Held of onnodig risico

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

Held of onnodig risico

Oordeel zelf:

nuvideo.nl/opmerkelijk - Klusjesman is held van Telstar

Ik hoop toch dat ik nooit zo wanhopig wordt.

Zou hij werkelijk de zekering overbruggen met een scroevendraaier?

En dat met dat soort vermogens?
    Account niet meer actief.
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

volgens mij drukt ie alleen t relais in .
    had beter effe kunnen zoeken waarom t relais geen sturing kreeg.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Het komt niet direct uit het filmpje naar voren waar hij nu exact zijn schroevendraaier insteekt, maar ik neem aan dat het de automaten voor het veldlicht zijn.

Persoonlijk vind ik dit heel kwalijk... en het dan ook nog positief in het nieuws brengen... heel slim...
      Zo'n automaat springt er meestal niet opeens zonder reden uit...
      Last edited by berolios; 28-01-09, 09:46.
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Hij moet die schroevendraaier op de plek steken waar de zon nooit schijnt. Wat een achterlijke idioot!...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

De betreffende klusjesman was gisteren op de Radio bij 3FM Koen en Sander Show, de tijdklok was stuk en hij moest een magneetcontact naar beneden houden.....

Hij was tijdens het telefoongesprek op weg naar Telstar om meer diensten te verrichten....
          Last edited by geenstijl21; 29-01-09, 00:49. Reason: elektricien in klusjesman veranderd, hoppa teeeeeeeee
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by berolios
            Het komt niet direct uit het filmpje naar voren waar hij nu exact zijn schroevendraaier insteekt, maar ik neem aan dat het de automaten voor het veldlicht zijn.

Persoonlijk vind ik dit heel kwalijk... en het dan ook nog positief in het nieuws brengen... heel slim...
            Zo'n automaat springt er meestal niet opeens zonder reden uit...
            Zo erg is het helemaal niet, hij drukt alleen de contactor in die om een nog onbekende reden niet meer bekrachtigd wordt. De stuurstroom ontbreekt dus en dat is weer heel wat anders als de stroom die er doorheen loopt voor de veldverlichting. Deze wordt niet afgezekerd door het relais maar door een aparte automaat.

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by J.S. Coolen
              Het is maar een klusjesman en geen electricien.

Maar ook het indrukken van een relais die automatisch terugschiet is niet echt slim lijkt me. Er zal vast een reden zijn waarom die terugschiet.
              Relais en Contactors schieten altijd gelijk terug naar hun ruststand als ze geen sturing meer krijgen, tenzij het een pulsrelais is.

Comment

• Breur
                • May 2007
                • 80

Ik heb hier gister iets van gezien bij Hart van Nederland. Wat ik zo snel zag zat hij inderdaad bij de relais en niet bij de automaten. Die zaten voor zover ik zag een kast daarnaast.

Comment

• RenéE
                  • Oct 2006
                  • 291

Wat ik zie en samen met mij ook heel veel andere, is dat een iemand die er geen verstand van heeft met een schroevedraaier in een stroomkast staat te poren.
                  Dat ben je inderdaad nogal snel geneigd te zien.
                  Echter, als ik het bericht van geenstijl21 zo lees dan lijkt het er op dat deze meneer wél kennis van zaken heeft en veilig bezig is geweest. Als de media nou eens hadden gesproken van electricièn in plaats van klusjesman, dan was de beeldvorming heel anders geweest. (En was het wellicht een wat minder hartelijke uitnodiging voor de 'klusjesmannen' van Nederland om wanneer er bij hun wat fout gaat lekker zelf met de schroevendraaier te gaan lopen roeren.)

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

Ah ok, magneet tijdklok... da's andere koek... had ik niet uit het verhaal gehaald.

Desalniettemin vind ik het onverstandig dit soort geintjes als heldendaad op TV uit te zenden, mensen die niet weten wat ze doen zouden zomaar ook met een schroevendraaier aan de gang kunnen gaan.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

leuk stukje reclame,
                      het is een gewoon 3 fasen relais en geen hulpconcact,dus geen voorschakeling.
                      en met 1 zo'n relais ga je niet 4 van die masten van voldoende stroom voorzien,
                      get real.
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Alleen kan ik nergens uit het stuk halen dat dit ook werkelijk het geval is.

Wat ik zie en samen met mij ook heel veel andere, is dat een iemand die er geen verstand van heeft met een schroevedraaier in een stroomkast staat te poren.
                        Al deze mensen hebben er dus geen verstand van, net als jij, dus niet reageren is dan beter. Volgens mij passen heel veel lichttechnici dit trucje weleens toe en mag de ARBO dat eigenlijk niet weten. Deze man staat met een geïsoleerde schroevendraaier te drukken op een stukje plastic in een plastic huis.
                        Aan de andere kant wel jammer dat 1 draadje omschroeven het probleem waarschijnlijk opgelost had, had die man gewoon 45 min de tijd gehad om de koffie in de ene en zijn koekje in de andere hand te houden.
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• LJmalcolm

@kokkie : Een draadbruggetje had em waarschijnlijk wel een lamme arm gescheeld

Ik vraag me af hoe som ziet dat dat relais/contactor geen hulpcontacten heeft en hoe hij ziet hoe zwaar het ding is. Ze bestaan namelijk ook voor de grotere stromen

Comment

• Draad
                            • Apr 2001
                            • 122

Ach, je kan er ook de humor van inzien.

We gaan toch ook niet allemaal de reclame van "ff Apeldoorn bellen" nadoen?

Get real, het moet opvallen, en daar doen ze alles voor. (En soms heel erg goed bedacht, wou dat ik zo creatief was)

Comment

• geenstijl21
                              • Jan 2008
                              • 462

Als dat inderdaad waar is, dan zal hij inderdaad wel weten wat hij aan het doen is. Wat alleen zo jammer is aan geen stijl is dat ze bij het zelfde bedrijf zitten als de story en de telegraaf, hierdoor hoeft niet alles waar te zijn.
                              Ik ken het filmpje niet, dus ik kan er geen goed oordeel over maken. Maar als hij werkelijk een electricien was, waarom dan deze oplossing en waarom was er dan nog een electricien onderweg om het probleem op te lossen? Natuurlijk kan het ook zijn dat nu.nl een paar steken laat vallen.
                              Bij deze bevestigd dat ik een lijntje heb met de Telegraaf en de Story.. Willen jullie de nieuwste roddels horen van meneer JS Coolen??? Hij is weer bezig!

Binnen 20 minuten dient het probleem opgelost te worden anders wordt de wedstrijd gestaakt en krijgt de voetbalclub een flinke boete. Dus een elektricien opbellen heeft geen zin...

Wie het ook is, klusjesman of elektricien, hij kende de installatie en hij kreeg toestemming om daar naar binnen te gaan. We hebben het over een simpel stuurstroompje... het is niet dat zo dat de de schroevendraaier de verbinding van de krachtstroom was.......
                              "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

Working...