Veroorzaakte schade

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Veroorzaakte schade

Als navolging op het onderwerp over pijnlijke situaties schoot mij dit onderwerp tebinnen.
    Ik heb laatst eens zitten babbelen met verschillende mensen uit het vak over de schades die wij veroorzaken tijdens een klus of het erheen en retour komen.

Het bleek zo te zijn dat er toch wel verschillende glazen schuifdeuren sneuvelen en muzelf is overkomen dat de deur van een vrachtwagen van ons een mooie halve cirkel op de motorkap van de naastgeparkeerde auto tekende.

Nu hoeven we niet ieder krasje op de muur te bespreken, maar welke schades hebben jullie zoal veroorzaakt?
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • DJP-BIM
    • Jan 2004
    • 289

Kabel afgetaped met gaffa langs een plint, na afloop van de avond, tape van de plint af gehaald, en je zag welke kleur de plint oorspronkelijk was.

achteruitrijdend met aanhanger een andere auto aantikken.

en vanmiddag nog:

notabene thuis, deurpost aangereden met kabelkist resultaat halve deurpost erafgebroken... opgelost met flightcase profiel.
    bimshowequipment.nl

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

Geparkeerde auto's een tikje geven met de bakwagen omdat je spiegel niet goed werkt, schaafplekken op muren/deuren/vloeren door flightcases, kapotte vloertegels (kabelkistjes niet juist getipt), laaddeur open gooien op een drukke winkelstraat en zo een fietser van z'n fiets afslaan, en uiteraard zware dingen van de rem halen in een bakwagen die schuin naar achteren staat.

Comment

• Funkmaster
        • Dec 2004
        • 204

auto een krasje gegeven met vrachtwagen. De overzwaai vergeten. Wel ff duidelijk maken dat ik niet achter het stuur zat

Een telefoonkabel die rond een staalkabel gedraaid was en verstopt was tussen de takken afgereden met uitstekend stuk van vrachtwagen.
        It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Samen met een collega op een mooie lokatie in het Haagsche, we proberen een kabelkist met 63A kabel tegen te houden maar die rijdt ondanks onze tegendruk dwars door een gipsplaat. Resultaat: gat van 60x70 cm in de muur, boze manager, schadeafwikkeling via verzekering.

categorie lullig: met bakwagen achteruit rijden om in zaaltje achter een cafe te komen. links vrij, rechts vrij....kom maar!
          Het uithangbord van het cafe viel buiten het bereik van de achteruitkijkspiegels, gevolg laat zich raden: uitbater kreeg een nieuw uithangbord.

Carnavalochtend de zondag: klusje opbouwen, rustig aan, tijd zat, gezellig babbelend met een collega sla ik linksaf, in de veronderstelling dat die glazen deur wel open gaat....
          Kloenk! de glazen pui ging niet open...de deur zat namelijk 3meter naar rechts en ik liep dus tegen een pui aan die nooit open zal gaan....
          Ster in het glas op hoofd en knie hoogte.

Laatst: collega opgehaald, onderweg naar klusje staan we voor het verkeerslicht. Achter ons een hele mooie masserati. Bestuurder daarvan staat te pronken met zn bolide, lichten voor linksaf springen op groen, patser in Maserati geeft dot gas...KLAP...vol bij ons achterin....wij stonden namelijk nog stil, lichten voor onze rijrichting waren nog rood....
          (laatste is weinig relevant voor werkveld, zegt meer over patsers in een sportwagen)

Comment

• MC Party
            • Sep 2003
            • 481

Beetje oftopic:

Afgelopen weekend laat één van de optredende bands een (zgan nieuwe) shure beta mic vallen en ding is kapot. Zijn er bedrijven die deze schade verhalen bij de klant?
            Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Ben ooit eens met de metalen strip achteraan de bak van een bakwagen achter een uitstekend vensterbankje blijven haken. Resultaat: halve vensterbank weg.

Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

@mcparty: Jazeker, betreffende organisator heeft hiervoor getekend en krijgt nadien een keurig factuurtje met betreffende mic erop. de schade wordt wel gemeld bij de organisator tijdens de klus. de organisator kan vervolgens schade wel of niet afhandelen met betreffende band
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gerrit Hurkens
                  • Dec 2000
                  • 252

We waren eens op een klusje in Boxmeer. Toen de trailer leeg was, wouden we deze een leuk en stil plekje geven ergens op de gigantische parkeerplaats. Maar we mochten nergens parkeren van de uitbater van het zaaltje. "Nee, zet em maar hier op het gras" Zeuren en tieren hielp niet, dus dan maar doen.
                  Aan het eind van de klus wilden we de wagen weer ophalen, was deze al tot aan de assen ingezakt. Zaaleigenaar in de stress: "mijn grasveld, net opnieuw gezaaid". Des te meer hebben wij gelachen toen de landbouwtrekker die ons er uit moest trekken nog even een flinke pollenfontein veroorzaakte. Wou de eigenaar ook nog de schade op ONS verhalen.

