Ober, mag ik wat bestellen!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Originally posted by kokkie
    Dit wordt vast weer een discussie dat we allemaal roomser zijn dan de paus.
    Ik ben in dit geval roomser dan de paus. Drink namelijk niet...

Toen ik vroeger in 'n disco werkte, was het normaal dat er (wat) gedronken. Had er zelf ook geen problemen mee, mits het wel verantwoord was en dus geen zuippartij werd. Heb ook van die collega's gehad. En ook die, diverse andere substantie's gebruikten...

Tegenwoordig ben ik er absoluut op tegen. Wat Mike zegt, tijdens het eten en na afloop 1 (maar dan ook echt 1 want anders is de grens gelijk weer zoek!) maar verder heb ik er een verdomde hekel aan als je tijdens een klus lekker staat te hijsen! Ook niet als je in een feesttent staat! Kun je niet naar je klant toe verkopen en, wat al eerder aangehaald is, wat als er wat gebeurt? Wie is dan verantwoordelijk?

Hetzelfde voor roken. Want waarom zou iemand die bij de productie betrokken is wel backstage mogen roken terwijl er in het HELE pand een rookverbod geldt? Wil je roken? Leuk, maar in je pauze en buiten het pand. En dan wel aan de achterkant waar de betalende klant niet jou ziet terwijl je je shot neemt. Kun je gewoon niet maken.

Dit zijn regels die bij mij gelden op het moment dat je met je werk begint totdat je klaar bent. En ook als je de bus/bakwagen nog naar de zaak mag sturen.

Iedereen die zich hier niet aan houdt, is wat mij betreft een amateur en moet heel snel een andere baan gaan zoeken! We werken in de entertaiment-industrie, dat betekent dat je klanten entertaint en niet jezelf. Iedereen die dat door heeft, mag aan juiste kant van het hek komen en van alle lusten en lasten die er bij horen genieten.
    Last edited by Outline; 28-04-10, 23:35.
  • showband
    • May 2001
    • 4516

nooit gerookt of gedronken op klus. Ook niet toen ik net begon. Doe het sinds 1982.

om mij heen alles zien gebeuren van een wijntje tegen de zenuwen bij een zangeres tot neusvleugelwintersport.

Interessant verschijnsel:
    100% nog nooit iemand tegengekomen die van zichzelf vind dat het onverantwoord was of afdeed aan de kwaliteit.
    100% iedereen kent wel anderen waarbij het onverantwoord was of afdeed aan de kwaliteit.

(het bekende 80% van de chauffeurs vind zichzelf beter rijden dan 80% van de chauffeurs.)

Ik vind de belangrijkste vragen de andere kant van de zaak: Hoe kan een werkgever / toezichthouder op een klus weten dat dat ene wijntje of biertje bij jou geen nadelige gevolgen zal gaan hebben? Hoe vergaat het de werkgever als na een ongeval de ARBO concludeert dat er gebiert werdt op de werkvloer?

Ik behoor bij de mensen die daarmee te maken hebben. En zou daar best de visie van de forumleden over willen weten.
    lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Lala
      Dat heeft met mentaliteit te maken. Ik geef toe, een biertje als iemand niet hoeft te breken, daar kan ik mee leven. Maar als iemand nog moet breken, en er gebeurd iets, hoe leg je dat uit aan de Arbo? Al is het nog maar 1 pilsje, je hebt alcohol in je bloed en dan ben je hoe dan ook schuldig.

Al blijf ik er bij, dat het eigenlijk not done is.
      Da's heel simpel uit te leggen: Meneer van de arbodienst, Ik heb één biertje op..
      Ik hoef niet roomser dan de paus te worden, in het verkeer wordt één biertje nog als veilig geacht en ik ben er zelf ook van overtuigd dat één biertje te weinig alcohol bevat om een merkbare invloed op mij te hebben.
      Zelfs een beetje hypocriet om wel over dat ene biertje te zeiken en het niet te hebben over de 20 urige werkdag die veel van ons erop hebben zitten wanneer ze nog ff die rig naar beneden halen, al eens aan gedacht hoe dat je helderheid beïnvloed?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Wie heeft het er hier over gehad dat zij de 20 urige werkdag endorsen?

