Rokers in concerttenten riskeren boete

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Originally posted by showband
    Waarom is rook in een slaapplek viezer dan in een zaal????
    's Nachts heeft je lichaam een zo optimale conditie nodig om zichzelf te herstellen van een zware dag. Frisse lucht (altijd raampje open) is een absolute voorwaarde. Wel een een nacht in afgesloten slaapkamer gelegen? Heb je vaak koppijn dag erna! Nicotine e.d. die blijft hangen maakt de lucht bedompt, en is daarnaast een reden voor rokers om onrustiger te slapen en vaker wakker te worden gedurende de nacht.

Slaapkamers zijn trouwens maar voor 2 dingen: slaap en H.O.P., en dat moeten we in ere houden vind ik persoonlijk.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Originally posted by AJB
      's Nachts heeft je lichaam een zo optimale conditie nodig om zichzelf te herstellen van een zware dag. Frisse lucht (altijd raampje open) is een absolute voorwaarde. Wel een een nacht in afgesloten slaapkamer gelegen? Heb je vaak koppijn dag erna! Nicotine e.d. die blijft hangen maakt de lucht bedompt, en is daarnaast een reden voor rokers om onrustiger te slapen en vaker wakker te worden gedurende de nacht.

Slaapkamers zijn trouwens maar voor 2 dingen: slaap en H.O.P., en dat moeten we in ere houden vind ik persoonlijk.
      Gewoon niet roken door de dag...
      Helpt al heel wat om je lichaam in optimale conditie te houden
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Originally posted by AJB

Ik bedoel niet GEZONDER. Ik bedoel het zoals ik het zeg: "Waarom is rook in een slaapplek viezer dan in een zaal????" En ik begrijp net dat als rokers willen roken ze dat in een zaal gewoon doen.
        "Frisse lucht (altijd raampje open) is een absolute voorwaarde" ???????????
        Waarom roken in een slaapkamer ineens volgens een roker als "not done: beschouwd wordt is mij totaal onduidelijk.
        lekker belangrijk!

Comment

• DJ_Compact
          • Jan 2004
          • 234

Originally posted by showband
          waarom zit iedereen redenen aan te voeren over gezondheid of andere zaken die al dan niet dan ook slecht zijn.

er zijn veel mensen die roken vies vinden. Heel veel mensen. Die zijn de afgelopen 200 jaar altijd degene geweest die een stapje opzij moesten doen. En oh, wonder. Nu is het een meerderheid die de rollen omkeerd en er moeten nu redenen gevonden worden om het te verbieden?

Roken vinden veel mensen vies en rokers verrekkken het om daar rekening mee te houden. Daarom komt er uiteindelijk een rookverbod. Is toch reden genoeg.

Discussie is er nooit over geweest toen de rokers het voor het zeggen hadden. En die hoeft er nu toch ineens niet te komen? Wat maak je me nu.
          Het rookverbod wat in de nederlandse horeca ingevoerd gaat worden heeft niets met viesheid oid te maken. Het is gewoon omdat horecalui schijnbaar ook recht hebben op een rookvrije werkplaats. Achja, schijnbaar krijgen we ook overal hokjes in die kroegjes... 3 x raden waar de mengtafel komt te staan
          Mjaaaa....

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Discussie's over politiek kom je ook nooit uit met z'n allen

Zoals Showband al heeft gezegd; "Roken wij lossen het samen wel op", sloeg /slaat nergens op want het is hier heel duidelijk niet samen op te lossen.

Comment

• neeltje
              • Apr 2003
              • 295

Van roken krijg je ******* maar als je het verbiedt begint iedereen te ******en.
              Ik ben zelf ook roker, en als ik op tour ga, of in een hal binnenkom dan steek ik rustig een sigaret op. En dit zeker tijdens de op en afbouw. Dan zijn er immers geen massa's mensen in de zaal en ik ga er nog steeds van uit dat als collega's er iets tegen hebben dat ik rook, ze me dat gewoon komen zeggen.
              Roken in bedrijfsvoertuigen als er anderen bij zijn etc, dat snap ik idd dat dat niet mag kunnen, maar tijdens een opbouw, komaan.
              In een volle kroeg begrijp ik ook dat ik geen sigaretje moet opsteken, net zoals in een regulier theater.
              Volgens mij moeten we helemaal niet alles liggen verbieden en in wetteksten gieten, we moeten gewoon eens leren om elkaar te zeggen wat ons wel en niet stoort het leren aanvaarden.
              Maar tijdens een opbouw loopt er +- 0,1 man per vierkante meter rond, dus dan moet je toch moeite doen om iemand echt te storen hoor.
              "En Go"

