkie mogen dus kan deze ergernis niet uit praktijk ervaring delen.

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Daarom zet ik in het contract dat alles inclusief eten en drinken op kosten van de huurder / organisator is.

In het verleden te vaak meegemaakt dat er geen druppel wordt gegeven en geen eten wordt meegerekend bij organisatie's.
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• jans
                              • Feb 2003
                              • 869

Net als een werknemer in elke andere branche neem ik mijn lunch zelf mee en eventueel wat koffie.
                              Als de klus een hele dag duurt geef ik in mijn offerte aan dat de opdrachtgever voor een warme maaltijd dient te zorgen met een duidelijke uitsluiting voor snacks.
                              Wat koffie en versnapperingen tussendoor betreft, als ik het krijg is het mee genomen zoniet dan regel ik zelf iets.
                              Vergeet niet dat menig fabrieksarbeider ook gewoon zijn koffie, fris en dergelijk kan betalen of het nu uit een kantine komt of uiteen automaat.

Moet wel zeggen dat ik 9 van de 10 keer niets te klagen heb.
                              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Normaal gesproken zou je er ook niet over moeten klagen maar er zijn horeca gelegenheden of organisatie's die je nog geen glas water gunnen. Ze hoeven je natuurlijk niet een hele krat drank of een halve keuken eten te geven. ( ook die heb je hoor. Heb al een paar keer meegemaakt dat de spa blauw me neus uit kwam omdat ze maar bleven brengen met eten hetzelfde )

Ik heb al een keer gehad dat jongens van een bedrijf zijn weggegaan omdat er niets was geregeld wat betreft eten en drinken terwijl dat de afspraak was. Sta je raar te kijken hoor als personeel van een collega bedrijf waar je mee samen werkt die dag ineens stoppen en weggaan.
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...