Nieuwe concerthal..?! - Ziggo Dome

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Originally posted by Outline
    Proberen te voorkomen, ja. Er speelt ook nog zoiets als budget... Bovendien mag ik hopen dat de tekeningen e.d. ondertussen al klaar zijn en dat er een dezer dagen de schep de grond in gaat. Anders zal het weer lekker krap worden!

Wat dat betreft dus: eerst zien, dan geloven!

Enne... Ahoy en Gelredome zijn nou niet bepaald als muziektempel ontworpen..

BTW: uit jouw reactie mogen wij opmaken dat Flashlight/Ampco ook bij de plannen betrokken is?
    Ik denk ook wel dat de tekeningen lekker opschieten, maar ook de adviescommissie is er al vanaf het begin bij betrokken.

Ahoy is al een oude hut, met meer nadelen dan voordelen. Gelredome is misschien niet als muziektempel ontworpen, maar absoluut als evenementen locatie. Waarom zou anders de grasmat naar buiten kunnen?

En nee, er zitten volgens mij geen mensen van Ampco/Flashlight in de adviescommissie, maar weet wel mensen van Mojo en HMH.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

Originally posted by berolios
      Sorry, maar hier denk ik toch echt anders over. Wat je zegt "karakterloos"... ja, dat misschien wel... maar ik vind het wel een lekkere zaal om in te mixen hoor... je hoort exact wat je aan het doen bent... En die hoeveelheid PA... da's een kwestie van oefening baart kunst, toch?

Ik vind het wel lekker... het theater-gevoel qua audio, maar dan in een wat groter hok...
      lekker mixen met die garde vriend
      maar ff serieus
      een zaal zonder akoestiek is leuk voor televisieprogrammas
      het ligt er totaal aan wat je daar dus doet
      klassieke zalen zijn ook ontworpen voor en met een bepaalde sound
      de meeste popzalen ook, vredenburg vond ik altijd fantasties, oosterpoort
      vereeniging (wel lastigere zaal) ga zo maar door
      en wat is dit dan: de HMH, een zaal waar zogenaamd alles kan.
      En dat kan ook, qua faciliteiten maar sommige dingen klinken gewoon niet maar zolang de mp3 de standaard is geworden merkt niet eens iemand het
      en op die housefeesten vind men het te gek omdat niks er te hard klinkt.
      slechts mijn bescheiden mening
      knoppen en waarden :)

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

valt wat voor te zeggen, ik heb daar (HMH) toen idd Stevie Ann gemixt, het is kurkdroog.
        heb er laatst weer gestaan en betrap me elke keer erop dat ik erg veel galm gebruik om wat beleving te creeren.
        het is stiekem toch wel hard werken in die zaal, en voordat je het weet staat alles veel te hard.
        bovendien is het toch een beetje ons vak om juist wƩl met akoestiek te kunnen dealen?

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

Originally posted by Mike Manders
          heb er laatst weer gestaan en betrap me elke keer erop dat ik erg veel galm gebruik om wat beleving te creeren.
          galm op alles heb ik daar tot nu toe altijd gedaan, maar dan mag je ook een behoorlijk knappe galm meenemen, lex 480/960/m5000/bricasti
          en het is zeker hard werken daar, totaal andere aanpak dan andere zalen
          knoppen en waarden :)

Comment

• Mike Manders
            • Aug 2006
            • 341

juist meestal heb ik wel pcm91 en m5000 bij.
            die bricasti is idd erg okay. maar volgens mij raken we nu off-topic.
            fijn dat er mensen zijn die ook zo denken over deze zaal. het kan er zeker goed klinken, maar het is net zo hard werken dan in een zgn "galmbak" vind ik altijd.
            gr. mike

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Wat je zegt Mike, er zat inderdaad een redelijke galm-saus overheen.

Overigens moet ik wel toegeven dat ik wel m'n zitplek echt uitgekozen heb: op het balkon, halverwege in hoogte, precies in het midden van de banaantjes. Ik denk dat dat voor mijn beleving zeker heel erg veel uitgemaakt heeft.

Over dat volume: vond het die avond ook erg hard gaan (bij Krezip iets te -> oordoppen in), iets wat een maat van mij ook opviel toen hij daar aan het werk was met '50 Jaar Nederpop'.

Ach, je kan ook niet alles hebben. Maar liever de 100x HMH dan 1x de Groenoordhallen waar je in de lengte mag staan!
              Last edited by Outline; 31-01-09, 00:27.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

pziggologisch
                Als de service van ziggo ook maar een beetje lijkt op de uitvoering van de plannen in de bijlmer-driehoek daar. Komt er niet eens stroom uit de stopcontacten. ik zie bono al zitten: dit telefoontje kost u 10 eurocent per minuut...we hebben het wat druk dus bel later maar even.

greetz
                american Pziggo
                lekker belangrijk!

Comment

• LJ Bert
                  • Apr 2003
                  • 270

ik (als belg) ben toch wel eens benieuwd hoe onze noorderburen zoveel concertzalen rendabel willen maken....

- de ahoy word vernieuwd
                  - HMH
                  - gelredome
                  - de arena
                  - dan deze niewe die ze willen bouwen in amsterdam EN dan nog 1 in tilburg.....

in belgiƫ hebben we 4 zalen
                  - Sportpaleis antwerpen (+- 13500 personen hangt van opstelling af)
                  - Lotto arena antwerpen( +- 5000 personen als ik mij niet vergis)
                  - Vorst nationaal ( geen idee gok +- 3000)
                  - en dan de grote flater van mijn geliefde provincie limburg namelijk de ethias arena ( goed voor 20000 personen)

Die laatste is totaal niet rendabel... word als ik mij niet vergis geen 50 keer per jaar gebruikt (en al zeker niet volledig)

denk dat het zeker in tijden van crisis al moeilijk genoeg is om 2 zalen op de oppervlakte van ons beiden landen elke week te laten volstromen...
                  Nu ja ik hoop dat het lukt en dat er goed over word nagedacht voordat de bouw begint....
                  hehe wat een gedoe

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Okee, dus ik klik op die link van de Ziggo dome en verwacht een gebouw te zien met als grootste onderdeel een enorme koepel, is het een Kubus! Die naam klopt dus niet, het moet de Ziggo Cube zijn!!!
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

ff over die Belgen, die Ethiasarena is wel een hal waar ik graag binnen wandel om te klussen!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Nog meer Belgen

Wat mij wel opvalt in BE, is dat zowat elke sporthal wel een paar keer per jaar gebruikt wordt als concert-hok. En dan heb je het toch over minimaal 1000-1500 bezoekers.

Er zijn er in Belgiƫ dus wel genoeg, alleen staan ze niet zo te boek!

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Komt dus op de plek waar de 'Pepsi stage' stond? (Dat hok dat nu in Utreg staat als stand in vredenburg)

Offtopic: HMH met Belle Perez gehoord met D&B J-serie en ik was super onder de indruk. Ja het is erg kurkdroog en je moet pompen om volume te maken, maar het kan best...
                          d&b Audiotechnik

Comment

Working...