Geweld op de werkplek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rolanddeg
    • Nov 2004
    • 337

Ik mis nog een vraag.

MX, kan jij je vinden in deze uitspraak?

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by rolanddeg
      MX, kan jij je vinden in deze uitspraak?
      Ja en nee. Aan de ene kant had ik gehoopt op een celstraf van een maand of drie, aan de andere kant wist mijn advocaat me te vertellen dat het waarschijnlijk € 500, schade vergoeding zou worden en 60 uur taakstraf.
      Uiteindelijk heb ik er wel een goed gevoel over, de rechter heeft uitgebreid tijd genomen voor de zaak en had haarfijn door hoe het in elkaar zat. Het OM eiste € 450,- schade vergoeding en 120 uur taakstraf en daar heeft de rechter dus nog een beetje meer van gemaakt.
      Wat hem sterk aangerekend werd was dat hij zich geen moment om mij heeft bekommerd en ook later op geen enkele manier spijt tegen mij heeft betuigd.
      Ik ben er ook zeker van dat, wanneer hij de verantwoording voor zijn daad op zich had genomen en niet zo'n lulverhaal had afgestoken, hij er met 60 uur taakstraf vanaf was gekomen.
      Verder maakt een rechter ook wel een afweging van de kosten, een detentie kost al snel € 300,- per dag en niemand komt er eigenlijk beter uit.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Ik vind dit eigenlijk een uitspraak van niks. De hechtenis en taakstraf laat ik me niet over uit, al is dit naar mijn mening wel erg weinig. Maar het schadebedrag vind ik er laag.

Inkomstenderving, materiële en immateriële schade, ziekenhuiskosten, smartengeld, etc.

Je zorgverzekering betaalt nu de ziekenhuiskosten die gemaakt zijn, maar als ze die kunnen verhalen op de tegenpartij dan willen ze dat maar al te graag doen. En wat te denken van je inkomstenderving? Misschien wel op langere termijn? Daar is nu geen rekening mee gehouden. Bij wie klop je aan als je over vijf jaar opeens chronische klachten krijgt?

Het gaat nog niet eens zozeer om het feit die gozer financieel uit te kleden, het gaat om waar je recht op hebt. Ik beschouw deze schadevergoeding als een lachertje in deze kwestie. Zo van "hier heb je wat centjes, en nou niet meer zeuren". Zorg je ook even voor een belastingverklaring? Zodat je het schadebedrag niet als inkomsten op hoeft te geven.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

We zijn er nog niet, dit was slechts het strafrechtelijke deel van de zaak, wat nu nog volgt is het civielrechtelijke deel, daarin ga ik gederfde inkomsten claimen en die zijn aardig opgelopen.
          Wel ben ik het helemaal met je eens dat het bedrag, in verhouding tot het leed, nergens op lijkt, 6 weken niet functioneren met alle pijn en ellende erbij wil ik voor het tienvoudige van dat bedrag echt niet nog een keer meemaken.
          Helaas is het NL rechtssysteem daar erg soft in, kan ik me heel erg over opwinden maar schiet ik toch echt niets mee op.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

Toch goed om te horen dat het uberhaupt tot een veroordeling is gekomen en meneer even op de blaren moet zitten.. het recht in NL is nog nooit geweest dat er rechtvaardiging plaatsvind en dat zal ook nooit gebeuren... of de doodstraf moet weer worden ingevoerd... en dan nog..!

Over getalletjes enz kun je het lang hebben... het kan het hele verhaal iets wat verzachten... er vind immers derving plaats... de leed die er mee is aangedaan zal er echter niet om veranderen.

Toch top van meerdere mensen dat het tot een redelijk positieve afloop is gekomen, MX, je bent alweer vollop aan het werk lees en zie ik hier op het forum.. de dader is terecht gesteld en moet zich verantwoorden.

Het kan hier in NL namelijk ook heel anders..
            Heb zelf nog wel een voorval wat nog steeds niet is opgelost en waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Puur uit kosten overwegingen, moeite die gedaan moet worden door mensen die "niet willen" werken heb ik wel eens het idee.
            De dader is met naam en toenaam bekend, woont echter niet in Nederland, is er wel regelmatig te vinden.. (kijk op zn website en je weet waar meneer draait)

In de aangifte en opmaak snachts is duidelijk omschreven.. (schwere Korperverletzung) het is niet niks om weg te moeten duiken nadat je een schop in je rug hebt gekregen want die mafketel rijdt met volle vaart achteruit.

Het Nederlands recht vind echter de kosten te groot icm de zaak. Nu kan er nog wel een andere procedure worden gestart maar dat wordt mij gewoon afgeraden, weer uit kosten overwegingen. triest triest.

Erg goed om te horen dat er af en toe wel mafketels worden gepakt en terecht worden gesteld. MX succes met de verdere afhandeling.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Mensen die bewust fout zijn mogen wat mij betreft best op een openbaar gepubliceerde artikel geplaatst worden met naam en toenaam.

Gaat om gewelds delicten, wel te verstaan, op de werkvloer..

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• rick1993
                • Nov 2007
                • 209

@Salsa: mee eens, wat een lage straf dit..

MusicXtra sterke ermee.
                licht dat licht mij wel

Comment

Working...