Festival gestaakt door één biertje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanV
    • Jul 2007
    • 60

Ik las net dit artikel:

EMMELOORD - Het dancefeest Pieperfestival in Emmeloord, waar 1900 feestgangers aanwezig waren, is voortijdig gestaakt nadat de muziekinstallatie was gesneuveld door een biertje...

Tijdens het 538-feestje gooide iemand zijn biertje naar de muziekinstallatie van Radio 538, die daar niet tegen bestand bleek. De muziek stopte abrupt doordat het bier in de onderdelen sijpelde. Er zat dan ook niets anders op dan alle feestgangers, anderhalf uur te vroeg, naar huis te sturen.
    De biergooier is door beveiligers van het feest aangehouden en aan de politie overgedragen, maar werd later weer op vrije voeten gesteld.

bron

Ik vind dat hier wel over te discussiëren valt.
    Ik blijf dat biergooien maar een rare "gewoonte" vinden en het is goed dat degene die dat heeft gedaan is aangehouden (alhoewel hij er blijkbaar niet voor hoeft te boeten). Het is natuurlijk wel zuur dat daardoor het festival voortijdig heeft moeten stoppen.

Ik ben wel benieuwd naar de hier aanwezige DJ's/geluidstechnici in hoeverre zij reserve-apparatuur bij zich hebben.

Eerlijk toegegeven; ik reken mijzelf niet als geluidsman/DJ maar ik doe wel eens "het geluid" voor bandjes op bandjesavonden. Heb zoiets als in het artikel ook gelukkig nooit meegemaakt, maar als er een flink glas bier in de mengtafel zou komen.. zou het denk ik ook echt afgelopen zijn. Maar dat is voor een DJ (met minder kanalen) misschien anders. Een klein mengtafeltje vervang je makkelijker (en daar heb je ook makkelijker een reserve van bij je).

Hoe ver ga je in het meenemen van reserve-apparatuur?
  • J.C. Sound & Light
    • Aug 2010
    • 12

Op vrije voeten stellen betekend niet dat hij niet aansprakelijk gesteld kan worden.
    Maar je gaat voor dit soort dingen niet onnodig een politie cel bezet houden.
    Wel rekening houden dat het de telegraaf is. Toch weer net een andere manier van krant maken.

Wij hebben overens alleen reserve kabels bij ons. Andere apparatuur is gewoon in orde. Wanneer er onverhoopt iets kapot gaat en dit niet is op te lossen door creatieve mensen. (zoals je versterkers anders prikken en daardoor iets zwaarder belasten) Dan zal er of heen en weer gereden moeten worden of we huren het lokaal in. Maar meestal het eerste.
    Account niet meer actief.

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

De biergooier heeft wel heel goed gemikt met het biertje. Ben benieuwd wat hij/zij geraakt heeft.
      Heerlijk die stilte

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

er wordt hier over apparatuur gepraat alsof het maar bestand moet zijn tegen dit soort acties. sorry hoor, die spullen zijn niet gebouwd om bier in te gieten. En ik kan het weten... de persoon die zoiets doet moeten ze de rest van zijn leven verbieden dit soort evenementen te bezoeken. of ze moeten bij die kerel/vrouw op het werk eens wat biertjes door het kantoor gaan gooien of zo, misschien dat dat helpt. Kijken of computers daartegen kunnen, waarschijnlijk is die apparatuur wel bestand tegen dit soort ongein.

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Ach, je hebt de dader en 1,5 uur tijd te vullen... Ik zeg: aan een paal binden en flink laten bekogelen toch? Hij vervangt dan het entertainment... Oog om oog toch?
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Allemaal het gevolg van 2 dingen die jammer genoeg steeds meer in de mode raken:

- Niet nadenken bij wat je doet, en
            - geen respect voor andermans spullen.

Het gaat volgens mij echt de verkeerde kant op.

Groet, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• pilot
              • Nov 2003
              • 267

heb het de allerlaatste keer dat ik draaide meegemaakt dat er in een dateq 7.3 een vol glas bier ging.Vreesde het ergste maar hij bleef gewoon werken nadien klep aan onderzijde open en overtollige bier eruit laten lopen.Degene die het per ongeluk gedaan had (hij verloor zijn evenwicht) heeft me diverse keren gebeld om evt de schade te betalen.zo kan het ook
              master-qsc en de rest

Comment

• Drumvogel
                • Nov 2004
                • 175

Ik ben meerdere malen met bier bekogeld. Een paar keer zijn we door gegaan op de monitortafel nadat er steeds meer begon te knetteren in de FOH. En een paar keer met mijn lichttafel de memory's die bleven protesteren verwijderd of gekopieerd naar de andere kant van de tafel.

Maar ik word zo moe van al dat gegooi. Ik vind dat op het moment er met bier wordt gegooid de artiest/band/dj de muziek moet stil leggen en moet waarschuwen voor de gevolgen, stoppen met spelen!

Trouwens, zo'n couveuse om de tafel heen vind ik echt zo naar. Daar kan ik niet mee werken. En overigens heb ik de meeste voltreffers mogen ervaren van achteren. Daar helpt een bak dus ook niet tegen.

