Karweitje niet meer aannemen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Het verhaal is eigenlijk wat langer. Het ging om een klant waar ik al wat meer keren voor gewerkt had. De prijs was altijd een probleem en er moest altijd over gediscussieerd worden, je kent dat wel in de trant van :"voor jou tien anderen"
    Hij is dus inderdaad naar een van die tien anderen gegaan, voor minder geld en geen geluid. De motivatie was voor mij toen weg, ook al zou ik er wat kunnen verdienen.
    Mmmm...bekend verhaal...zeker nog slecht van betalen ook?
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by radioactivediscoshow
      Emoties laten varen. Zeggen dat je het druk hebt en het niet voor de geoffereerde prijs kunt leveren op dit moment.

Gooit er wat bovenop en laat hem voor de opbouw cash volledig afrekenen.
      Precies! Geen woord frans bij!

Comment

• tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

Yep, gewoon lekker meepakken zo'n klus, extratje er bovenop gooien i.v.m Last Minute Plannig, personeel moet namelijk ook onverwachts de vrije dag weer opgeven, enz......

Gewoon net als altijd je best doen, uiteraard boter bij de vis, aan het eind netjes bedanken en melden dat sommige hun meerprijs ook MEER dan waard zijn

Lekker naar huis gaan en wachten totdat je wel weer een klus krijgt en zonder gemekker over de prijs, komt er weer een Last Minute.......lekker in de STRONT laten zakken, en wel ff gaan kijken hoe het dan opgelost is

Altijd leuk, zeggen dat je NIET kan en dan ff een pilsie komen happen ( heb namelijk al zoiets megemaakt, en tja er stond inderdaad iemand met geluid, maar daar was alles ook mee gezegd )
        your light !

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

Sluit mooi aan bij mijn eerdere discussie over professionaliteit in het vak.

Met de info die ik heb; zie het als een compliment! hij komt ondanks dat je duurder bent toch terug bij jou, schijnbaar heeft hij na wat ellende ingezien dat jouw profi werkwijze dit het waard is, diezelfde werkwijze en de goodwill die je terug opgebouwd hebt ben je nu weer kwijt.

andersom kan het ook; klant belt ruim van te voren op voor een klus; kwam meer dan slecht uit, planningtechnisch gezien en klant verwachte een hoger serviceniveau dan normaal (showcase vs tentfeest). gewoon eerlijk gezegd dat ik niet de kwaliteit kon leveren dan verwacht en doorverwezen naar de concullega's. liever een tevreden klant kwijt dan een ontevreden.

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Je kunt dit soort zaken voorkomen door überhaupt niet mee te gaan in afding-processen. De vraag zou moeten zijn (en ik weet het: dat lukt niet altijd):
            - WAT wil je gaan doen?
            - WIL je het goed ? (zo nee: NOKKEN!)
            - DIT is de prijs

Te duur? Bel een ander en ervaar het verschil...

Helaas is de huidige economie en het geweldige "bespaar-klimaat" dusdanig, dat mensen het financieel stelsel om zeep helpen. Met markplaatsen, de Action en al die andere partijen die er voor zorgen dat je voor een kutprijs aan spullen kunt komen, verdwijnt de zogeheten "marge".

Iedereen vindt alles te duur, het zal een mode-gril zijn, maar het kan altijd overal goedkoper (en daar zijn we dan ook nog trots op). Waarom wil je als je zelf iets koopt geen marge betalen, maar wel elk jaar een hoger salaris en meer uitgaven?

We gaan voor 300 euro een week op vakantie in een tropisch land en verwachten dan ook nog service?! Stupide: DAT is het, en nog onze eigen schuld ook... Onderhandelen doe je niet bij iets waarvan je weet dat het goed is en je het nodig hebt, dat doe je bij je tandarts of chirurg toch ook niet?

Het is aan jezelf om je klanten op te voeden, in betaalgedrag, offerte-proces en communicatie. Steek ook de hand in eigen boezem en zeur niet als je bovenstaande negeert omdat die centjes toch wel erg welkom zijn... Dan zwicht je zelf en help je mee aan het creëren van de visueuze cirkel.
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by speakertech
              Het verhaal is eigenlijk wat langer. Het ging om een klant waar ik al wat meer keren voor gewerkt had. De prijs was altijd een probleem en er moest altijd over gediscussieerd worden, je kent dat wel in de trant van :"voor jou tien anderen"
              Hij is dus inderdaad naar een van die tien anderen gegaan, voor minder geld en geen geluid. De motivatie was voor mij toen weg, ook al zou ik er wat kunnen verdienen.
              Heb ook wel eens zo een klant gehad. Die ging ook naar één van die tien andere en dat was gelijk de laatste keer voor die ene van tien. Opvolgende keer stonden wij er weer.

