Max. Aantal DB In club

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lena
    • Feb 2006
    • 32

Was deze al genoemd?

'Jongeren mogen niet werken in lawaaizones boven de 85 dB(A), ook niet met gehoorbescherming' Bron

Edit:
    Hier staan de zaken heel duidelijk op een rijtje.
    Last edited by Lena; 25-04-06, 15:38.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

dus je zou wel 8 uur per dag in een discotheek mogen staan dansen maar je mag er niet in werken ?

Beetje vreemde stelling.

Ik vindt gewoon de eigenaar zijn aansprakelijkheid als er extreme geluidsdrukken worden gemaakt.

Maar er is wel een verchil tussen een goede en slechte geluids-installatie.

Je kunt 100DB draaien met een DAP-set of 100DB draaien met een set als EV EAW MASTER D&B enz enz

Jullie snappen we wel denk ik !

Comment

• peterkuli
        • Nov 2002
        • 113

Originally posted by mephisto
        dus je zou wel 8 uur per dag in een discotheek mogen staan dansen maar je mag er niet in werken ?

Beetje vreemde stelling.
        Vind ik niet vreemd hoor. Het zou de wet een worst zijn als jij in je vrije tijd voor een straalmotor gaat liggen met je oor.

Echter, als je in dienst bent van een werkgever dien je je aan de wet te houden, en daar staat in dat je bij een luid volume iets aan gehoorbescherming moet doen.

Comment

• emiel-r
          • Mar 2006
          • 169

Vind ik niet vreemd hoor. Het zou de wet een worst zijn als jij in je vrije tijd voor een straalmotor gaat liggen met je oor.

Echter, als je in dienst bent van een werkgever dien je je aan de wet te houden, en daar staat in dat je bij een luid volume iets aan gehoorbescherming moet doen.

Goed punt!

Echter, ik denk dat de meeste bezoekers zich van geen kwaad bewust zijn. Die zijn niet zo bezig met geluid als wij. Zij gaan er gewoon vanuit dat alles in Nederland gewoon goed geregeld is, net zoals een keuken van een restaurant gecontroleerd wordt op hygiëne, dat er geen asbest in je nieuwe huis zit, dat er geen schadelijke stoffen in verf die je in de winkel koopt. etc etc. Dus dan zou het ook de verantwoordelijkheid van de clubeigenaar moeten zijn voor een veilige omgeving, >> bewaking, hygiëne, nooduitgangen, sprinklers zijn er toch ook? Vroeg of laat komt er echt regelgeving voor.

En dan nog wat, als je nog geen enkele gehoorbeschadiging hebt, kan je heel wat meer krijsende DAP sets verdragen dan sommigen van ons dat inmiddels kunnen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de beschadiging volgens mij eerder optreed dan dat je er last van krijgt. (Er wordt heel vaak gezegd >> Ik heb nergens last van, maar de beschadiging treed wel op al, cumulatief totdat je er wel last van krijgt)
          Last edited by emiel-r; 26-04-06, 11:55.

Comment

Working...