Gewoon weer naar glas ipv plastic. Een paar spetters maakt niet zoveel uit. Keertje vegen en weg. Maar met plastic gooit men met glazen en dan verdwijnt de complete inhoud in je tafel.
                Maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.

Comment

• btvmaarten
                  • Jun 2004
                  • 56

het bedrijf kennende die hier het licht en geluid mag leveren, zou echt niet om 1 biertje alles stil leggen. zoals gezegt het word weer mooi in de krant beschreven terwijl de helfd niet klopt. maar dat schijnt de nieuwe manier van nieuws maken zijn tegenwoordig!
                  Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

[FONT=Verdana]natuurlijk het gedrag van die dader is nooit goed te praten, materiaal van een ander respecteer je.[/FONT]
                    [FONT=Verdana][/FONT]
                    [FONT=Verdana]Maar ik zou toch wel eens de opstelling willen zien van de FOH en ander materiaal.[/FONT]
                    [FONT=Verdana]Op een dance festival of fuif mag je toch wat meer afscherming van het materiaal verwachten dan bij een gewoon optreden?[/FONT]
                    [FONT=Verdana] [/FONT]
                    [FONT=Verdana]Op de Gentse feesten is er zeker 4 meter tussen het materiaal en het publiek.[/FONT]
                    [FONT=Verdana]Bovendien zorgen ze dat je bij de essentiële onderdelen zelfs niet bij kunt. het mag zelfs regenen.[/FONT]

Comment

• Reznik
                      • Aug 2010
                      • 16

@ pilot

Die Dateq's zijn ook gewoon goed materiaal dat gemaakt is om te gebruiken in "barre" omstandigheden
                      ________
                      Oh ja joh?

Comment

• remco_k
                        • Sep 2002
                        • 325

Originally posted by Mike Manders
                        er wordt hier over apparatuur gepraat alsof het maar bestand moet zijn tegen dit soort acties. sorry hoor, die spullen zijn niet gebouwd om bier in te gieten. En ik kan het weten...
                        en
                        Originally posted by btvmaarten
                        het bedrijf kennende die hier het licht en geluid mag leveren, zou echt niet om 1 biertje alles stil leggen.
                        Naast dat het iedereen op valt dat de normen en waarden van het feestende publiek lijken te veranderen in negatief opzicht, valt mij op dat niet iereen even goed leest.
                        Er wordt in dit topic bijvoorbeeld helemaal niet gedaan alsof apparatuur bestand moet zijn tegen een lading bier. Tenminste, ik zie het niet. Dus misschien lees ik niet goed.

Daarnaast was het voor de organisatie, als je het artikel een beetje goed leest, geen keuze om het feest stil te leggen. Er ging namelijk apparatuur defect. Daar koos de organisatie niet voor.
                        Waar ze wel voor kozen was het feest vanaf dat moment te beeindigen, waarschijnlijk omdat het binnen het tijdraam wat nog over was niet meer de moeite was om spare equipment naar binnen te sjouwen. Dat moet namelijk ook worden geregeld en is er echt niet binnen 10 minuten.
                        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ik neem op een klus echt niet alles dubbel mee, zoals al eerder gemeld valt er meestal wel wat te schuiven met versterkers (dan maar wat minder monitorgroepen) maar op het moment dat er een compleet versterker rack mee kapt doordat het vol is gegoten met bier houdt het gewoon op.
                          Daarbij zou ik er dan ook dusdanig de smoor in hebben dat mijn inventiviteit ver te zoeken zal zijn.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ_matthias
                            • Jun 2005
                            • 620

Originally posted by remco_k
                            Naast dat het iedereen op valt dat de normen en waarden van het feestende publiek lijken te veranderen in negatief opzicht, valt mij op dat niet iereen even goed leest.
                            Er wordt in dit topic bijvoorbeeld helemaal niet gedaan alsof apparatuur bestand moet zijn tegen een lading bier. Tenminste, ik zie het niet. Dus misschien lees ik niet goed.
                            remco, ik denk dat er dit stukje mee bedoeld word:

Tijdens het 538-feestje gooide iemand zijn biertje naar de muziekinstallatie van Radio 538, die daar niet tegen bestand bleek.

en dan vooral het onderlijnde stuk... zoals ik het lees en interpreteer, lijkt het me ook alsof de muziekinstallaties die de schrijver kent WEL bestand zijn tegen bier.
                            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• jans
                              • Feb 2003
                              • 869

Originally posted by DJ_matthias
                              remco, ik denk dat er dit stukje mee bedoeld word:

Tijdens het 538-feestje gooide iemand zijn biertje naar de muziekinstallatie van Radio 538, die daar niet tegen bestand bleek.

en dan vooral het onderlijnde stuk... zoals ik het lees en interpreteer, lijkt het me ook alsof de muziekinstallaties die de schrijver kent WEL bestand zijn tegen bier.
                              of het is gewoon ironisch bedoeld
                              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

Working...