Verkopen van nieuwe producten tegen meerprijs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Verkopen van nieuwe producten tegen meerprijs

Beste forummers,

Tijdens een snuffeltocht door marktplaats kwam ik de volgende advertentie tegen:
    Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen
    Ik heb deze bekeken, en deze luidsprekers en de gebruikte foto zijn bij mij bekend als 4-Acoustic luidsprekers. Link: 4-Acoustic Online Shop

De adverteerder bied een 4-Acoustic luidspreker aan, tegen meerprijs, onder een andere naam. Op de site van de adverteerder http://www.backtodisco.nl kom je meer van dit soort dingen tegen. Weer foto's van de fabrikant, zelfde specs alleen geen merk- / productnaam. En wéér tegen meerprijs.

Is dit iets wat je legaal mag doen? Dat recht heb je toch alleen als offiële importeur of fabrikant zelf?

Producten als een vision 1600 biedt diegene dan wel weer aan voor een goedkopere prijs... Én met merknaam.
    Op de site zie je onder producten ook geen 4-Acoustic staan maar wel Highlite.

Bedankt alvast voor jullie reacties,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

ik snap het misschien verkeerd, maar iedereen die verkoper is mag toch gewoon speaker inkopen en doorverkopen? Dat noemen ze handelen en /of vrije economie.

Of bedoel je het gebruik van de foto's. Dat mag alleen met toestemming van de eigenaar.
    Account niet meer actief.

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Beste 4AC,

Ik hoop dat je begrijpt dat jouw leverancier ook minder betaalt aan de importeur/zijn leverancier voor de spullen die hij aan jou levert dan jij voor die spullen betaalt...

Wel kan het zo zijn dat er een prijsafspraak wordt gemaakt en dat de markt zich daaraan moet conformeren. Dan is de prijs die JIJ bij de importeur zou betalen als eindgebruiker dezelfde als de prijs die jouw leverancier aan jou vraagt.

Tenzij er sprake is van een handige ondernemer (en dat is via marktplaats vaak wat grijzer dan een nette meneer met stropdas) die goedkope spullen verkoopt voor irreële prijzen. Zo iemand kan je een afzetter noemen. Je kan hem ook gewoon negeren en hopen dat niemand er instinkt. Want in feite verkoopt zo iemand spullen voor een prijs die hoger is dan de kwaliteit ervan rechtvaardigt.

Conclusie: als je nieuwe spullen op marktplaats koopt moet je je altijd afvragen of je te maken hebt met een marktconforme prijs of dat je teveel betaalt voor het product (om nog maar te zwijgen van betalen voor A-merk en een kopie-A-merk in de bus krijgen...; maar hierover is ook eea op dit forum te vinden)

gr, @
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is of het mag om een product te verkopen zonder de merk-/productnaam te noemen en dan meer geld te vragen. Ik krijg namelijk de indruk dat er helemaal geen contact is tussen de verkoper en de leverancier. (dit omdat er dus geen merk-/productnaam aanwezig is, wat de leverancier ongetwijfeld wel zou willen)

Ik zou toch ook geen jbl srx luidspreker mogen kopen, er een foto van op internet zetten zonder logo en hem aanbieden?
        Om even een voorbeeldje te geven.

Sorry als ik misschien wat onduidelijk ben...

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Weet je zeker dat het geen China namaak meuk is....?
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Marktplaats heeft een " meld" knop wanneer je niet coshere zaken wil melden.

Aangezien wij geen verlengde zijn van marktplaats, anders dan de soms uiterst vermakelijke advertenties aan elkaar te laten zien, is er geen reden om dit op het forum verder te bespreken.

Handel is handel: Wanneer mensen iets te koop aanbieden voor een bepaalde prijs dan staat hen dat volkomen vrij. Net zo vrij als het een potentiele koper staat om al dan niet gebruik te maken van het aanbod.

Wanneer je een videorecorder verkoopt en je levert een baksteen in de doos van een videorecorder uit, dan ben je strafbaar bezig.

Wanneer je speakers aanbiedt en speakers verkootp dan is daar logischerwijs weinig tot niets tegen te doen.

Ik verwijs je graag naar de structuur die marktplaats je biedt om misbruik te melden.

Slotje, wegens geen discussieonderwerp.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...