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

ik denk dat we nu eens moeten zwijgen over rokers en niet rokers, er zijn studies die genoeg aanwijzen dat het niet goed is voor de gezondheid, laat dit duidelijk zijn, AUB
                IK ben zelf een zware roker, maar ik heb heel veel respect voor iedereen die niet rookt ....
                En terecht, maar nu komt het :
                Ik woon hier in een streek ( afvalverbranding ) dit krijgen wij alle dagen op onze kop gesmeten, het is door de Universteit van de verschillende door aangewezen personen die niet de minste zijn gemeten
                Dan zwijg ik nog over SIDMAR , die een uitstoot heeft en geeft die voor de OOstbewoner van dit groot bedijf één en al problemen geeft
                Witte was hang je gewoon niet buiten want hij komt er zwarter af ... enz...
                En nu gaan de burgemeesters van Terneuzen en Maastricht er ook nog een tandje bijzetten om hun troep die ze zelf aan de man hebben gebracht nog even overhevelen aan nieuwe groene shit tenten aan de Belgische grens gemeenten
                Jongens ,AUB , even serieus zijn Hé
                Als dat geen troep is dan weet ik het ook niet meer ...
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

waarom moet er bij een besluit over roken meegenomen worden dat de burgemeesters van Terneuzen en Maastricht er een potje van maken in hun gemeente?

is roken dan minder vies geworden?
                  lekker belangrijk!

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1066

ik ben een groot liefhebber van het bezoeken van festivals,

paaspop lowlands pinkpop mysteryland, dancevalley en noem maar op ik ben er zat geweest....

ik ben zelf een niet roker, maar ik word wel een beetje moe van het (niet)rook beleid.

in kleine kroegen en discotheken kan ik het me nog voorstellen, rokende asbakken op de bar kan idd vervelend zijn....

maar in een festival tent....een beetje tent is een 15 meter hoog en het enige waner ik het daar benouwt heb gehad is als ik vooraan stond met een 5000 man achter me....

straks krijg je nog een dikke trui bij de uitgang van de tent omdat je anders wel eens verkouden kan worden omdat je van een warme tent zo maar de koude buitenlucht instapt....

ik denk dat z'n controleur een hoop agriessie te weeg gaat brengen....
                    en dat de sfeer op het festival er niet gezelliger van gaat worden....
                    denk trouwens best dat als de beste man zich omdraait en wegloopt er best is iemend is die het fijn vind een tyreetje bier aan deze beste man te spenderen als een van zijn maten net een bon heeft gehad....

al met al vind ik het maar een overdreven toestant.....de meeste mensen die klagen over roken zijn meest de mensen die niet eens een festival bezoeken....

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

We kunnen ook die hele rookwarenhandel OVERAL verbieden, over 10 jaar is iedereen vergeten dat het "o zo lekker" was (en nog steeds geloof ik als niet-roker er geen zak van dat het zo lekker is). Over 20 jaar weet men niet meer wat roken is.

Kansloze verslaving.
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• peterkuli
                        • Nov 2002
                        • 113

Og Og Og, doe es ff normaal man. Wie is hier nou kansloos dan? Beetje meer respect mag wel, als je niks te melden hebt, reageer dan niet.

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Hoewel ik Jeroen zijn mening over lichtopbrengst niet deel ( zie minimax) ben ik volledig eens dat het opkomen voor een verslaving kansloos is. Zeker gezien het huidige politieke klimaat waarbij gezondheid wordt gepropageerd en "slechte dingen" minder toegankelijk worden gemaakt.

Bedrijfsmatig zijn wij onderweg met "ga voor gezond" een bewustwordingsaktie voor kinderen om gezond te leven. Op sommige fronten is het van belang dat een verslaving minder toegankelijk wordt gemaakt. voor meer info: http://www.licht-geluid.nl/verhuur/custom.aspx?id=5

Iemands mening als kansloos bestempelen daar waar het gaat om rookbeleid, das best knap

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1066

ach ik vind het prima als mensen bewust worden gemaakt van hun slechte keuzes maar uiteindelijk light de keus van het wel of niet roken bij de gebruiker zelf....

voor de jeugd vind ik goede campagnes tegen roken heel ok....en ik vind dat ze zo de leeftijd van 16 naar 18 mogen gooien....en laat de winkeliers dat maar eerst eens streng controleren. in amerika werkt dat tenminste wel met drank, geen 21 geen drank, verkoop je het wel ben je strafbaar en heb je een probleem, een dik probleem. Laat de arm der wet daar maar eerst eens strenger in worden.

maar ik heb tegenwoordig het idee dat onderhand een misdadiger ben als je ergens een peuk opsteekt....

ik heb meer last van drugsverslaving of alcohol dan van rokers die er verslaaf aan zijn op feestjes

ik heb nog nooit een agresieve roker gezien of eentje die door het lint ging.... maar ik kan genoeg voorbeelden noemen over drank en drugs....

ik vraag me af of er hier iemend is die op ee festival eens last heeft gehad van iemend die stond te roken...???

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Ik gooi spiritus, en dan een brandende lucifer...ambtenaren op festivals...'t moet niet gekker worden...
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

Originally posted by jens
                                ik vraag me af of er hier iemend is die op ee festival eens last heeft gehad van iemend die stond te roken...???
                                de combinatie van sigarenrokende medemens en een half uur eerder al vooraan zijn gaan staan voor een favoriete act, is er een die mij als twee keer iemand heeft doen onderkotsen.

Niet dat dat voor mij erg lastig is. Maar de rokers kijken je er vreemd op aan als je over je nek gaat. De norm is namelijk dat je ophoepelt. Niet dat zij braaksel op hun schoenen krijgen. Terwijl ik gewoon even hevig misselijk wordt, mijn maag omkeer, en dan goed verder kan.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...