Max. Aantal DB In club

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juriaan
    • May 2004
    • 190

Max. Aantal DB In club

Hallo,

Ik ben dit weekend(Vrijdag-Zaterdag) als feestganger op een feest geweest, en heb nog steeds last van me oren(lees piep)
    Wat is eigenlijk 't max.
    Of hangt dat af van de Afmetingen etc

Alvast bedankt

Juriaan
  • gaffer
    • Nov 2004
    • 118

Das vervelend,van die piep in je oren.
    Dat betekent een permanente gehoorsbeschadiging.
    Kom je je leven lang niet meer vanaf!

Voor zover ik weet is er op de dansvloer van een club/discotheek geen beperkend max aantal Db's,of de club moet dit zelf als beleid hebben.

Zorg dus dat je altijd,als je uit gaat,oordoppen bij je hebt.
    Want discotheken hebben geen boodschap aan het feit dat hun bezoekers gehoorsbeschadigingen oplopen dus zorg dat je doppen bij hebt,en doe die ook meteen als je binnen komt in,anders is het vaak alsnog te laat!

Groeten gaffer.

Comment

• Juriaan
      • May 2004
      • 190

Maar waarom zit die piep dan maar aan 1 oor ?
      En als ik dus gewoon naar een Orenboer ga voor een test, is dat al gelijk te meten ? en blijft die piep voor altijd en eeuwig ?

Gr.

Juriaan

En waar kan ik zulke doppen bestellen/halen ?
      Last edited by Juriaan; 23-04-06, 17:26.

Comment

• som
        • Nov 2002
        • 787

de piep gaat wel weer weg,
        het piepen betekent dat je gehoorcellen deels aan het afsterven zijn
        welke weg zijn komen helaas nooit meer terug

edit ;
        oordoppen kan je gewoon los kopen ,van die gele wegwerp dingen.
        de meeste technische handelaren hebben ze wel.
        vaak hebben ze ook wel contacten met mensen die doppen op maat maken, earfoon/comfoor/filterz er zijn er zat.
        Last edited by som; 23-04-06, 18:07.
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• gaffer
          • Nov 2004
          • 118

Die piep gaat inderdaad,en hopelijk voor jou,wel weer weg.
          Afhankelijk van de heftigheid van de beschadiging en de veerkracht van je eigen lichaam.
          Maar zeker is dat je een/meerdere frequenties aardig verzwakt is of helemaal kwijt bent.

Bij een oren boer kun je inderdaad een meting laten doen maar omdat deze man/vrouw geen referentie heeft van hoe je gehoor eerst was is het verschil niet te meten.
          jammer eigenlijk!,das helemaal interessant natuurlijk.
          maar een gehoorstest is voor iedereen aan te raden.
          Is altijd erg verassend.

En doppen.
          Tja,is maar net wat je wil.
          Zijn er inderdaad in alle soorten en maten.
          kijk even goed rond,neus wat her en der en besluit vervolgens wat je gaat doen.
          Maar bescherm je oren bij hoge geluids druk!!

Groeten gaffer.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Wat is eigenlijk 't max.
            Dat is per gemeente verschilend....Ook De meetings wijze verschild nog al eens per gemente..vaak wordt er aan de buitenmuur gemeten...En vaak(dus niet altijd en overal!) is dat dan 60dBA....De piep/pijn kan ook veroorzaakt zijn door een k*t geluidsinstallatie...Dat is iig een keer mijn ervaring geweest...Snoei hard en schel...En dan schel in het 2/5 kHz gebied...Daar heb ik een week last van gehad....De tent meteen op de 'zwartelijst' gezet...
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

En dan schel in het 2/5 kHz gebied...
              Precies en juist in dat gebied is het menselijk gehoor ook het meest gevoelig. Ook een van de redenen dat ik juist in dat gebied meestal wel 3k15 en 4k 3db naar onderen trek op de foh eq. Zeker als ik weet dat er in het foh systeem een 2 inch op het hoog steekt. Die agressieve klank kan ik nu eens nooit gewoon worden

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• test12
                • Jan 2003
                • 901

Hebben jullie er wel eens overnagedacht dat: Je luistert naar muziek op de grens wat maar voor een bepaalde tijd toelaatbaar is. Hierbij is geen rekening gehouden dat een kennis ff in je oor een conversatie opent, die dus vet over het heersende geluids niveau gaat om verstaanbaar te zijn.
                Dat is dan ook vaak de reden dat de piep zich maar aan een zijde voordoet.
                Tip: Druk het oor waarin je toegesproken word dicht en laat je kennis er maar in praten (schreeuwen), het is dan goed te volgen met minder kans op nare gevolgen.

gr. Herman

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

Originally posted by gaffer
                  Das vervelend,van die piep in je oren.
                  Dat betekent een permanente gehoorsbeschadiging.
                  Kom je je leven lang niet meer vanaf!

