Pinanson

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Pinanson

Heeft iemand redelijk contact met Pinanson of weet iemand of er een Nederlandse distributeur is? Ik probeer al een maand iets te bestellen maar krijg gewoon 0,0 reactie op mails naar de sales afdeling...
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Originally posted by renevanh
    Heeft iemand redelijk contact met Pinanson of weet iemand of er een Nederlandse distributeur is? Ik probeer al een maand iets te bestellen maar krijg gewoon 0,0 reactie op mails naar de sales afdeling...
    Offerte aangevraagd via site? Ik had na een dag antwoord.
    Gokje: hybride kabel met cat, power en audio? Misschien interessant om gezamelijk groter te bestellen?
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Klopt, ik heb deze uitgekozen, over die digital audio lijn kan je mooi intercom of DMX draaien

Samen bestellen kan inderdaad interessant zijn ivm verzending, ben ik wel voor.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Hier heb ik het destijds gekocht:
        Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

Michel Huizing, http://www.audiocablesupport.nl/ Maar op site zie ik zo niet meer of het merk nog verkoopt..

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Ook ik had binnen een dag antwoord nadat ik via hun site een offerte had aangevraagd.
          Kabel had ik 9 dagen na betaling binnen.

Levert/importeert Michel Pinanson kabel of bedoel je dat hij ook hybride kabel levert?
          Vraag mij af of je dan goedkoper bent of een gelijke prijs hebt dan wanneer je het zelf besteld via de Pinanson website. Zou natuurlijk prima kunnen omdat hij het gro(o)t(er) inkoopt. Vind in elk geval Pinanson niet terug in zijn productlijsten.
          Last edited by vasco; 23-10-13, 12:28.

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Ik vrees ook dat hij het niet op voorraad heeft en de sommercable is een heel stukkie duurder dan Pinanson...

Ik heb gister ook een offerte aangevraagd bij Pinanson, maar nog geen antwoord.
            Ik ga dit weekend (ongeveer grootste klus die ik zelf kan) bekijken hoeveel kabel ik ongeveer nodig heb (50, 70 of 70+30m)?
            Merk op dat 70m 1.5mm2 ongeveer de maximum lengte is achter een 16A B-automaat!

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Ga je er ook multi connectors aan zetten? Of spin-out?
              Hier nog geen seconde spijt gehad met mijn ILME multiconnectoren

Comment

• rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

Ik heb hem destijds via Michel Huizing besteld. Ik zal hem de volgende keer rechtstreeks doen. Ik heb minimaal inkoop maal 2 en ik denk zelfs maal 3 betaald. Rechtstreeks is normaal prima te doen.

Richard

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by jakkes72
                  Ga je er ook multi connectors aan zetten? Of spin-out?
                  Hier nog geen seconde spijt gehad met mijn ILME multiconnectoren
                  Mijn systeem is heel modulair opgezet. Ik kan bijvoorbeeld 1 stagebox meenemen, maar ook 2. Soms wil ik die ook nog wel eens als digitale multi gebruiken als ik maar een paar kanalen nodig heb maar de afstand is wel groot.
                  Door voor ILME (of dergelijke) connectors te kiezen moet ik of heel dik investeren in meerdere connectors/aansluitplaten of erg inleveren op de modulariteit. Nu ben ik nogal gek op modulariteit...

Comment

• PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

Ik zit er een beetje hetzelfde in: door "standaard" connectoren (shuko/powercon, ethercon en xlr) te gebruiken blijft mijn materiaal breder inzetbaar en zit ik niet vast aan die ene stagebox met multipin. Ik zou natuurlijk mijn beide stageboxen met dezelfde multipin kunnen uitrusten... Een spin maken met de pinanson kabel is nog wel een uitdaging, want de 230V heeft geen aparte mantel.

Comment

• jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

Op de haspel kun je makkelijk heel modulair gaan werken: 2 RJ45 chassisdelen voor de UTP kabel, Powercon voor de 220 en XLR-M/F voor het extra lijntje. Zelf heb ik er meerdere powercons op zitten: met een andere combikabel (UTP en 220) kan ik vandaar uit makkelijk verder alle kanten op.
                      Aan de mengtafel kant zijn de dingen veel statischer, vandaar heb ik daar een multikonnector gebruikt. De enkele keer dat ik zo dicht bij podium sta kan ik eventueel wel los patchen op de RJ45 outputs van de tafel.

Comment

• teunos
                        • Feb 2008
                        • 352

Originally posted by PvG
                        Ik zit er een beetje hetzelfde in: door "standaard" connectoren (shuko/powercon, ethercon en xlr) te gebruiken blijft mijn materiaal breder inzetbaar en zit ik niet vast aan die ene stagebox met multipin. Ik zou natuurlijk mijn beide stageboxen met dezelfde multipin kunnen uitrusten... Een spin maken met de pinanson kabel is nog wel een uitdaging, want de 230V heeft geen aparte mantel.
                        Je kunt daar altijd nog om de 230 aders een (paar) dikke krimpkouzen omheen doen, en niet al te lang maken. Dan om de plek waar de kabel wordt gesplitst nog een extra krimpkous en je hebt een redelijke oplossing. Persoonlijk zou ik dit nog wel aandurven, zolang de 230 aan de spinner maar niet te lang wordt en je GOEDE krimpkous hebt.
                        ''diamonds are forever''

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

Ben trouwens wel benieuwd naar wat de prijs zou worden, eventueel ook nog wel interesse in een xx-meter...

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by teunos
                            Je kunt daar altijd nog om de 230 aders een (paar) dikke krimpkouzen omheen doen, en niet al te lang maken. Dan om de plek waar de kabel wordt gesplitst nog een extra krimpkous en je hebt een redelijke oplossing. Persoonlijk zou ik dit nog wel aandurven, zolang de 230 aan de spinner maar niet te lang wordt en je GOEDE krimpkous hebt.
                            evt. aangevuld met

grtz Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

En zo een:

Of aan de kabelkant ook een stagebox(je) maken met alle kabels afgewerkt op chassisdelen... Dan maakt het helemaal niet uit aan welke kant je de haspel zet.
                              Last edited by jakkes72; 25-10-13, 09:13. Reason: iet erbij gezet...

Comment

Working...