Karweitje niet meer aannemen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Karweitje niet meer aannemen.

Laatst werd ik op zaterdagnamiddag gebeld door een "klant" of er zondags nog geluid geleverd kon worden.
    De voorgeschiedenis, is dat de klant weken eerder offerte had aangevraagd, maar dat ketste af op de prijs. Op zijn beurt had de andere leverancier op zaterdagmorgen de klus afgezegd om onduidelijke reden.
    Hoewel de bus nog geladen stond van de vrijdagavond, heb ik gezegd dat ik vol zat en niets meer kon doen voor de "klant"
    Je kunt natuurlijk wel penning zestien vragen en achteraf via via horen dat je steen duur bent. De waarheid wordt er doorgaans niet bij verteld.
    Hoe gaan jullie met zoiets om?

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Bij mij zou dit meer een questie van gisteren zijn . Als ik compleet brak van de dag daarvoor ben jammer voor de klant geen tijd ...
    Aan de andere kant geld = geld en als ik zeker weet dat hij de volle mep binnen een gestelde termijn betaalt (in dit geval cash op locatie)

Comment

• rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

Hier is ook het motto geld is geld.

Al bellen ze 's morgens om 's avonds geluid te hebben, als het te regelen is dan gaat het gewoon gebeuren.

Wat ik wel merk is dat men erg laat is met een knoop doorhakken over een prijs, me laat in afwachting of er voldoende kaarten verkocht zijn om doorgang te geven. En ja je loopt het risiko dat het bedrijf die het goedkoopste was inmiddels iets anders op heeft staan.

Richard

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Als het praktisch gezien kan en je bent vrij, waarom niet?
        Geld = geld.

Je kunt een nieuwe blijvende klant bijkrijgen.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

is en blijft een subjectief iets,
          zowel voor iedere verhuurder an sich,
          als wel de klant.

Geld = geld is een veel geschreven reactie
          en ook nog eens een zeer begrijpelijke ook.

Maar emotioneel kan er ook veel spelen natuurlijk
          en laten bespelen door een klant........

Dit blijven moeilijke beslissingen.

grtz
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Emoties kun je niet van vreten, centen wel.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Zal wel emotie geweest zijn dan.
              Eerst zien ze je niet zitten, omdat een ander " hetzelfde " voor veel minder geld levert. Als blijkt dat dat niet zo is, ben ik weer de beste. Dan maar een pilsje minder. Misschien leert de klant dan, dat je voor weinig geld ook niet veel mag verwachten. Ik denk dan zo, als ze een keertje gezweten hebben zullen ze de volgende keer wel reëler zijn.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by rdreiers
                Hier is ook het motto geld is geld.

Al bellen ze 's morgens om 's avonds geluid te hebben, als het te regelen is dan gaat het gewoon gebeuren.

Richard
                Da's een ander verhaal. Het gaat hier om het feit dat een offerte kennelijk te duur gevonden is en dat men denkt beter te kunnen. Vervolgens moet ik me dan in allerlei bochten wringen om de zaak op poten te krijgen. Ik heb doorgaans ook nog free-lance mederwerkers. Daarmee kan ik wel wat afspreken, maar ik kan ze niet kwalijk nemen als ze op dagen dat er niets gepland staat, wat anders gaan doen.

Speakertech

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by NesCio01
                  is en blijft een subjectief iets,
                  zowel voor iedere verhuurder an sich,
                  als wel de klant.

Geld = geld is een veel geschreven reactie
                  en ook nog eens een zeer begrijpelijke ook.

Maar emotioneel kan er ook veel spelen natuurlijk
                  en laten bespelen door een klant........

Dit blijven moeilijke beslissingen.

grtz
                  [FONT=Verdana]Sorry, als je niet kunt omgaan met zakelijke emoties en grillige klanten, kun je best geen zaken doen. [/FONT]
                  [FONT=Verdana]Want emoties horen niet thuis in de zakenwereld.[/FONT]
                  Last edited by frederic; 12-08-11, 19:50.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by speakertech
                    Da's een ander verhaal. Het gaat hier om het feit dat een offerte kennelijk te duur gevonden is en dat men denkt beter te kunnen. Vervolgens moet ik me dan in allerlei bochten wringen om de zaak op poten te krijgen. Ik heb doorgaans ook nog free-lance mederwerkers. Daarmee kan ik wel wat afspreken, maar ik kan ze niet kwalijk nemen als ze op dagen dat er niets gepland staat, wat anders gaan doen.

Speakertech
                    [FONT=Verdana]En dan? Als ze op het laatste moment komen, en je kunt het oplossen kun je wel wat vinden om er nog een lap bij te toen. (Onverwacht optrommelen van medewerkers)[/FONT]
                    [FONT=Verdana]
                    Ze zitten al op hun knieën = kassa kassa[/FONT]

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

Originally posted by frederic
                      [FONT=Verdana]En dan? Als ze op het laatste moment komen, en je kunt het oplossen kun je wel wat vinden om er nog een lap bij te toen. (Onverwacht optrommelen van medewerkers)[/FONT]
                      [FONT=Verdana]
                      Ze zitten al op hun knieën = kassa kassa[/FONT]
                      Het verhaal is eigenlijk wat langer. Het ging om een klant waar ik al wat meer keren voor gewerkt had. De prijs was altijd een probleem en er moest altijd over gediscussieerd worden, je kent dat wel in de trant van :"voor jou tien anderen"
                      Hij is dus inderdaad naar een van die tien anderen gegaan, voor minder geld en geen geluid. De motivatie was voor mij toen weg, ook al zou ik er wat kunnen verdienen.

Speakertech

Comment

• Rieske
                        • Aug 2002
                        • 544

De klant is koning maar uiteindelijk ben ik de keizer; geld is onze branche niet de enige gelukszalige factor. Je moet ook denken aan je eigenwaarde en reputatie. En je niet gek laten maken door klanten die altijd weer voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten omdat zij hun budgetten niet op orde hebben. Daardoor werken teveel verhuurders voor belachelijk lage prijzen en verzieken de markt.

Maar de belangrijkste regel vind ik in dit vak; doe je werk met plezier en passie want dat is met geen geld te betalen.
                        Life is what you make it

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

@Rieske:

chapeau!

grtz
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by frederic
                            Als het praktisch gezien kan en je bent vrij, waarom niet?
                            Geld = geld.

Je kunt een nieuwe blijvende klant bijkrijgen.
                            Als je genoeg materieel hebt om het zelf op te lossen, prima natuurlijk.

Maar als je om 8 uur 's ochtends op zondag nog moet gaan bellen voor een trailer vol met PA, licht en rigging die er 's avonds moet staan, wordt het denk ik een beetje lastig.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

Emoties laten varen. Zeggen dat je het druk hebt en het niet voor de geoffereerde prijs kunt leveren op dit moment. Gooit er wat bovenop en laat hem voor de opbouw cash volledig afrekenen.

Jij blij Hij blij ... En leeg...

Comment

Working...