Geweld op de werkplek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Geweld op de werkplek

Ja, het bestaat, gisteren slachtoffer geworden van zware mishandeling.
    Had twee bands te versterken en van band twee geen rider ontvangen.
    Daardoor liep de wissel erg rommelig net als de soundcheck, er stonden 6 muzikanten op het podium waarvan er 5 naast een instrument ook nog een vocale bijdrage leverden.
    De wissel was uiteindelijk in een uurtje gebeurd en tijdens het optreden viel het mij al op dat er steeds molukse mensen naar mij kwamen om duidelijk te maken dat het geluid nergens op leek, wat zeker niet waar was.
    Na het optreden kreeg ik tot 6 keer toe de molukse gitarist op mijn nek die steeds weer begon te schelden dat ik het optreden verziekt zou hebben.
    Tot ik het zat werd en hem voor 'zak hooi' uitmaakte, hij draaide zich om, bukte en sloeg mij vervolgens met zijn effectpedaal vol tegen mijn hoofd.
    Daarop viel ik hevig bloedend op de grond en kwam de vader van de dader naar mij toe om te vertellen dat ik een ander vak moest gaan leren.
    De dader was ondertussen doodleuk verder aan het gaan met spullen inpakken en bekommerde zich niet meer om mij. Resultaat was dat ik per ambulance afgevoerd ben naar het ziekenhuis waar een CT scan gemaakt is en in 15 hechtingen in mijn hoofd heb gekregen. Daarna naar het politiebureau waar aangifte is gedaan van zware mishandeling en ik hoorde dat de dader dit niet voor het eerst had gedaan en de komende drie dagen in hechtenis is genomen.
    Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ze er de pest in hadden dat ze zelf het geluid niet mochten verzorgen en ik, hoe dan ook, de pispaal was tijdens het optreden.
    Dit was dus een vooropgezet plan waarbij alleen die klap niet gepland was.
    Voor mijn gevoel een verhaal dat echt te bizar is voor woorden maar helaas wel waar gebeurd.
    Ik zit nu dus in de lappenmand met maximaal 1 uur computertijd per dag, mag niet lang lezen en ook geen TV kijken.
    Moet je dus ooit de band Manoa uit Ijsselstein versterken dan raad ik je aan een helm op te doen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

beterschap en sterkte,

dat zoiets kan gebeuren ongelofelijk.....

Comment

• pieturp
      • Jul 2010
      • 70

Da's echt werkelijk ongelooflijk! Hopelijk krijgt die dader een flinke straf. Hoop niet dat de band een vergoeding voor hun "optreden" heeft gekregen?

Sterkte!
      ... en etcetera en zo

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

veel sterkte!

ging het over dit feest?

op Home ?

zonder namen te noemen natuurlijk

En nu geen flauwe grappen over geluid doen in de "vechtstreek"

dit floorboard? da's nogal geen grote. *demn*

je staat in de krant geloof ik...
        Last edited by showband; 26-07-10, 16:50.
        lekker belangrijk!

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Erg sneu voor je...Er blijken inderdaad altijd mensen te zijn die hun handjes niet thuishouden kunnen...Dit soort situaties is altijd lastig...Met muzikanten moet je nooit discussies voeren, die willen altijd gelijk hebben...Vooral als ze echt hobby-matig bezig zijn, vinden ze zichzelf vaak erg goed...Als een discussie te hoog oploopt, ontwijk de mensen...

Beterschap....
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ik heb het zelf niet gezien, klap kwam echt 'out of the blue' voor mij waardoor ik nog niet eens af kon weren.
            Ik dacht eerst dat het een microfoonstatief was.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Olaf Duffhuës
              Als een discussie te hoog oploopt, ontwijk de mensen...

Beterschap....
              Was voor mij geen ontwijken aan, zelfs toen ik al bloedend op de grond lag zocht de vader van de twee me op om opnieuw te laten merken dat ze niet blij met me waren.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Ik neem aan dat na dat je van de schrik bekomen bent dat je aangifte doet?
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

de knetter dit is echt niet normaal...
                  die gasten waren gewoon jaloers begrijp ik!
                  kansloos geen woorden voor...

Comment

• Jan van Duren
                    • May 2004
                    • 204

geweld

****** man. Dat is toch niet normaal. Op de website van de band stond ook al een opmerking.
                    Hoop dat de dader flink aangepakt wordt. Begrijp niet dat de bandleden het niet gezien hebben. Met zo'n muzikant zou ik in ieder geval niet meer willen samenspelen.

sterkte met je herstel.

ps. volgende keer maar bodyguard inhuren.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Olaf Duffhuës
                      Ik neem aan dat na dat je van de schrik bekomen bent dat je aangifte doet?
                      Er is aangifte gedaan van zware geweldpleging wat mogelijk nog wordt verzwaard naar poging tot doodslag omdat de dader bewust een zwaar voorwerp heeft gepakt.

Comment

• Malibu
                        • Jul 2009
                        • 67

Sommige mensen..........dit is nu pas zinloos geweld.

Maar goed musicxtra beterschap en een snel herstel gewenst.

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Ten eerste: sterkte en beterschap gewenst!

Ik ben er wel een beetje stil van geworden. Te gek voor woorden dat dit kan gebeuren.

Ik wens je een spoedig herstel toe...

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

zolang ze je geen bokbierglas in je gezicht drukken...

deze schade gaat wel weer voorbij, uitzieken en opnieuw beginnen.
                            Alhoewel de dader er eerder vanaf is dan jij, waarschijnlijk.....

Alhoewel ik eigenlijk best zin heb om eens een fanclubdag te organiseren voor dat k*tbandje.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by MacGyverSounds
                              zolang ze je geen bokbierglas in je gezicht drukken...

deze schade gaat wel weer voorbij, uitzieken en opnieuw beginnen.
                              Alhoewel de dader er eerder vanaf is dan jij, waarschijnlijk.....

Alhoewel ik eigenlijk best zin heb om eens een fanclubdag te organiseren voor dat k*tbandje.
                              Een jaap van 7 cm in mijn gezicht laat wel een aardig litteken achter...
                              De dader is nog niet klaar met me, heb nogal wat kosten die ik op hem zal proberen te verhalen.
                              En dat laatste gaan we doen Mac, doe jij het geluid of zal ik het doen?
                              Overigens heeft de rest van de band gisteren uitgebreid excuses aangeboden, zij waren zich rot geschrokken.

Comment

Working...