Maar op die voet vind ik dat je net zo goed je vrachtwagen mag overbelasten want als je toch 20 uur achter elkaar werkt en aan het bier gaat kan dat er ook wel bij...
        lekker belangrijk!

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by showband
          Ik vind de belangrijkste vragen de andere kant van de zaak: Hoe kan een werkgever / toezichthouder op een klus weten dat dat ene wijntje of biertje bij jou geen nadelige gevolgen zal gaan hebben? Hoe vergaat het de werkgever als na een ongeval de ARBO concludeert dat er gebiert werdt op de werkvloer?
          Ik maak er duidelijk onderscheid in. Alleen schuiven of knoppen duwen -> geen probleem. Maar moet ik materieel verbouwen, inhangen, laden, lossen of rijden, dan is het gewoon een ander verhaal.

Als je alleen maar hoeft te bedienen is er immers iets minder risico voor de veiligheid van je werkvloer (mits je geen trekkenwand-operator bent), je maakt er hooguit een ruk klinkende of lelijke show van.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

Originally posted by Stoney3K
            je maakt er hooguit een ruk klinkende of lelijke show van.
            Oh, en dat maakt jou niks uit? Dat is toch waar de klant voor betaald?

En over die 20 urige werkdag. Klopt, het is al niet gezond, en als er dan ook nog alcohol bij komt, dan is het al helemaal niet gezond! Je kunt het gewoon niet verkopen naar je klant!

En misschien heb ik makkelijk praten, want ik drink niet, maar dat is wel mijn standpunt. Na afloop van de klus, als iemand niet meer de vrachtwagen hoeft te rijden, dan is eentje naar mijn mening ook geen probleem, maar tijdens... No way!

Comment

• AH
              • Apr 2004
              • 248

Het schijnt dat bij ongeveer 20% van de ongevallen alcohol in het spel is.
              Dit houdt dus in dat bij 80% van de ongevallen GEEN alcohol in het spel is.
              Conclusie: snel alle nuchtere idioten van de werkvloer !
              Anne Homan

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Wat mijn mening over drank op klus betreft kan ik kort zijn en heb ik mij al verschillende keren over uitgelaten hier op het forum, not done. Ik ben zelf niet zo een bier drinker en ga liever voor wijn, whiskey of baco maar niet tijdens een klus. Wat is er toch mis met water, koffie, thee en frisdrank tijdens het werk?

Als je alleen maar hoeft te bedienen is er immers iets minder risico voor de veiligheid van je werkvloer (mits je geen trekkenwand-operator bent), je maakt er hooguit een ruk klinkende of lelijke show van.
                En na die ruk show ben jij je klant kwijt en een ander van ons een klant rijker. De markt filtert zichzelf waardoor de mensen met hart en ziel voor een klus en respect voor de opdrachtgever vanzelf overblijven.

Comment

• Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

Originally posted by sparky
                  Dus je drinkt niet, uit eigen ervaring kun je dan moeilijk weten hoeveel invloed een biertje op je heeft. In het verkeer wordt 1 biertje op als veilig beschouwd. Waar baser je je mening dan op? Het komt me nogal dogmatisch over op deze manier.
                  Ik baseer mijn mening op dingen die ik om mij heen zie.

Ik snap gewoon niet waarom er gedronken moet worden op klus. Na het werk kan ik begrijpen, maar tijdens... Waarom? Voor de smaak is bullshit, die kun je na het werk krijgen. Lijkt me niet dat mensen op een kantoor dat ook zeggen... "Ach, baas... Ik had zin in de smaak, dus ik drink eentje." En dan hebben die mensen geen feestgangers om zich heen, maar ze doen toch ook gewoon hun werk zonder drank?

