HBO stage

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #31
    Op de off-topic wil ik niet ingaan, voorbeeldfunctie als modje he

    Dat er geen stageplekken zijn voor HBO studenten dat kan ik direct ontkrachten!
    Binnen de bedrijven werkzaam in de entertainment industrie zijn voldoende post-hbo functies.
    Dit zijn de functies waar een HBO student zijn stgeopdracht aan gelieerd wil zien.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • peterkuli
      • Nov 2002
      • 113

      #32
      @mod: kun je eens voorbeelden noemen van functies?

      @ mc party: niet dat ik jou de grond in wil trappen, maar als ik je off-topic reactie lees krijg ik toch echt de indruk dat jij er niet veel van snapt. het wegwerken van kabels behoort dus echt niet tot kennis, maar iets dat je van jezelf uit al doet. als je ook maar een heel klein beetje gevoel voor techniek hebt werk je kabels zowieso weg, of het nu in de licht-geluid techniek is, of in de telecommunicatie.
      en het schuiven van een band kun en wil je niet op school leren, dat is iets dat je echt zelf moet doen omdat je er interesse voor hebt, en niet omdat het moet van school, laat staan dat er tijd voor is. daarnaast moet je iets met muziek hebben wil je een band goed kunnen mixen, je moet gevoel hebben voor het mooi neerzetten van een bepaald geluid, dat valt dus niet te leren.

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #33
        Originally posted by moderator
        Al deze nieuwe opleidingen spuwen jaarlijks een x aantal afgestudereden af.

        Een deel van deze groep gaat verder studeren,
        ander deel gaat in de branche werken.
        Naar mijn idee gaat het merendeel werken in een andere sector dan daar waar men voor wordt opgeleid.

        is an sich geen raar verschijnsel, paar jaar geleden waren de modjes onderling met de respectieveljike c.v.'s aan het vergekjiken.
        Enige overeenkomst was dat bijna niemand werkzaam was in zijn studierichting.
        klopt, op eentje na,, electrische energievoorzieningen, en nu in de nuking-power actief,..
        lol


        OT..

        zet jezelf s in een bedrijf neer, en wat denk jij voor dat bedrijf te kunnen realiseren?? Nieuwe website, met intranet voor de freelancers, nieuwe logistieke toer opzetten zodat de verhuurcapaciteit met x porcent verhoogt? ik noem maar watt, hoor...

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #34
          Peter Kuli vroeg naar voorbeelden van geschikte stageplaatsen op HBO niveau.

          Uiteraard hangt dit sterk af van het sort HBO opleiding en de studiefase van de student.

          Voorbeeldjes die mij zo te binnen schieten:
          (assistent) accountmanager, productieplanning/calculatie

          R&D bij fabrikanten/installateurs van licht/led fixtures-toepassingen.

          Over de eravringen van MC party: zeker met de MBO sound&vision opleidingen kom je zo'n bedroevend instroomniveau tegen dat je als bedrijf er heel verstandig aan doet een goeie screening te hanteren alvorens een stagair een plaats te gunnen.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #35
            Over het gebrek aan stages bij conservatoria gesproken.
            Een voorbeeld tegengekomen:
            uit de CV
            jaren pop gezongen
            Conservatorium van Amsterdam.
            jazzopleiding
            In juni 2007 succesvol afgestudeerd in het Conservatorium van Amsterdam
            "met een spetterend eindexamen. "

            Hier een link naar de show. een kijkje naar een nummer van zo een eindexamen op het conservatorium. Dit is representatief kan ik uit ervaring zeggen.

            YouTube - Two different sides

            Dit is dus HBO "spetterend" examen waarvandaan de nieuwe uitvoerend zingend front komt voor de coverband bij viking of dinner dansant theater.
            Sinds een jaar of vier kun je als je dit niveau niet haalt ook een MBO diploma halen.

            Daarom. Waar blijven de stageeisen aan muzikanten op conservatoria?
            (als je denkt "hij klinkt gefrustreert" dan klopt dat omdat ik schreeuw om bekwame muzikanten. Niet eens goede...nee bekwame)
            Last edited by showband; 15-01-08, 21:34.
            lekker belangrijk!

            Comment

            Working...