when lighting becomes childplay...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

En ook als we kijken naar de prijs, 1000 euro voor het USB>DMX kastje, 1200 euro voor de fingers. 600 euro voor goeie computer, 600 euro voor een touchscreenmonitor met stabiele voet. Totaal goed voor 3400 euro!
    Doe mij dan maar een tweedehands Pearl (aangezien dat de china variant er nu al is voor 3000 euro)
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• e4media
      • Aug 2007
      • 10

Zo: om de discussie af te sluiten misschien nog even dit:

Ik heb dit weekend een show (just music, zie post vorige show in Licht-foto's) met LJ gedraaid met volgend materiaal:
      - 24 x PC front koor
      - 6 x Profiel 1kW voor combo
      - 2 x Profiel 2kW dirigent+presentator
      - 22 x Par64
      - 10 x Robe ColorSpot 575 AT
      - 6 x Robe ColorWash 575 AT Zoom

Dit is heel vlotjes gegaan (natuurlijk wel met hulp van een BCF2000 ism een zelfgeschreven programma om wat faders in mijn handen te hebben). Ik heb ook heel goede reacties gekregen, zowel van het publiek als van de (professionele) huistechnici van de theaterzaal.

Misschien was dit met een GrandMa of een Hog nog makkelijker gegaan, maar ik wil simpelweg zeggen: het kan
      Last edited by e4media; 23-09-07, 15:05.

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Ik heb een show gedaan, met 1 gloeilamp, en 2 Yamatokki scans... De botex Scanprutser had hier totaal geen problemen mee... Misschien dat de Hog3 beter is, maar ik wil alleen maar zeggen: het kan...

Natuurlijk kan het ! Het zou een mooie bak zijn als die rommel ook nog eens niet werkte ! We spreken over creatieve vrijheid, niet over technische mogelijkheden... zucht... (heeeellleee diepe zucht...)
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• e4media
          • Aug 2007
          • 10

Leuk dat je hetgeen ik schrijf weer helemaal uit zijn context trekt, maar ik wou dus zeggen dat het TECHNISCH wel mogelijk is ook wat meer te doen met LJ dan een doorsnee drive-in-installatie nodig heeft.

Over het creatieve aspect vind ik discussie dan weer redelijk nutteloos aangezien dit volledig persoonlijk is. Daarom vind ik het niet correct om LJ te generaliseren als "creatief beperkend". Als ik de goede reacties van dit weekend hoor, ben ik toch geneigd te denken dat hetgeen IK aanvang met LJ zeer goede resultaten oplevert. En uiteindelijk telt toch hetgeen het publiek er van vindt.

Benieuwd hoe je mijn woorden nu weer gaat verdraaien

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Ik verdraai je woorden niet, dat kan namelijk niet als iemand een goed verhaal heeft... En dat heb je... vind je zelf...

Je moet misschien de vraag lezen die gesteld wordt, en de stellingen proberen te begrijpen, ik ga geen repeterende breuk spelen...

Je bent geweldig... en LJ ook ! En het publiek ook ! En tante Alie uit Veendam ook ! En ik hou van iedereen !...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Ach..om het maar zo te zeggen..echte creativiteit laat zich niet remmen door techniek..het maakt het leven alleen makkelijker..jammer is dat je zo snel lui wordt als je alle techische mogelijkheden hebt die je wilt..geef mij maar een uitdaging, en daar is LJ perfect voor!

Comment

Working...