Ober, mag ik wat bestellen!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Er wordt hier gedaan alsof je na één biertje niet meer in staat bent je werk goed te doen. Hallo!! We hebben het hier over één biertje, als dat ervoor zorgt dat je niet in staat bent een fatsoenlijke mix neer te zetten ben je dat ook echt niet zonder dat ene biertje.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Mach Facilities
      • May 2009
      • 109

Ook al drink je maar EEN enkel biertje, je bent aan het werk met alcohol in je lijf, en bij mijn weten is geen ENKELE opdrachtgever daar blij mee, en al zeker niet als hij de eventuele gevaren en revenuilles doorheeft.
      Buiten dat, er wordt hier weleens beweerd, dat een enkel biertje geen invloed heeft, FOUT, ELKE VORM VAN ALCOHOL HEEFT INVLOED.

In de eerste instantie is je reactiesnelheid al minder, daarbij is je gehoor een stuk afgevlakt, en , je ritme is ook een stuk minder.
      Dus ik ben van mening, dat als je dit werk professioneel doet, je gewoon tijdens je werk niet drinkt.

Toegegeven, er zijn discutabele kwesties, of je wel of niet mee zou mogen proosten, dmv een glaasje champagne, of iets dergelijks, maar ik ben nog nooit een opdrachtgever tegengekomen, die het me kwalijk nam dat ik tijdens mijn werk niet drink, WAAR OOK TER WERELD heeft men hierover dezelfde opvatting.
      Soms ziet een opdrachtgever het door de vingers dat je een biertje drinkt, maar eerlijk is eerlijk, het liefst zou iedere opdrachtgever zien dat een werknemer tijdens de job niet drinkt.

My two cents......

Chris

Comment

• Lala
        • Sep 2008
        • 370

Het gaat niet over dat iemand anders mixt oid, het gaat zich er gewoon om dat er gedronken word tijdens het werk.

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Ik herhaal me zelf maar weer even:
          Originally posted by Outline
          Iedereen die drinkt tijdens het werk, is wat mij betreft een amateur en moet heel snel een andere baan gaan zoeken!

We werken in de entertaiment-industrie, dat betekent dat je klanten entertaint en niet jezelf. Iedereen die dat door heeft, mag aan juiste kant van het hek komen en van alle lusten en lasten die er bij horen genieten.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Originally posted by showband
            In het verkeer wordt 1 biertje op als veilig beschouwd?
            ben je lid van de PVV of zo, dat je zulke uit de lucht gegrepen onzin uitkraamt?

de wetenschap, overheid, wet en verkeersdeskundigen zijn het eens dat in het verkeer 1 biertje al veiligheids risico's meebrengt.
            -------------------------------------------------
            "De effecten van alcohol
            Alcohol heeft nadelige invloed op het rijgedrag door de volgende effecten:
            * Vertraagde reactiesnelheid;
            * Verslechtering van de motoriek, die slingerbewegingen veroorzaakt;
            * Correctie van slingerbewegingen ten gevolge van verslechtering van de motoriek heeft eveneens een nadelige invloed op de reactiesnelheid;
            * Versmalling van het blikveld (kokervisus), waardoor men niet meer ziet wat er naast de auto gebeurt;
            * Verslechtering van kleurwaarneming;
            * Verslechtering van het beoordelingsvermogen (zelfoverschatting). Hierdoor gaat men zich in het verkeer roekelozer gedragen en denkt men ook met alcohol op "nog best te kunnen rijden";
            * Sufheid en slaperigheid.
            De mate waarin deze verschijnselen optreden verschilt per persoon, en is o.a. afhankelijk van de conditie, ethniciteit, en algemene mate van alcoholgebruik. Sommige Aziaten, oudere mensen en vrouwen zijn meestal gevoeliger voor alcohol, alcoholisten en zwaardere mensen weer minder. Daar staat tegenover dat een alcoholist weer veel meer zal drinken.
            In het algemeen kan men stellen dat de effecten al bij een enkel glas merkbaar worden, en dat na twee glazen de kans op een ongeluk significant toeneemt.."
            -------------------------------------------------

ga jij even zwaaien met de link naar een officiele pagina bij de overheid / artsen / politie / enz waar zij beweren dat "
            In het verkeer wordt 1 biertje op als veilig beschouwd?"

verder is het de "karaktermoord" die je op een zinnig kommentaar toepast stuitend.
            Als iemand niet drinkt mag hij van jou niet een mening over alcohol in het verkeer hebben! In dat geval zouden mannen geen kinderen mogen opvoeden als het een dochter is. Want zij zijn zelf nooit een klein meisje geweest dus daar kunnen ze geen zinnige input over spuien..... Je hoeft geen drugs te gebruiken om te kunnen beslissen ervanaf te blijven.

