Top 3 meest invloedrijke pa-systemen aller tijden
Collapse
X
-
Nu de technologie eigenlijk geen beperking meer vormt (steeds meer output uit kleinere kasten, etc...) zijn we uiterlijk belangrijker gaan vinden.
Denk bijvoorbeeld eens aan de Funktion One of VOID systemen, die voor een heel groot deel door hun looks zo populair zijn geworden. Misschien ging dit in het verleden ook wel op voor de SA-kasten. Waar andere fabrikanten voor grijs tapijt kozen, nam SA bewust het besluit om iets anders met het uiterlijk van hun speakers te gaan doen.
Dat het voordelen heeft qua duurzaamheid is een feit. En over smaak... Tja.
Kijk eens naar Sanders' eigen speakers. Men struikelt hier al over de oranje frontjes omdat het afwijkt van de geldende 'zwarte norm'.
Flightcases zien er dan misschien wat minder netjes uit, maar daar zijn talloze oplossingen voor. Schuif ze achter/onder het podium, op het zijtoneel, of duw ze gewoon terug je bus in. Uiteraard moet je dan wel losse flightcases hebben, en geen 'flightcase-speakers'...TimComment
-
over nette speakers gesproken.
Voor een setje monitors heb ik gewoon eens hoezen van mooi zwart luidsprekerdoek laten maken. Die vervoer ik in een zakje in de kabelkist. De speakers zelf waren al lelijk (tweedehands) maar klinken perfect. En alleen op het moment dat er publiek is zien ze er goed uit. Dat is wat telt. Scheelt je een hoop geld en gewicht bij kleine klussen.lekker belangrijk!Comment
-
Als jij hem organiseert
DaamI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
-
over nette speakers gesproken.
Voor een setje monitors heb ik gewoon eens hoezen van mooi zwart luidsprekerdoek laten maken. Die vervoer ik in een zakje in de kabelkist. De speakers zelf waren al lelijk (tweedehands) maar klinken perfect. En alleen op het moment dat er publiek is zien ze er goed uit. Dat is wat telt. Scheelt je een hoop geld en gewicht bij kleine klussen.
Dat uiterlijk wordt wel steeds belangrijker: ik zie steeds meer DJs met hoogglans witte meubels. Nog even en we staan na elke opdracht onze witte hoogglans speakers af te zemen. Ik voorspel een run op witte kabels en stekkers!As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
-
Comment