Dus leg mij de noodzaak eens uit van drinken tijdens het werk?

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

Originally posted by sparky
                    Dus je drinkt niet, uit eigen ervaring kun je dan moeilijk weten hoeveel invloed een biertje op je heeft. In het verkeer wordt 1 biertje op als veilig beschouwd. Waar baser je je mening dan op? Het komt me nogal dogmatisch over op deze manier.
                    In het verkeer wordt 1 biertje op als veilig beschouwd?
                    ben je lid van de PVV of zo, dat je zulke uit de lucht gegrepen onzin uitkraamt?

de wetenschap, overheid, wet en verkeersdeskundigen zijn het eens dat in het verkeer 1 biertje al veiligheids risico's meebrengt.
                    -------------------------------------------------
                    "De effecten van alcohol
                    Alcohol heeft nadelige invloed op het rijgedrag door de volgende effecten:
                    * Vertraagde reactiesnelheid;
                    * Verslechtering van de motoriek, die slingerbewegingen veroorzaakt;
                    * Correctie van slingerbewegingen ten gevolge van verslechtering van de motoriek heeft eveneens een nadelige invloed op de reactiesnelheid;
                    * Versmalling van het blikveld (kokervisus), waardoor men niet meer ziet wat er naast de auto gebeurt;
                    * Verslechtering van kleurwaarneming;
                    * Verslechtering van het beoordelingsvermogen (zelfoverschatting). Hierdoor gaat men zich in het verkeer roekelozer gedragen en denkt men ook met alcohol op "nog best te kunnen rijden";
                    * Sufheid en slaperigheid.
                    De mate waarin deze verschijnselen optreden verschilt per persoon, en is o.a. afhankelijk van de conditie, ethniciteit, en algemene mate van alcoholgebruik. Sommige Aziaten, oudere mensen en vrouwen zijn meestal gevoeliger voor alcohol, alcoholisten en zwaardere mensen weer minder. Daar staat tegenover dat een alcoholist weer veel meer zal drinken.
                    In het algemeen kan men stellen dat de effecten al bij een enkel glas merkbaar worden, en dat na twee glazen de kans op een ongeluk significant toeneemt.."
                    -------------------------------------------------

ga jij even zwaaien met de link naar een officiele pagina bij de overheid / artsen / politie / enz waar zij beweren dat "
                    In het verkeer wordt 1 biertje op als veilig beschouwd?"

verder is het de "karaktermoord" die je op een zinnig kommentaar toepast stuitend.
                    Als iemand niet drinkt mag hij van jou niet een mening over alcohol in het verkeer hebben! In dat geval zouden mannen geen kinderen mogen opvoeden als het een dochter is. Want zij zijn zelf nooit een klein meisje geweest dus daar kunnen ze geen zinnige input over spuien..... Je hoeft geen drugs te gebruiken om te kunnen beslissen ervanaf te blijven.

Dit verhaal gaat puur over alcohol op de werkvloer en in het verkeer. En de onzin die je met de losse hand populair in de thread loopt te spuien in de vorm van feiten is heeeeeeeel erg! Dit is een belangrijk onderwerp namelijk.
                    lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Jemig, wat een flauwekul wordt er allemaal bijgehaald zeg.
                      Ik blijf het gewoon lekker bij dat ene biertje per klus houden, nog nooit een opdrachtgever meegemaakt die daar moeite mee heeft.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Simpel:
                        drank tijdens werk NOT DONE.

Je beseft niet dat 'anderen' al doe je de hele avond met 1 biertje je 'de hele avond hebben zien zuipen'.