Dit verhaal gaat puur over alcohol op de werkvloer en in het verkeer. En de onzin die je met de losse hand populair in de thread loopt te spuien in de vorm van feiten is heeeeeeeel erg! Dit is een belangrijk onderwerp namelijk.
            Zo, ben je klaar. Alles er uit gewerkt? Voel je je nu beter?

Ik ga niet op iets als dit reageren, ik voel alleen plaatsvervangende schaamte dat je iets als dit post op een openbaar forum. Als je een reactie wilt hebben mag je me mailen. Maar aan dit soort online viswijverij ga ik niet meedoen.

aan Lala: Jij zegt dat dit werk hetzelfde is al alle soorten werk. Dat is toch niet helemaal waar. Als ik een accountmanager ben voor Audi, kan ik ook niet met en 3/4 broek aankomen stevige bakkebaarden, zoals ik op veel klussen zelf wel doe. Als ik stratenmaker ben, heb ik een enorme radio met Frans Bauer erop aanstaan, daar zou menig collega in ons werk toch raar van opkijken. Wat in de ene arbeidscultuur geaccepteerd is, is dat niet noodzakelijkerwijs in de andere. Ik werk in meerdere takken van de geluidswereld en zelfs daartussen zijn grote verschillen in cultuur. Een Congres is iets anders dan een festival en een theater is iets anders dan een poppodium. Je zult mij op dat congres niet snel een biertje zien drinken. Maar in dat cafe met dat coverbandje, lust ik er best eentje. En dat heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.

Ik vind het prima dat iemand voor zichzelf beslist dat hij toch liever geen biertje drinkt, maar als ik prima functioneer, geen wet breek en aan het einde van de avond een tevreden klant en muzikanten heb (die zelf ook wel een biertje op hebben), vraag ik me af waarom mensen dan toch vinden dat zij hun persoonlijke keuze ook aan mij moeten opleggen.
            Last edited by sparky; 29-04-10, 19:30.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by sparky
              Een Congres is iets anders dan een festival en een theater is iets anders dan een poppodium. Je zult mij op dat congres niet snel een biertje zien drinken. Maar in dat cafe met dat coverbandje, lust ik er best eentje. En dat heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.
              Volgens mij zitten wij op één lijn.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

aan Lala: Jij zegt dat dit werk hetzelfde is al alle soorten werk. Dat is toch niet helemaal waar. Als ik een accountmanager ben voor Audi, kan ik ook niet met en 3/4 broek aankomen stevige bakkebaarden, zoals ik op veel klussen zelf wel doe. Als ik stratenmaker ben, heb ik een enorme radio met Frans Bauer erop aanstaan, daar zou menig collega in ons werk toch raar van opkijken. Wat in de ene arbeidscultuur geaccepteerd is, is dat niet noodzakelijkerwijs in de andere. Ik werk in meerdere takken van de geluidswereld en zelfs daartussen zijn grote verschillen in cultuur. Een Congres is iets anders dan een festival en een theater is iets anders dan een poppodium. Je zult mij op dat congres niet snel een biertje zien drinken. Maar in dat cafe met dat coverbandje, lust ik er best eentje. En dat heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.

Ik vind het prima dat iemand voor zichzelf beslist dat hij toch liever geen biertje drinkt, maar als ik prima functioneer, geen wet breek en aan het einde van de avond een tevreden klant en muzikanten heb (die zelf ook wel een biertje op hebben), vraag ik me af waarom mensen dan toch vinden dat zij hun persoonlijke keuze ook aan mij moeten opleggen.
                Alsof ik het zelf geschreven heb.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Een draadje ergernissen leidt een eigen leven, goeie discussie, maar verdiend zijn eigen plaats. Bij deze!

