Serieuze Request

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Serieuze Request

Originally posted by djspeakertje
    Nu nieuw: J&H Serieuze Request! Wat is het leukste verzoek dat je ooit hebt gekregen? (binnen het vak natuurlijk...)

Misschien wel leuk om te integreren in dit topic, een verzameling verzoekjes die mensen wel een hebben gekregen van artiesten (of collega's/personeel van de locatie). Of zou ik daar beter een nieuw topic voor maken? (mod?)

Om af te trappen, een recente: "Kan die lichtslang wat minder fel?" (straatfeest, ik ben een geluidsmens, geen lampje, dus had ik maar een oude lichtslang van de zolder getrokken, om er toch nog iets van te maken, wat heel aardig werkte in zo'n tent)

Edit: Ja, ik ben 3FM fan

Daan
    Vond het een leuk initiatief en wou meteen maar aftrappen:

klein lokaal festival met wat bekendere en minder bekendere namen geluid staan te doen. Kwam na afloop van het middagprogramma een regionaal bekend groepje muzikanten naar mij toe met het volgende verzoek:
    'joh ken jij niet voortaan bij onze optredens de mix komen doen met onze apparatuur'

leuk aantal klusjes als freelance geluidsman gedaan met die gasten en nog af en toe wel eens (ook al spelen ze wat minder vaak tegenwoordig)
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Serieuze request:
    voorbijganger: "Heej hoi, ik ben singer songwriter en zie en hoor nu toen ik langsfietste wat er aan de gang is, mag ik zometeen ook een liedje doen"
    mijn reactie: "euhm, ff vragen bij die met die gele jas, die gaat over de planning"
    tien minuten laten de gele jas tegen mij: "Er komt zo nog even een spontaan gastoptreden van een jongen, speelt akoestische gitaar en zingt dus graag krukje, mic voor gitaar en vocal mic, oke"
    ik: "Prima, leuk dat dat zo kan!"

Optreden wordt aangekondigd, runner vliegt podium op met kruk, plaatst een micstand met beta87 en een klein statiefje met sm57.
    DI box met bekabeling ligt ook gereed....we weten immers niet hoe die gitaar gaat worden uitversterkt, dat was in de haast niet meer besproken.

Talent komt podium om, kijkt beetje appelig om zich heen, handen gaan de hemel in, pakt microfoon:
    "Euhm, krijg ik geen gitaar?"
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• peterwagner
      • Oct 2008
      • 317

Op een DJ/Dance avond in de melkweg. Sta ik achter een Harrie2000 het volume in de gaten te houden. Komt er een jongen naar me toe die een liedje bij me aan wil vragen, hij dacht serieus dat ik de DJ was. Je kan wel heel veel CD-spelers op de h2000 aansluiten, maar heeft helaas geen crossfader.

Comment

• Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

Originally posted by moderator
        Serieuze request:
        voorbijganger: "Heej hoi, ik ben singer songwriter en zie en hoor nu toen ik langsfietste wat er aan de gang is, mag ik zometeen ook een liedje doen"
        mijn reactie: "euhm, ff vragen bij die met die gele jas, die gaat over de planning"
        tien minuten laten de gele jas tegen mij: "Er komt zo nog even een spontaan gastoptreden van een jongen, speelt akoestische gitaar en zingt dus graag krukje, mic voor gitaar en vocal mic, oke"

Optreden wordt aangekondigd, runner vliegt podium op met kruk, plaatst een micstand met beta87 en een klein statiefje met sm57.
        DI box met bekabeling ligt ook gereed....we weten immers niet hoe die gitaar gaat worden uitversterkt, dat was in de haast niet meer besproken.

Talent komt podium om, kijkt beetje appelig om zich heen, handen gaan de hemel in, pakt microfoon:

deze is echt heel fraai

Comment

• jeroenw
          • Dec 2003
          • 216

Op de doorloop van een toneelavond van brugklassers, staat er een op t podium, in de nacht scene, alles behoorlijk donder, beetje blauw en een blackligth voor de specials:
          "Mag het licht niet wat minder, zo is het toch geen nacht"
          probeer dan maar eens uit te leggen dat je anders geen drol ziet
          (ps ze schrok behoorlijk van de bult licht die de middagzon voor moest stellen )
          \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Ergens in begin jaren 90: "Redelijk showtje" in Ahoy' voor het toen grOOtste automerk in Nederland.
            Een heel groot - in een soort trap-pyramide opgebouwd - podium met het Metropole-orkest en als hoofdact
            (de toen op zijn top staande) Leen Huizer.
            Zo'n 14-15 ton aan rigging met licht, geluid en decor moest eerst vanaf de vrije vloer worden ingehangen,
            volgens het door de podiumbouwer aan te geven referentiepunt.
            Die podiumbouwer kwam uit H'sum, en deed veel werk voor TV, ook de jaarlijkse registraties van Leen.
            Het R+L+G opbouw-werk duurde een dikke dag en een goed deel van de nacht.
            Daarna kwam smorgens dat Niet-Onbekende-Bedrijf, en bouwde gedurende die hele dag het podium op,
            met alle toetsers en (lichtdecoratie-)bellen.

s'avonds laat bij de eerste sound checks bleek dat de podiumbouwers het toen zelf
            NIET op hun referentiepunt hadden gebouwd, maar 3 m te ver naar voren......
            Dus er klopte helemaal niets nada niente meer van het hele productie-ontwerp.
            Request = Verzoek van de [ redelijk incomptente ] chef houtbouw:

"Kunnen jullie niet alles 3m naar voren hangen?"