Ik drink graag bier, en als ik ergens DJ op een feestje van vrienden, en mijn setje kan blijven staan!!! Dan drink ik ook lekker een paar biertjes, als ik met de auto ben NIET!
                        Op een klus van een 'klant' drink ik niet, hooguit het glaasje champagne om mee te proosten.
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by vasco
                          Wat mijn mening over drank op klus betreft kan ik kort zijn en heb ik mij al verschillende keren over uitgelaten hier op het forum, not done. Ik ben zelf niet zo een bier drinker en ga liever voor wijn, whiskey of baco maar niet tijdens een klus. Wat is er toch mis met water, koffie, thee en frisdrank tijdens het werk?

(...)

En na die ruk show ben jij je klant kwijt en een ander van ons een klant rijker. De markt filtert zichzelf waardoor de mensen met hart en ziel voor een klus en respect voor de opdrachtgever vanzelf overblijven.
                          Dat is een uitstralingskwestie. Als je zo dom bent om voor een grote klant aangeschoten achter je desk te gaan staan, dan heb je hooguit jezelf uiteindelijk omdat die klant niet terugkomt en je reputatie een deuk oploopt. Wil je dat doen, dan heb je het goede recht om daar zelf voor te kiezen, maar onschudige omstanders (publiek en collega's) worden er niet de dupe van.

Als ik voor een groot podium moet bouwen en schuiven zorg ik voor een professionele uitstraling. Op de verjaardag van mijn nichtje, die wat muziek wil hebben, en er maar 20 man komen die ik allemaal ken, doe ik logischerwijs wat relaxter.

Mijn standpunt was even puur ten aanzien van veiligheid. Ik breng niemand in gevaar als ik een verkeerd schuifje openzet of een verkeerd lichtstandje inschakel.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• rick1993
                            • Nov 2007
                            • 209

Originally posted by AH
                            Het schijnt dat bij ongeveer 20% van de ongevallen alcohol in het spel is.
                            Dit houdt dus in dat bij 80% van de ongevallen GEEN alcohol in het spel is.
                            En hoeveel procent van de verkeersdeelmers heeft dan alcohol op volgens jou? Laat me raden, minder dan 20% ???
                            licht dat licht mij wel

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Dat is een uitstralingskwestie. Als je zo dom bent om voor een grote klant aangeschoten achter je desk te gaan staan, dan heb je hooguit jezelf uiteindelijk omdat die klant niet terugkomt en je reputatie een deuk oploopt. Wil je dat doen, dan heb je het goede recht om daar zelf voor te kiezen, maar onschudige omstanders (publiek en collega's) worden er niet de dupe van.
                              Je hebt wel eerst een (aantal) kleine klant(en) nodig als opstap naar die grote klant. Verpruts jij die kleine show zal de mond tot mond reclame ook slecht zijn naar een (eventuele) grote klant. Daarnaast zal er toch maar net onder dat foute schuifje bijvoorbeeld een laser zitten met alle gevolgen van dien. Wil je nu nog beweren dat schuiven en drukken geen gevaar kan opleveren voor publiek en omstanders?

Als ik voor een groot podium moet bouwen en schuiven zorg ik voor een professionele uitstraling. Op de verjaardag van mijn nichtje, die wat muziek wil hebben, en er maar 20 man komen die ik allemaal ken, doe ik logischerwijs wat relaxter.

Mijn standpunt was even puur ten aanzien van veiligheid. Ik breng niemand in gevaar als ik een verkeerd schuifje openzet of een verkeerd lichtstandje inschakel.
                              Ik begrijp je punt wel maar met het oog op de doelgroep van dit forum, bedoelt voor de professionals in dit vak, telt die verjaardag van je nichtje met 20 man in deze even niet mee. Anders komen al die 14 jarige DJ's zich mengen dat ze dit op een feestje van vriendjes tijdens het draaien ook doen (een voorbeeld; Elders op dit forum verteld een DJ de volgende dag een kater te hebben en daarom was het een geslaagd feest ). Hier wordt gesproken over het serieus werken in deze branche en het gebruik van alcohol daarbij.
                              Last edited by vasco; 29-04-10, 16:16.

Comment

Working...