De reacties over alcohol gebruik uit de ergernissen top 10 naar dit onderwerp verplaatst.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

Vermakend te volgen hoe ieder z'n principes verdedigt ... 'n eindeloze "discussie" wat mij betreft waarin je met 'n beetje wil eenieders keuze best kan inleven en respecteren.
                    Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn met principekwesties ... beetje jammer.

Battle ze ...
                    Meer is minder, minder is meer

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1086

Originally posted by showband
                      Wie heeft het er hier over gehad dat zij de 20 urige werkdag endorsen?

Maar op die voet vind ik dat je net zo goed je vrachtwagen mag overbelasten want als je toch 20 uur achter elkaar werkt en aan het bier gaat kan dat er ook wel bij...
                      Bovenstaande voorbeelden zijn helaas soms 'zoals het gaat', onvoorziene tegenslagen (hoewel de vrachtwagen al vaker een gecaulculeerd risico is). Drank gebruiken is wat mij betreft van een andere orde. In ieder gevaal geen voldongen feit, maar iets waar je voor kiest.

Ben blij van de blauwe knop te zijn! Ik weet niet eens wat ik mis als ik geen alcohol drink, door geen alcohol te drinken!

@lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• qvt
                        • Oct 2009
                        • 721

En zo is het maar net
                        There is no substitute for imagination

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Originally posted by moderator
                          Een draadje ergernissen leidt een eigen leven, goeie discussie, maar verdiend zijn eigen plaats. Bij deze!

De reacties over alcohol gebruik uit de ergernissen top 10 naar dit onderwerp verplaatst.
                          Fijn dat je het even meld. Begon namelijk al erg aan mezelf te twijfelen over wanneer ik dit topic dan begonnen was...

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1086

Originally posted by Outline
                            Fijn dat je het even meld. Begon namelijk al erg aan mezelf te twijfelen over wanneer ik dit topic dan begonnen was...
                            Ja, en beginnen met een quote. Ik snapte hem ook even niet meer!

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by @lex
                              Ja, en beginnen met een quote. Ik snapte hem ook even niet meer!

@lex
                              Dat vond ik helemaal het toppunt! Maar je kunt met knippen en plakken een qoute zeker meenemen omdat dit gebaseerd is op postcount binnen het forum.

Voorbeeldje uit het compacte rackjes-topic van Whitefarmer:

Originally posted by Whitefarmer
                              @ outline:

Now that is what i call COMPACT!!

Ik had al wel bedacht om bij mijn tape-rackje het connectorpaneel van de mixer naar onder te kantelen, zodat ik 'achter' de mixer nog 2 he extra ruimte heb (voor galmpje). Maar zoals jij hebt gedaan, de mic ontvangers/iem naar de achterkant is ook een slimme oplossing. (ga ik zeker onthouden).
                              Het kan dus wel...
                              Last edited by Outline; 30-04-10, 12:33.

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

Zo, ben je klaar. Alles er uit gewerkt? Voel je je nu beter?

Ik ga niet op iets als dit reageren, ik voel alleen plaatsvervangende schaamte dat je iets als dit post op een openbaar forum. Als je een reactie wilt hebben mag je me mailen. Maar aan dit soort online viswijverij ga ik niet meedoen.
                                ga ik er nog even wel over door.
                                Of je nu drinken wel of niet acceptabel vind op het werk reageer ik hier wel op.

Waar ik op reageer is de door jou toegepaste reactie methode. Die helaas erg populair aan het worden is.

1) Dat je als een feit presenteert dat het een algemeen aanvaardbaar principe is dat 1 biertje in het verkeer "als veilig wordt beschouwd" terwijl dat dus aperte onzin is. Onzin over autorijden als feiten toepassen om je mening te verdedigen in een onderwerp wat niet over autorijden gaat maar over de werkvloer.

2) Dat je iemand die kennelijk de keuze maakt niet te drinken DAAROM van een discussie diskwalificeert over de keuze wel / niet te drinken...

Dat soort gesprekstechnieken in een on
                                derwerp plaatsen waar drinken en (soms zelfs) gevaarlijk werk samen besproken worden maakt me laaiend.

Liever viswijf dan Wilders. Die houden zich bij de feiten. <--- dit is dan mijn stukje karaktermood (door associatie)
                                Last edited by showband; 30-04-10, 12:42.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...