Wat vangen mijn collega's voor een wielerronde?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

,.......

en de voorrijdkosten van een wasmachinereparateur blijven gewoon €89,=,
    excl. de reaparatie.
    De garage blijft € 50,= per uur rekenen, met brug zelfs € 80,=.
    Diesel staat € 1,49.9?

Uhhh, korting in de supermarkt voor de dagelijkse boodschappen?

Ik zie eigenlijk enkel volledige tarieven aan mij doorberekend,
    zelfs m'n werkkleding vind ik niet in de uitverkoop

sja, en wij blijven gaan voor uhhhh,.............?

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• robke
      • Mar 2012
      • 6

excuus, de hoorns die ik gebruikte waren dap THT30T maar me zuilen maakt ik wel zelf. maar 50x 402? is wel beetje veel!! ik werk met ong 20 402's per 1000meter. en er zit een trafo van 50 watt in.
      Werkt super goed. hard en scherp geluid komt er uit die 402tjes. De kabel die ik gerbuik is gewoon rood/zwart 2,5 mm. En als je niet met een bose installatie om kan gaan klinkt het idd bagger. maar dat geld net zo voor de groote pa bedrijven.

Gr Rob

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Je hebt een stuk meer werk gekregen doordat je met Bose werkt.
        Heb je de prijzen ook kunnen aanpassen? Een wielerronde van 1500 meter brengt hier bitter weinig op. Je hebt dan ook al weer 30 402'tjes nodig. Ook in de ramsj zijn ze stukken duurder als membraanspeakers, ze zijn moeilijker op te hangen, Je hebt dikkere kabels nodig, wat ook al niet fijn werkt als alles van de grond moet en ook heb je nog eens anderhalve kilowatt aan 100 volt versterkers nodig.
        Wat vang je dan (op factuur)
        Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• robke
          • Mar 2012
          • 6

klopt, een klein beetje kon er wel bij. maar echt een vetpot is het niet. zat eerst rond de 300 euro en nu met de upgrate zit ik rond 500 voor 1500 meter. en in zeer weinig gevallen nog wat hooger. al mijn 402's zet ik op statieven. Maar als alles gevlogen moet worden. maak ik gebruik van zelfgemaakten beugels. En dat alles bind ik met vd draad rond een lichmast. ik maak standaard gebruik van 2x2,5mm speakerkabel. deze is wel trekvast en weersbestendig, dus niet de standaard rood zwarte kabels. Tevens maak ik gebruik van een Bose pm8500 versterker. levert meer dan genoeg vermorgen. deze is 2x 2000watt 100 volt.

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by robke
            ik maak standaard gebruik van 2x2,5mm speakerkabel. deze is wel trekvast en weersbestendig, dus niet de standaard rood zwarte kabels. Tevens maak ik gebruik van een Bose pm8500 versterker. levert meer dan genoeg vermorgen. deze is 2x 2000watt 100 volt.
            Even off-topic,
            Leuke versterker. Bij 100 volt loopt er toch 20 ampere.
            2,5mm2 heeft een weerstand van 0,363 ohm per 100 meter enkele draad, dus 0,726 ohm per 100 meter bij twee aders. 100 meter is buiten niet veel, maar toch ben je dan al 14 volt kwijt. Het beschikbare vermogen is dan al gezakt tot ca 73%. Dat worden toch een beetje onpractische waardes bij lengtes tot wel 1000 of 1500 meter. Gelukkig is het allemaal wat minder dramatisch, omdat de belasting verdeeld is over de lijn en niet aan het einde zit.
            Komt in elk geval geluid uit.

Speakertech
            Last edited by speakertech; 05-05-12, 18:14.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• robke
              • Mar 2012
              • 6

met wat voor kabels en versterker vermogen werk jij dan? voor een ronde tussen de 1000 2n 1500 meter?

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

met wat voor kabels en versterker vermogen werk jij dan? voor een ronde tussen de 1000 2n 1500 meter?
                Niet zo dramatisch veel hoor.
                Normale koers vier eindtrappen van 400 watt (een voor reserve) en membraanspeakers Philips , allemaal 15 watt en een klein antal grotere hoorns 20 watt. Op een lijn gaan ca 27 luidsprekers, bij een afstand van onderling 50 meter, is dat een lengte van 1350 meter.
                Ik heb altijd twee lijnen vanuit de finish, De meeste rondes zijn 1000 tot 1500 meter, dus twee lijnen van 500 a 750 meter. Heel soms twee van een kilometer. Daarna moet er echt gebufferd worden, omdat anders de lijnspanning te ver daalt. Dat is maar heel zelden nodig, soms als je aan het einde van een lang parkoers staat, zoals een braderie o.i.d.
                Aan de finish is dan 400 watt beschikbaar voor conventionele luidsprekers, meestal een aantal zuilen van 40 watt. De draad is 1 of 1,5mm2, dat is goed hanteerbaar en kan goed geknoopt worden.
                Voor een aantal drukke criteria zijn de lijnen wat korter met meer speakers. Er zijn zeven rekjes met telkens twee eindtrappen beschikbaar, totaal 14 x 400 =5,6 kilowatt.
                Gezien de vergoedingen bij ons in de regio, zit er helaas niet meer in.