Ook al eens gehad dat ze paar dagen voor de opdracht terug komen omdat die ene van tien andere het toch niet gaat redden om wat voor reden dan ook. Helaas, ook wij hebben voor u tien andere, staat nu een andere klus gepland.

En zelfs bekend met paar dagen voor de klus terug komen op offerte, ja wij kunnen hoor. Alleen de offerte zoals die er lag lukt niet meer. Nieuwe prijs doorgeven, laten omzetten tot een opdrachtbevestiging en daar gaan we dan.

Kortom genoeg redenen waarom een klus toch alsnog aan te nemen of te laten schieten. Denk ook dat iedereen dat voor zichzelf wel kan inschatten en mede wat voor een klant het is. Om emotionele redenen afketsen is bij ons nog nooit voorgekomen. Denk ook niet dat je je zaak daardoor moet laten lijden (behalve bij situaties met gitaristen in combinatie met vliegende flightcases ).
              Originally posted by Rieske
              Maar de belangrijkste regel vind ik in dit vak; doe je werk met plezier en passie want dat is met geen geld te betalen.
              En voor de rest M...
              +10
              Last edited by vasco; 13-08-11, 14:11.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by R. den Ridder

Met de info die ik heb; zie het als een compliment! hij komt ondanks dat je duurder bent toch terug bij jou, schijnbaar heeft hij na wat ellende ingezien dat jouw profi werkwijze dit het waard is, diezelfde werkwijze en de goodwill die je terug opgebouwd hebt ben je nu weer kwijt.
                Uh, zo was het niet. De klant heeft zichzelf in de nesten gewerkt en een van de betrouwbare oplossingen was dan om mij te bellen. Hoe kom je er op een zaterdagmiddag achter, welke bedrijven kunnen wat gevraagd wordt?

Inderdaad heb ik ook een klant , die een jaar eens vreemd ging. Het jaar daarop maakte hij weer netjes een afspraak en vertelde zowaar zijn verhaal. Een beetje pech had hij wel,want de historisch gegroeide te lage prijs werd uiteraard meteen aangepast. Hij realiseerde zich dat je bij een meerdaagse show, met 6 a 7000 betalende bezoekers, het geluid maar een fractie uitmaakte van het totale budget (tenten, horeca, aggregaten etc).
                Geluid is niet alleen een berg apparatuur, maar ook discipline, vwb oplevering, toezicht, aanvangstijden etc. Alles moet kloppen.

Speakertech
                Last edited by speakertech; 13-08-11, 14:46.
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

ik ook in het verleden zoiets meegemaakt en ook klant kwijtgeraakt omdat hun het feest moesten annuleren omdat ze geen licht en geluid hadden.

Mijn offerte was te duur omdat ze voor dezelfde prijs meer wouden hebben als vorige keer.

Klanten maken al een prijs voor jou.

ik heb gezegd dat de offerte samen gedeeld wordt ( de meerprijs samen ddelen )

Vonden ze geen goed idee en ze hadden een ander gevonden die wel kon leveren.

op de dag zelf belde ze mij op in de ochtend of ik toch wou komen voor de prijs ( ik had de spullen staan maar heb ze teleurgesteld ) toen waren ze boos op mij en zijn nooit meer terug gekomen.

Ik ben liever zulke klanten kwijt dan dat ik ze heb !

klanten hoeven voor mij geen prijs te berekenen ( doe ik immers zelf )

Je kunt samen een prijs stellen die voor beide partijen goed zijn.

mocht je er niet aan uit komen kies ik voor mezelf.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 650

Iedere middenstander wil marchanderen als het om de prijs gaat. Als het een klant is waar ik regelmatig kom, dan kunnen we het inderdaad wel over korting hebben ( onder voorbehoud dat ik dan weet hoeveel keer per jaar ik daar kom).

Ik vind dat je zakelijk gezien correct met elkaar om moet gaan. Prijs is prijs en die staat vast, als dat te duur is... so be it.
                    Wordt ik opgebeld dat ik alsnog kan komen en ik heb de mogelijk om het in te vullen, dan vul ik het alsnog in. Maar wel voor de prijs die daar voor staat.

Overigens vind ik het zakelijk correct als je daar nog eens fijntjes op ingaat en je klant duidelijk maakt dat in jouw prijs ook nog iets van "betrouwbaarheid" zit opgenomen

Comment

Working...