Een keer een mooie kabelboom afgeplakt op een winkelvloer. Vloer was net gelegd en mooi afgewerkt zodat deze op tijd klaar was voor de show. Aan het eind van de rit trek ik iets te fanatiek de gaffa los. Resultaat: mooie laklaag aan mijn tape......
                  \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• gertgeluid
                    • Dec 2006
                    • 520

Ooit in het versterkerrack voor een line array het hoog en het mid verkeerd om teruggestoken. Gelukkig moest er toch het een en het ander getest worden voordat de set weer op klus zou gaan. Resultaat: 2 gefrituurde drivers... in plaats van 24.

Comment

• nielsb
                      • Jun 2006
                      • 98

Bij ons in de opslag de aanhanger van de auto losgekoppeld om hem een haakse bocht door te duwen wat niet met de auto wil en natuurlijk moet je daar een drempeltje op. Normaal geen probleem maar nu was de aanhanger tot t plafonnetje beladen en dus behoorlijk zwaar... Dus ik neem aanloopje om hem over t drempeltje te helpen gaat er maar 1 wiel over het drempeltje heen en de ander bleef erachter haken en toen zwiepte de aanhanger terug en wel met zo vaart dat de aanhanger uit mn handen schoot en voordat ik het wist was de dissel door de naast gestalde caravanwand gebroken. Dus de caravan had een gat te grote van een tennisbal in de zijwand zitten. Maar gelukkig hebben we het op de verzekering kunnen verhalen...

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Opbouwen bij een "koninginne markt". Start om 11 uur, dus je denkt met om 08.00 uur de feeststraat indraaiend wel vroeg genoeg te zijn. Mooi niet dus. Kramen aan twee zijden, en de kooplui al volop aan het inrichten. Met de transit er langzaam! net tussendoor laverend even niet op de uitstekende delen van de kraamdakjes gelet (lag ook nog geen doek op). Begin je dus plotseling de kramen mee te slepen met je dak!

Uiteindelijk alleen schade aan m'n eigen bus, maar wat kunnen die marktkooplui tieren zeg!!!!
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• DjFlo
                          • Jun 2003
                          • 332

Klusje bij heineken in Amsterdam sochtends afgebouwd en nog wat spullen van een collega bedrijf meegenomen.

waren we alleen 1 mic statief vergeten dus wij terug.
                          Naja ik rij in de bakwagen weg en kijk voor me of het gaat met de muur hoor ik BENG.

Was ik dus met de achterkant van de bakwagen tegen een net nieuw gepolijste heineken bus aan gereden

De verzekering heeft het verder opgelost.

Gr

Floris

Comment

• DJ nn
                            • Jun 2006
                            • 489

Ergens gaan helpen met alles apparatuur aansluiten, proggen, .. eigenlijk alles. (jaarlijks optredentje door hobby-mensen dat serieus is gegroeid)

In de kleedkamer komt telkens een TV zodat iedereen daar kan volgen.
                            De eigenlijke baas ("geldschieter" en organisator) had dus zijn persoonlijke TV meegebracht om daar te zetten.

Hij kwam op het idee om zijn TV op 2 tafels te zetten (op elkaar) zodat iedereen goed kon zien.
                            Zogezegd zo gedaan. (door andere)

Toen moest de kabel erin. (zonder zie je dus niets...)

Ik niet door dat die op 2 tafels staat. (leek mij een rek)
                            Trek aan het "rek" om het wat op te schuiven zodat ik achter de TV kom.
                            De boveste tafel shuift van de onderste, icl. TV.
                            Ik houd de tafel niet meer en TV kletterd op de grond en rolde/botste nog 2 toertjes door met veel gerammel.

GELUKKIG is de beeldbuis (dus nog geen plasma/lcd toestanden) niet geïnplodeerd en aan het glas was ook al niets.

Uiteindelijk iedereen blij (behalve ik die me rot schrok) omdat:
                            1) Er 4u later een 100tal kinderen (-8jaar) daar rondliepen en die TV toch gevallen had dan door stoten enzo, met alle gevolgen vandien!
                            Dus die 2 tafels waaren inderdaad geen goed idee.
                            2) De "baas" mocht eindelijk de (extra grote) TV kopen die hij altijd al wou kopen, maar niet mocht van zijn vrouwtje.
                            Last edited by DJ nn; 03-09-07, 21:04. Reason: foutjes
                            ... the sound of silence...

Comment

• lightzone
                              • Oct 2006
                              • 261

Originally posted by DJ nn
                              2) De "baas" mocht eindelijk de (extra grote) TV kopen die hij altijd al wou kopen, maar niet mocht van zijn vrouwtje.

vond hij het niet erg of was dit sarcasme?
                              jumping is not a crime

Comment

Working...