Speakertech
                Last edited by speakertech; 06-05-12, 13:50.

Comment

• robke
                  • Mar 2012
                  • 6

Dat is toch een mooi zwaar setje. En wat voor randapparatuur heb je? zoals mic en mixer? ik zelf maak gebruik van een Shure UR4D en de Crest XR 20 mixer.

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

De randapparatuur moet je niet te veel van voorstellen. Uiteraard een compressor/limiter, een paar simpele mengtafels met zo'n 8 kanalen. Soundcraft, Philips, Phonic en last but not least Behringer UB802, voor het geval de mengtafel er tussenuit gaat.
                    Beter met twee micro's en twee muziekbronnen in de lucht via Behringer, dan doodse stilte met defecte apparatuur. Doorgaans zijn er maar een paar microfoons en muziekbronnen nodig.
                    Microfoons
                    SHURE VHF (oud)
                    Sennheiser 3000UHF serie. Helaas werken die systemen in K41. In heel Nederland bruikbaar, maar waar ik zit heb ik last van de zender Schoten (B), die net over de grens staat. Onbruikbaar geworden, Ik wil ze laten omprogrammeren door Sennheiser
                    Sennheiser Evolution G1 en G2
                    En JTS. werkt uitertst betrouwbaar, goede reikwijdte, zonder vlaggen vaak 100 meter, zuinig in batterijen en stevige metalen behuizing.
                    Nooit vergeten, beveiliging tegen te hoge netspanning. Bij meer dan 245 volt, gaat de spanning er automatisch af. Dat is wellicht vervelend, maar bij bijv. 260 volt, blijven alle zekeingen heel, maar wordt je installatie wel geroosterd. daarna is het nog langer stil. Ben al een paar maal tijdens bedrijf de 380 volt dans ontsprongen. Een rotte nulgeleider in een krachtkabel en je bent de klos (En ik had hem nog wel gemeten ja......)

Speakertech

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by speakertech
                      Sennheiser 3000UHF serie. Helaas werken die systemen in K41.

Nooit vergeten, beveiliging tegen te hoge netspanning. Bij meer dan 245 volt, gaat de spanning er automatisch af. Dat is wellicht vervelend, maar bij bijv. 260 volt, blijven alle zekeingen heel, maar wordt je installatie wel geroosterd. daarna is het nog langer stil. Ben al een paar maal tijdens bedrijf de 380 volt dans ontsprongen. Een rotte nulgeleider in een krachtkabel en je bent de klos.
                      Sennheiser 3000, was altijd mijn favoriet voor spraak, liever nog als de 5000. Zo mooi stil had shure ze niet...

Je zult ook regelmatig op zwerfkasten draaien met zulke evenementen, en dan komt het ook tegenwoordig nog te vaak voor dat er iets met de nul misgaat met alle gevolgen van dien.

Ik heb daar een tijd terug nog speciaal een ontwerp voor gemaakt, meet eerst de netspanning, schakelt vertraagd in als deze ok is.
                      Mocht er een piek boven de 265V komen dan is het meteen uit en niet meer aan totdat de netspanning voor een aantal seconden verwijderd is geweest. Ook schakelt de spanning niet in (of uit) als deze wat langer onder de 170V komt, hier is de marge wat groter genomen om geen risico te lopen op te snel uitschakelen bij te lange en te dunne voedingen.

Comment

• robke
                        • Mar 2012
                        • 6

Je bent in iedergeval goed voorbereid mocht er iets mis gaan. Zelf heb ik ook wel eens last van slechte nulgeleiders. zeer vervelend, en de geluidsmensen hebben het altijd gedaan helaas. zelf gebruik ik de furman power conditioner.
                        Ik moet het afkloppen maar met me mic set heb ik gelukkig weinig tot geen problemen. Ik maak wel altijd gebruik van de UA870WB vlaggen. Helaas gaan de batterijen van de ur2 handhelds vlug leeg ( +-5 uur).
                        Maak je ook gebruik van reportagezender?

Comment

• speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

Maak je ook gebruik van reportagezender?
                          Ook die heb ik een paar jaar geleden aangeschaft. Daarvoor gebruikte ik HECOM zenders van een conculega. Die dingen raken een beetje uit de tijd (ca 1985)
                          Ze hebben vergeleken met de huidige zenders een groot gewicht,( 8 kilo) en sinds HECOM failliet is, is het onderhoud ook nog marginaal. Een bedrijf heeft de restanten en docu van Hecom overgenomen en daar kom je niet tussen. De zender die ik gebruik, weegt maar 800 gram. Hij is maar één watt, maar met een goede ontvanger en de juiste antenne op de zender haal ik toch bijna 2 kilometer in de bebouwde kom.
                          Moet je zo'n ding voor de volle mep kopen, compleet met ontvanger, antennes etc, ben je toch gauw 5000 euro kwijt. Meer dan 50 euro willen ze er niet voor uitgeven. Na 100 keer huren heb je pas je eigen geld terug. Het enige voordeel is dat je dingen kunt aannemen, die de concurrentie zonder zender niet kan aannemen. Dry hire van een zender kost altijd een paar honderd euro. Dat is het bedrag wat sommigen nog niet eens willen geven voor een hele koers.
                          Ik verhuur mijn zender niet los.

Speakertech

Comment

Working...