Dan hoefde zijn ploeg de zaak niet af te breken en in diezelfde nacht met een extra ploeg weer op te bouwen...
            Ik heb hem toen uitgelegd dat het duidelijk hun fout was, en dat we zoiets echt alleen met een vrije vloer zouden kunnen doen.
            Dus dat toch eerst het podium weg moest zijn.

En als het dan toch weggehaald was, zouden ze misschien ook kunnen overwegen om ...
            Het is helemaal niet erg als zulke (belasting-geld verspillende) bedrijven verdwijnen.
            Last edited by rinus bakker; 12-11-10, 13:02.
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

J&H Serieuze Request!

Nu nieuw: J&H Serieuze Request! Wat is het leukste verzoek dat je ooit hebt gekregen? (binnen het vak natuurlijk...)

J&H Serieuze request is (moet worden, eigenlijk) een verzameling leuke, grappige of rare verzoekjes die mensen wel een hebben gekregen van artiesten (of gasten/collega's/personeel van de locatie). Dingen als nummers aanvragen bij de lichtman mag natuurlijk, maar de meeste forummers zullen die dingen al eens gehoord hebben. Foto's zijn natuurlijk altijd welkom.

Om af te trappen, een recente: "Kan die lichtslang wat minder fel?" (straatfeest, ik ben een geluidsmens, geen lampje, dus had ik maar een oude lichtslang van de zolder getrokken, om er toch nog iets van te maken, wat heel aardig werkte in zo'n tent)

Ja, ik ben 3FM fan

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Onlangs had ik een optreden in Zeeland ( voor een belastingscontroleur , echt waar, geen gezever ) 50 jarig huwelijk .
                Ik moest 450 euro ontvangen en die persoon gaf mij een briefje van 500 euro.
                K'zeg tegen hem , ik kan je geen 50 euro terug geven.
                Oh das niks zegt hij, je mag ze houden, omdat je zo goed je best gedaan hebt
                Dus mijn leukste verzoek was : houden die 50 euro
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Hou er wel rekening mee dat je fooitjes ook moet aangeven bij de belasting. Deze zou ik in ieder geval wel opgeven...
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

Op een tewaterlating van een zeilboot gedraaid,liep daar ook een kennis van de booteigenaar.Kwam hij een nummer aan vragen I am Sailing van rod stewart en stopte een briefje in mijn handen dacht eerst een tientje of 25 gulden jawel het is lang geleden bleek het 250 gulden te zijn.Heb hem toch maar 2 keer gedraaid.

Andere keer vroeg iemand joe cocker aan met you can leave you hat on.Begon een zeer leuke dame spontaan te strippen
                    master-qsc en de rest

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Uit den Ouden Doosch...
                      Begin jaren Negentig, Kindervoorstelling.

Voorstelling begint met openen doek, topje op een boekenkist, instart krakend openen van de kist, kist gaat open en de prins van de voorstelling ontwaakt en doet al geeuwend de boekenkist open en stapt eruit.

Afijn, we krijgen aanvang, over de intercom gechecked of iedereen op positie is. Kleine voorstelling dus ondergetekende schuift de audio en het licht.
                      Verder alleen tech van het huis voor het doek en bij de trekkenwand.

Doek gaat open en ik hoor herrie op de intercom die inmiddels naast me ligt, ik start de geluidssample in en luister toch maar even mee op de ontercom:
                      Huistech bij voordoek: " Hallo Ralph, als je me hoort....Naast me staat de prins, die was nog ff naar de wc en zit dus niet in de kist"
                      OEPS!!!

Heb het verzoek gedaan om het doek maar weer dicht te doen en ff te roepen wanneer de zeikerd wel in de kist zat.

Heb met een knalrood hoofd die eerste paar minuten in de zaal gezeten
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by bones2001
                        Hou er wel rekening mee dat je fooitjes ook moet aangeven bij de belasting. Deze zou ik in ieder geval wel opgeven...
                        Hahahaha, was waarschijnlijk een vooropgezet plan, bij de volgende controle is hij zwaar de l*l.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Ooit op een feestje wat maar niet van de grond wilde komen wegens erg stilstaand publiek ( en allemaal rond om de dansvloer) kreeg ik van van de grootste baas het verzoek ff wat meer gezelligheid te brengen.
                          Toen heb ik zijn veel te knappe dochter in de arm genomen, het bal geopend, en de drummer een paar keer toegeroepen dat we "wisselen" moesten. Binnen 5 minuten de dansvloer vol.
                          Werd een geweldig feestje achteraf, en de dame in kwestie was niet meer bij me weg te slaan...

Verder: diverse feestjes van de lokale personeelsverenigingen van de belastingdienst : "kan het ook zwart? "

en iets serieuzer: in de industrie : een vuilsorteerstraat ter grootte van een voetbalveld:
                          "Wanneer laat je de installatie draaien" ? Met als mijn antwoord: "goh, ik dacht al dat er wieltjes onder moesten..."
                          Last edited by Gast1401081; 15-11-10, 22:35.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Originally posted by moderator
                            Serieuze request:

Ik altijd maar denken dat dit alleen maar op Aruba gebeurt!!!!
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by MusicXtra
                              Hahahaha, was waarschijnlijk een vooropgezet plan, bij de volgende controle is hij zwaar de l*l.
                              Oh, maar dat was ik wel van plan, ik zal het zeker aangegeven bij mijn volgende belastingsaangifte.
                              Ik laat mij niet klissen.
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...