Gevolgen kredietcrisis op prijzen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bobo
    • May 2003
    • 155

Gevolgen kredietcrisis op prijzen

Beste collega's,

Er is al een een topic over de kredietcrisis, met daarin een aantal opmerkingen over de huidige boekeningen met betrekking tot andere perioden vorig jaar. Sommigen zien verschillen m.b.t. de winst, andere niet. Zelf heb ik geen last van de crisis, mijn zaken gaan tot vooralsnog goed. Zo goed zelfs dat ik nieuwe investeringen wil gaan doen. Is dit echter hét moment of moet ik nog even wachten?

Ik moet zeggen dat ik de gevolgen van de kredietcrisis nog niet duidelijk zie in de verkooptak van de licht- en geluidbranche. Gaan we die wel nog zien? Vast wel, maar wanneer...

Concreet dus, heeft het zin om te wachten met investeren totdat de prijzen dalen?

Owja, het gaat in mijn geval om kwaliteitsverhogende investeringen en dus niet om uitbreidingsinvesteringen. Op het moment is geen enkele voorgenomen investering noodzakelijk, maar op de lange termijn wel wenselijk

Met vriendelijke groet,

Bob
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

We zitten nu in laagconjunctuur en gelukkig wordt het ook weer hoogconjunctuur..... Oftewel de economie trekt vanzelf weer aan. Wanneer dat gebeurt is nog even de vraag....

Bedrijven hebben op dit moment minder te besteden, waar ze op bezuinigen is lastig te zeggen. Sommige opdrachtgevers van mij geven juist extra geld uit om klanten te werven, en sommige geven minder geld uit aan marketing en presentaties etc.

Mijn advies is om goed naar je klanten te kijken en zo een inschatting maken over het te besteden geld richting jou.

En het is cliche, maar ondernemen is risico nemen.
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Langs alle kanten krijg ik hier communicatie binnen van bedrijven die de komende weken/maanden serieuze prijsstijgingen verwachten wegens de sterke dollar!
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by laserguy
        Langs alle kanten krijg ik hier communicatie binnen van bedrijven die de komende weken/maanden serieuze prijsstijgingen verwachten wegens de sterke dollar!
        sterker dollar??

die staat op 1.27, ofzoiets. Zogauw de dollar 1:1 gaat staan praat ik over een sterke dollar..

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

De ene praat dus blijkbaar vlugger over een sterke dollar dan anderen hé...
          Feit is dat er deze maand prijsaanpassingen staan aan te komen.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Ik zou me drukker maken om de hoge koers van de Yen,
            ik heb al van 1 leverancier prijsverhogingen gezien van + 30%...
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Harmen
              • Sep 2003
              • 379

ligt er een beetje aan in wat voor merken je voert
              als je vrij veel nederlandse, duitse, deense, tsjechische merken voert heb je er in eerste instantie weinig last van. let wel in eerste instantie, uiteindelijk moeten de onderdelen van die merken ook ergens vandaan komen..

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

Voor sommige zaken is het erg voordelig om ook eens in U.K. te kijken, de Britse Pond staat er niet zo best voor t.o.v. de Euro, en de prijzen van apparatuur aldaar zijn nog niet altijd bijgesteld.
                De vraag is echter of het voor de Nederlandse economie wel goed is dat er in het buitenland wordt ingekocht. Veel producten komen al uit het buitenland en worden hier geïmporteerd, maar je neemt wel een landgenoot zijn brood af door in het buitenland te kopen.

Comment

Working...