Ober, mag ik wat bestellen!
Collapse
X
-
-
Waar ik erg benieuwd naar ben: uit welke provincie komen jullie en in welke provincie zitten jullie opdrachtgevers?
Ik heb namelijk sterk de indruk dat er in het oosten en zuiden nog wel eens een biertje gedronken wordt tijdens de show, maar dat dat in het westen en noorden absoluut niet gebeurd. Dat zal dan wel met de mentaliteit te maken hebben die er heerst, en ook voor een deel aan de opdrachtgever ("biertje jongens?"), maar desalniettemin bespeur ik toch enige vorm van verdeling.
Toen ik nog verhuur deed dronk ik nooit tijdens. Hooguit een of twee tijdens het eten, maar ook dat was meer uitzondering dan regel. Na afloop dronk ik er altijd nog wel eentje mee, maar vaak ook niet. Hing er een beetje van af hoe ik me voelde en hoe ver ik nog terug moest in de auto of bakwagen. Als ik echter een disco'tje draaide in het plaatselijke cafe maakte 't me allemaal niks uit, de opdrachtgever en de gasten ook niet trouwens.
Roken daarentegen: zodra je in de buitenlucht bent om een trailer te lossen of laden, vind ik het prima om een sigaret op te steken. Tijdens show betekend niet roken, behalve in feesttenten of cafe's waar toch al gerookt wordt. Maar backstage roken of tijdens show weglopen om te roken is dan weer not-done. Tijdens bouw of breek vind ik roken ook geen probleem, mits de locatie het toestaat en er meer mensen roken. Anders gewoon even naar buiten, beetje doorroken en weer aan de slag.
Benadeling ten opzichte van niet rokers? Mwoah, gewoon doorwerken en niet zeiken als die mensen een keer vaker een glas drinken pakken.
Daar ik geen verhuur meer doe is bovenstaande gebaseerd op wat ik toentertijd hanteerde voor mezelf en collega's die namens mij op pad waren. Op installatie is 't gewoon roken tijdens de pauzes, of even een keer extra naar de bus om wat te pakken en tegelijkertijd een sigaretje op te steken.Comment
-
Heeft helemaal niets met de provincie te maken.... Dat heeft met de persoon zelf te maken. Laten we het niet moeilijker maken dan dat het is. Men kan altijd NEE zeggen! Heb niet het idee dat je alle provincies kent.
Vaak hebben mensen die een Zero Tolerance beleidt erop nahouden een dramatische ervaring met drank meegemaakt, ik begrijp dat wel. Maar goed een beetje leven en laten leven.
Waar ik meer moeite mee heb zijn de mannen die voor een paar weken in een theater de rigging erin knopen en zich in die periode elke avond bezatten in het hotel (want ja ze zijn van huis... de rem is eraf) en vervolgens om 7 uur 's ochtends denken dat ze nuchter zijn......"Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment
-
Leuk artikeltje
: Elsevier.nl - Economie - Werknemers Carlsberg eisen meer bier tijdens werktijd
PS: voordat ik van alles naar mijn hoofd krijg: Ik drink nooit tijdens het werk."Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment

Comment