Apparatuur op tv/film

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Apparatuur op tv/film

Soms toch wel lachen wat tv/film makers voor apparatuur als "decor" gebruiken. Zo zag ik in de commercial van Malibu een Dolby Lake processor op de achtergrond.

Kijk maar een op 11 sec. YouTube - Radio Maliboom Boom! Malibu Snowflake commercial

Wie kent er nog meer voorbeelden ?
    Life is what you make it
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

Zo scherp!! is echt maar een fractie van een seconde
    <laat het maar draaien>

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

bij de film "spy next door" van jackie chan bestaat zijn "geheime CIA zender" vrijwel compleet uit 19 inch rekken met compressors en eindversterkers.

lekker belangrijk!

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1086

Jaren '80 was alles wat je aan compacte spionage (in mijn binnenzak) apparatuur vrijwel allemaal gedemonteerde walkmans. Kunststof doosje er vanaf slopen en het ziet er hightech en indrukwekkend uit.

Zag een tijdje geleden ook zoiets bij '24'. Kon de flasrecorder niet direct herkennen, maar was veel te hightech om voor een shot van 3 seconde om speciaal door het art department te zijn gemaakt. Knipperende lichtjes en knopjes!

@lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

YouTube - The Bourne Identity (Trailer)

Behringer DSP 8024 of 9024 op 0:52
          Nog meer Behringer spul op 1:08, lijkt op de Ultramizer DSP1424P

Er is meer te zien, maar dat herken ik zo 1,2,3 niet.
          Deze film was een paar weken geleden op TV... Toen viel het me op.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• badboyscrew
            • Aug 2000
            • 304

Paar jaar geleden reclamespotje van een verzekeringsmaatschappij volgens mij die uit apeldoorn.
            Zag je een bewakingskamer met allemaal beveiligings tv's met camerabeelden en een high-end intellabeam controller die dan de camera's zou aansturen
            groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• qvt
              • Oct 2009
              • 721

Originally posted by Rieske
              Soms toch wel lachen wat tv/film makers voor apparatuur als "decor" gebruiken. Zo zag ik in de commercial van Malibu een Dolby Lake processor op de achtergrond.

Kijk maar een op 11 sec. YouTube - Radio Maliboom Boom! Malibu Snowflake commercial

Wie kent er nog meer voorbeelden ?
              Ik heb er aan zitten denken om hierover te beginnen, tof dat jij het doet Vooral ook het einde met die geit + aggegraatje
              There is no substitute for imagination

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

In de Star Wars film van 1977 werd een Grass Valley 1600 beeldmixer gebruikt als raketlanceer-controlepaneel o.i.d.

YouTube - "Will the real GVG 1600 3G please stand up!"

En niet alleen in tv series gebeurt dit, heb wel eens een computerspelletje gespeeld (James Bond Nightfire) waar heel wat racken vol met lexicon galmpjes en (crest?) versterkers in voor kwamen als apparatuur van de bewaking...

Ach zolang het er maar ingewikkeld uit ziet toch.

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• BvE
                  • Oct 2004
                  • 385

http://img689.imageshack.us/img689/2726/picture1agf.png

Goed gezien

Comment

• DJ_matthias
                    • Jun 2005
                    • 620

film is transformers denkik...

we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• JanV
                      • Jul 2007
                      • 60

Ik weet niet wat je op de middelbare school in de VS allemaal leert, dus misschien is het wel niet zo heel gek... (ik zou hebben gewild dat we dat in het muzieklokaal zouden hebben in NL )
                      In de serie 90210 zitten vaak scenes die zijn opgenomen in het muzieklokaal van de school. In dat lokaal zie je duidelijk een aantal Digidesign ProTools HD interfaces hangen.

Ze hangen in een soort 19" kast aan de muur, op een totaal onlogische plek.

Heb er helaas nog geen film/fotomateriaal van kunnen vinden.
                      ---
                      Overigens moet ik ook vaak lachen om videoclips van bands. Daarin zie je vaak dat de gitaren/bassen e.d. geen kabeltje ingeplugd hebben. Zelfde geld voor de versterkers die dan niet aanstaan (meeste amps hebben een lampje die aan is als de versterker aan staat).
                      Ook zie je vaak bij live-optredens in televisieprogramma's waar geplaybackt wordt dat er dempmatten op de vellen liggen.. Ziet er erg nep uit! En dat is het natuurlijk ook

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Originally posted by BvE
                        Maar die lake staat wel in de schaduw van dat Philips 900 serie Hifisetje (AMP & cassettedeck!)
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

Het is alweer een tijdje (wellicht een jaar) geleden dat het me opviel, dus ik hoop dat de details nog kloppen:

In Mission:Impossible 3 (matige film overigens) wordt Tom Cruise's personage in een verhoorruimte gezet. Er is een shot vanuit de observatieruimte, waarbij er een DM1000 of 01V96 met VU-strip staat. Volgens mij enorm overkill voor zo'n cel, laat staan dat de gemiddelde CIA-agent zo'n apparaat kan bedienen.

Comment

• koentjes
                            • Dec 2007
                            • 333

kan heel goed zijn dat ze die frog alleen gebruiken voor het spelletje dat erin zit heeee

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by remco_k
                              YouTube - The Bourne Identity (Trailer)

Behringer DSP 8024 of 9024 op 0:52
                              Nog meer Behringer spul op 1:08, lijkt op de Ultramizer DSP1424P

Er is meer te zien, maar dat herken ik zo 1,2,3 niet.
                              Deze film was een paar weken geleden op TV... Toen viel het me op.
                              Ik zag rond de 52 seconden toch iets interessanters...

Julia Stiles!

Wat een enorm lekker...

Edit mod: licht en geluid forum....
                              Last edited by Radar; 23-04-10, 00:28. Reason: niet passende foto verwijderd...qua formaat dan, zegt niets over de content :-)

Comment

Working...