Omgaan met bands die te hard willen
Collapse
X
-
Beide waren gedaan, DJ's waren geïnformeerd over de geluidslimiet en alles liep via de mengtafel...
Maar het is net als met criminaliteit, je krijgt het nooit uitgeroeid, er zijn altijd weer van die 'pisvlekken' die een weg vinden om alle regels te omzeilen en op die manier je spullen slopen.
@Timmetje; die is idd wel erg leuk.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Liever een opdracht minder dan mijn apparatuur naar de knoppen door zo'n pannenkoek.
Uiteraard is een waarschuwing wel op zijn plek. Bovendien is de werkwijze bekend bij de opdrachtgever.
Het feestje wordt ook afgeblazen als je boven de gestelde norm draait. De meeste opdrachtgevers dumpen liever de dj dan het feest.
Tot slot een dj die veel betaald krijgt en bovendien niet weet wat te hard draaien is, moet sowieso zijn gage inleveren. Kwestie van goede afspraken vooraf maken tussen de opdrachtgever en de artiest.
Probeer in oplossingen te denken ipv in problemen.Comment
-
-
Verder is het vanuit marketing/commercieel oogpunt niet zo handig om eerlijk te melden dat je BA spullen op een event door toedoen van een DJ uitgefikt zijn. (Limiter/processor op je spullen om dit te voorkomen?) Met genoeg vermogen erachter krijg je alles kapot en daarom is preventie zo belangrijk dus zet deze negatieve energie om in iets positiefs als "input voltage/gain reductie" zodat je spullen heel bijven. (Dit trucje werkt bij d&b al jaren prima)d&b AudiotechnikComment
-
Verder is het vanuit marketing/commercieel oogpunt niet zo handig om eerlijk te melden dat je BA spullen op een event door toedoen van een DJ uitgefikt zijn. (Limiter/processor op je spullen om dit te voorkomen?) Met genoeg vermogen erachter krijg je alles kapot en daarom is preventie zo belangrijk dus zet deze negatieve energie om in iets positiefs als "input voltage/gain reductie" zodat je spullen heel bijven. (Dit trucje werkt bij d&b al jaren prima)
Een ieder die me kent weet dat ik altijd vriendelijk blijf maar ook ik heb mijn grenzen en die zijn in deze heel erg ver overschreden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
DJs maken meer kapot dan je lief is...
Bij bands gaat het om communicatie. Ik maak het meestal heel simpel: wil je een bak gitaarherrie je publiek insturen op 10dB boven de norm waar ik de drums en vocs niet eens overheen krijg of wil je klinken als een band? Meestal lossen ze het dan onderling heel snel op.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Denk dat dit in elke samenwerking wel is, of het nu met bands of DJ's of met het bouwen van een nieuw Stadion is... Het gaat altijd fout bij de communicatie... Helaas.
Wat wij met de band doen, en deden in het verleden, en in de tijd dat ik nog al die bandjes onder de knoppen had... is feitelijk simpel...
De geluidsman is net als de band tijdens het optreden een bandlid, En volgens ons een van de belangrijkste leden..
Wij gingen nooit in discussie met die goede man, wij hadden een eigen geluidsman voor de klussen op ons eigen PA systeem en als het gehuurd werd, ging hij mee voor de opbouw en was het luisterend oor die avond. Tijdens de soundcheck, het spelen enz. vertrouwden we op de geluidsman en op die van ons zelf. die gaf in het begin van de avond tijdens de soundcheck, cq er na aan van ja jongens... dit zit goed, of niet. Zelf in al die tijd maar 1x gehad dat we hebben laten ingrijpen. En dat was eigenlijk niet eens omdat de geluidsman het liet afweten, maar omdat de goede man flink de griep te pakken had en helemaal dicht zat, zowel zijn oren en zijn ogen.
We hebben netjes aangegeven, joh zo kan het niet langer, ga er langs staan, of ga in de bus met wat paracetamollen bijkomen en dan melden we je wel als we klaar zijn.
In de tijd dat ik die bandjes nog deed in kroegjes en zaaltjes heb ik het ook maar 1x gehad dat t gewoon niet klikte. Een band met een ontzettend groot Ego gehalte, met een nog groter "kijk mij goed zijn gedrag" daar heb ik toen echt gezegd... NOOIT meer met die gasten. Ik ben niet flauw, en ze mogen heel wat tegen me zeggen, boos zijn of wat dan ook, maar ik tolereer het totaal niet als ze tijdens t soundchecken al zeiken...t gaat niet hard genoeg, het klinkt nergens naar..Als ze zelf de gitaar op standje oorlog hebben staan, en de drummer eerder slager of houthakker had kunnen zijn dan drummer..dan zijn we klaar. en als ze roepen: Laat het onze geluidsman maar doen. Ok prima,.... Maar dan wil ik ook wel de spullen heel terug mee nemen... Toen had ik gewoon mijn spullen moeten pakken en dan maar niet betaald krijgen of wat dan ook.. want toen hebben ze aardig wat gesloopt.... Ook na het optreden waren ze met mijn mic's aan het smijten en gingen er zelfs op staan... Mijn handen jeukte enorm om er eens korte metten mee te maken, maar wist ook, dit krijgen ze van mijn baas eens zo hard terug met een flinke gepeperde rekening achteraf..
Heb altijd met veel plezier achter de knoppen gestaan, van klein tot groot optreden, en ook diverse pro muzikanten onder mijn handen gehad. Dat was eerlijk gezegd het meest lekker werken.. goed materiaal, goede muzikanten...en een pro instelling..
Kwalitatief Uitermate Teleurstellende bands kom je altijd tegen, en dat zijn vaak de gasten die het voor iedereen verknallen..
En ook goede bandjes kunnen wel eens te hard gaan met de gitaren... Heb wel eens bij een gitarist er gewoon een tafel voor gezet... werkte al een tijdje met ze, en heb wel 100 keer gezegd... doe wat aan die harde gitaar van die gitarist.. hij kan uitstekend spelen...maar niemand wil hem horen omdat ze gek worden van die knetterharde amp...
Wat het gemakkelijkste is om dit soort dingen al voor te zijn is met het opbouwen al aan te geven dat het fijnste voor mij is dat ze de gitaarversterkers niet achter tegen de wand zetten maar aan de zijkanten.. naar hun zelf... de drummer zijn drummonitor al omhoog leggen met een kistje er onder enz... Ik probeerde ze zo veel mogelijk te verwennen binnen het budget wat er was en wat ik mee gekregen had.
Kortom COMMUNICEER met elkaar. hoe stug het ook kan gaan... En duidelijk je grenzen stellen, en ook vertellen waar die grenzen liggen...
PS Sander, Heel jammer van die gesmolten kastjes, en idd... als je maar net zo lang blijft stoken op die lollie gaat alles naar de eeuwige geluidsvelden....Misschien in het vervolg een grote BA NEGER mee nemen die er naar toe loopt en hem even achter die tafel uit rosst op A-Team stijl...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
vanaf dat je je ogen open doet, tot dat je ze weer dicht doet.
Sommigen communiceren zelfs met gesloten ogen
brrrr, pflflalpldldplalflpl, brrrr, knorrrrr, grrrommmm, plflflfpaplfllaplflflp, brrrr
en is het dan niet auditief dan komt je zintuig reuk je wel tegemoet.
Verder kan het zeker geen kwaad goed te communiceren met degene
in de spiegel die jou aankijkt als je je tanden poetst.
grtz
Nes.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Ergens op Facebook toevallig? Die heb ik ook wel eens gezien namelijk...
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Comment