Voor zover ik weet is er op de dansvloer van een club/discotheek geen beperkend max aantal Db's,of de club moet dit zelf als beleid hebben.

Zorg dus dat je altijd,als je uit gaat,oordoppen bij je hebt.
                  Want discotheken hebben geen boodschap aan het feit dat hun bezoekers gehoorsbeschadigingen oplopen dus zorg dat je doppen bij hebt,en doe die ook meteen als je binnen komt in,anders is het vaak alsnog te laat!

Groeten gaffer.
                  Doe eens niet zo dramatisch zeg! aangezien het ook weer niet zo is dat je gehoor merkbaar achteruit is gegaan na een avondje op stap en een piep in je oren.
                  Hoge piep gaat vanzelf wel weer weg, en zoals bijna altijd bij een echt goed klinkende instalatie zal je behoorlijk wat moeite moeten doen om een piep te krijgen.
                  Bij een te krappe over zn nek draaiende instal. zal dat een stuk sneller gaan.
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• masterblaster

Originally posted by speakerfreak
                    Doe eens niet zo dramatisch zeg! aangezien het ook weer niet zo is dat je gehoor merkbaar achteruit is gegaan na een avondje op stap en een piep in je oren.
                    Hoge piep gaat vanzelf wel weer weg, en zoals bijna altijd bij een echt goed klinkende instalatie zal je behoorlijk wat moeite moeten doen om een piep te krijgen.
                    Bij een te krappe over zn nek draaiende instal. zal dat een stuk sneller gaan.
                    Moeite?????? sorry maar ben toch in meerdere clubs geweest met goed geluid en binnen tien minuten heb ik al een piep in mijn oor.

Het licht aan het aantal DBA wat je oor aan kan zo kan je gehoor bijvoorbeeld veel beter tegen hoge tonen als tegen lage.

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Moeite?????? sorry maar ben toch in meerdere clubs geweest met goed geluid en binnen tien minuten heb ik al een piep in mijn oor.
                      Ik ben van mening dat het zelfs persoonsafhankelijk is...Ik ben in erg veel clubs/disco's/feesttenten e.d. geweest...En heb in 15 jaar tijd 2 last van mijn oren gehad...1 keer door kl*te geluid(hard en schel) en 1 keer 'vroeger' toen ik nog draaide met carnaval, toen was ik wat grieperig...En u kent dat wel...carnaval...bier...grieperig...gaat niet samen..;-) De een heeft volgens mij sneller last van z'n oren..dan de ander...En geloof me..ik heb echt gekke dingen gedaan...
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Lena
                        • Feb 2006
                        • 32

Dit artikel is misschien wel interessant voor je dan:

'Binnen Paradiso geldt een maximum van 105 dB(A) aan de mengtafel,' vertelt Eijkelboom.

In Paradiso draagt iedereen achter de bar de bekende gele wegwerpdoppen die het geluid 20 tot 25 dB dempen.

Bron: http://www.vpt.nl/default.asp?path=czp2544y

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

Voor schel geluid waarvan je dagen later nog last hebt moet je in 'de elf uren mis' zijn in St truiden...
                          Oorpijn gegarandeerd!
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• masterblaster

Originally posted by Olaf Duffhuës
                            Ik ben van mening dat het zelfs persoonsafhankelijk is...Ik ben in erg veel clubs/disco's/feesttenten e.d. geweest...En heb in 15 jaar tijd 2 last van mijn oren gehad...1 keer door kl*te geluid(hard en schel) en 1 keer 'vroeger' toen ik nog draaide met carnaval, toen was ik wat grieperig...En u kent dat wel...carnaval...bier...grieperig...gaat niet samen..;-) De een heeft volgens mij sneller last van z'n oren..dan de ander...En geloof me..ik heb echt gekke dingen gedaan...
                            die mening die deel ik volledig met je hoe kan het anders dat de vrienden waarmee ik ben gaan stappen nergens last van heeft terwijl ik bijna lig te kermen van de pijn aan mijn oren.

Misschien heeft dit ook wel te maken hoe erg je gehoor al is beschadigd en welke frequenties dat zijn

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by Lena
                              Dit artikel is misschien wel interessant voor je dan:

'Binnen Paradiso geldt een maximum van 105 dB(A) aan de mengtafel,' vertelt Eijkelboom.

In Paradiso draagt iedereen achter de bar de bekende gele wegwerpdoppen die het geluid 20 tot 25 dB dempen.

Bron: http://www.vpt.nl/default.asp?path=czp2544y

en das nog veeeeeeeeel te hard...

maareh, stel je voor : Je baas heeft geld genoeg, ook voor die enorme geluidsinstallatie. En jij mag lekker werken. En je hoort na een jaar niks meer.
                              Maar je andere baas was de lokale autospuiter oid. En die krijgt de WIA achter zich aan, wegens onvoldoende PBM enzo,...........

Comment

Working...