Welke technologie verwerk je in je nieuwe huis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Welke technologie verwerk je in je nieuwe huis

Beste forummers,

Stel dat je je huis opnieuw zou bouwen/ingrijpend zou verbouwen. Welke technologie en welke kennis vanuit ons vakgebeid zou je daarbij gebruiken?

Denk aan:

-Besturingssystemen
    -Verlichting
    -Audio/AV/intercom toepassing
    -Bouw/decoratie

Zelf toevoegingen: shoot!

Groeten, @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

- Velbus domotica
    - DMX lussen
    - Surroundsysteem met pro-audio componenten met échte wattages en deftige rendementen...
    - Iets beter lichtdesign dan de klassieke verlichting, ...
    ...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

De funderingsbalken zo laten lopen dat ze een hele lange bashoorn vormen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

@laserguy: dmx lussen, maak er toch artnet lussen van? kan je meer mee bereiken op lange termijn
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by MusicXtra
          Daar hebben we toch al van die grote pijpen voor waar de WC op uitkomt?

Zelf heb ik wel een hoop RGB LED's hangen, maar ik weet niet of ik ze op DMX ga sturen omdat dat misschien niet het beste protocol voor binnenshuis is.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Hmm, mijn ideetjes zijn hier al aardig in werkelijkheid gekomen: IL PIU' GRANDE SUBWOOFER DEL MONDO - by Roberto Delle Curti - Italy

Uiteraard vervolgens met gebruik van nog imposantere woofers.

Op mijn studentenkamer staan momenteel Turbosound toppen en een Crown versterker, dus ik heb ook niets te klagen. In tegendeel zelfs. Alleen nog even een fatsoenlijke bijpassende sub zien te vinden...

Op het gebied van verlichting wil ik op de lange termijn nog eens een truss'je met wat parren en bewegend licht gaan hangen in mijn kamer. En dan de Turbo's ook de lucht in, levert me mooi weer wat ruimte op (voor een sub, haha).

Mvg,

Teun

Edit: op deze site: http://www.cowanaudio.com/index-2.html staan ook wat interessante dingen.
            Met name dit: http://www.cowanaudio.com/ib.html
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• stamgast
              • Feb 2010
              • 253

Her-en-der wallboxen inclusief centrale patch-kast met Socapex-aansluitingen, bnc en speakon.
              ASL-systeem is ook wel weer leuk!

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Inpandig toilet en stromend water!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by 4AC
                  Hmm, mijn ideetjes zijn hier al aardig in werkelijkheid gekomen: IL PIU' GRANDE SUBWOOFER DEL MONDO - by Roberto Delle Curti - Italy

Uiteraard vervolgens met gebruik van nog imposantere woofers.
                  Dat bedoel ik dus maar dan allemaal niet zo opvallend, zat zelf te denken aan een convector put waar het sub uit komt en dan mooie ranke zuiltjes die bij het interieur passen. Zo dat iedereen zich maar af blijft vragen hoe het toch mogelijk is dat die zuiltjes zo laag komen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Dat bedoel ik dus maar dan allemaal niet zo opvallend, zat zelf te denken aan een convector put waar het sub uit komt en dan mooie ranke zuiltjes die bij het interieur passen. Zo dat iedereen zich maar af blijft vragen hoe het toch mogelijk is dat die zuiltjes zo laag komen.
                    Nog mooier inderdaad! Het 'wolf in schaapskleren' idee.
                    Op zich lijkt mij een flinke Funktion-One stack met daarvoor gespannen een wit doek (samen met de witte muren uiteraard) ook wel leuk.
                    "Oh, dag buurvrouw, geluidsoverlast? Jaa.... ik heb er ook last van. Vervelend hé, die mensen die alleen maar aan zichzelf denken. Ja. Oke. Dag buurvrouw"

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Dat kan toch veel simpeler: Open haard, (PA!) subje erin, netjes dichtmaken en een nieuwe (gas?) haard maken/plaatsen. Zuiltjes (of PS8 uit frankrijk) wegwerken in de "schouw". Netjes L, R en center erin en je hoeft alleen je rear's nog weg te werken, en bij 6.1 of 7.1 nog wat extra speakertjes. Alles uiteraard actief en de audio draadloos verzonden, dus overal waar een stopcontact zit heb je geluid. Dat laatste moet overigens nog ontwikkeld worden in Frankrijk... (of ik heb iets gemist? Dave?)

Laatste zin gejat van Loewe (laatst gezien en gehoord bij een vriend, zeer indrukwekkend setje hoor!).

Daan

Op de kamer natuurlijk iets stevigers, of een setje mooie studiomonitoren (Quested, Genelec, PMC enz.) met een subje.
                      Last edited by djspeakertje; 27-09-10, 17:27.
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• rick1993
                        • Nov 2007
                        • 209

Alles op DMX, touchscreentje ergens in het huis, voor de rest alles bedienen met een Iphone o.i.d. Ja, dat lijkt me wel wat...

Tegenwoordig heb ik alleen nog maar zo rond kerst de hele kerstboom en alles er om heen op DMX .
                        licht dat licht mij wel

Comment

• G.P.Fransen
                          • Nov 2001
                          • 191

Ach ik heb al speakon in het hele huis vanaf de bouw zonder dat ik het wist!

PZM Modification kit, Phantom Powering, Attenuator Pads, All Things Audio

gewoon euro verloopje dr op?
                          Last edited by G.P.Fransen; 27-09-10, 21:40.

Comment

• Dirk Wijnen
                            • Dec 2006
                            • 189

Haha ik kon het niet laten, dit is mijn Home Cinema PA als mijn ouders op vakantie zijn.

2 RCF zelfbouw toppen
                            4 RCF ESW1018's
                            1 Crest pro 7001
                            1 Crest pro 8001
                            1 DBX Driverack PA+

ja het blaast, er zijn zelfs glazen uit de kast gerammeld:P
                            Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Outline heeft dit al zo'n 15-20 jaar geleden al 'ns gedaan in of een disco of een ijsbaan. Alleen was het omgedraaid: de fundering was bij het tekenen al aangepast om er 'n sub van te kunnen maken. Werkte blijkbaar als een tierelier.

Comment

Working...