reacties van het concert?
iemand naar U2 geweest ?
Collapse
X
-
Labels: None
-
Geluid weet ik niet echt, zat in tribune en daar klonk het 'redelijk' (verwacht al geen fatsoenlijk geluid meer in koning boudewijnstadion, klinkt er toch sowieso erbarmelijk).
Licht was wel netjes, met in het begin een 100-tal atomics met scrollers voor waar soort van wave effecten mee gemaakt werden in burn-functie.
Vrij sober qua moving heads, 4 kolommen met 10-tal kopjes (VL 3000 ?) in volgspottorens,en 2 kolommen met 20-tal kopjes stage left en stage right.
Waanzinnig groot videoscherm, dat 5-tal meter boven grond over volledige breedte ong 2m kon openschuiven, met nog een 40-tal kopjes achter, en 10-tal syncho-lites (correct? de 4 kW moving heads ?).
Vrij sobere lichtset, niet te kitscherig, beperkte strobe effecten en snelle kleurenwissels, veel atomics, blinders, ledtubes, en vooral geslaagde show.
Wel nog enkele foutjes in de atomics (vooral sommige scrollers die wel eens even bleven hangen), maar er hingen er dan ook 100-tal, waardoor dit al wat sneller opvalt.
--- watt ever you want ---Comment
-
Heb een paar beelden opgevangen op "het journaal". Vond het scherm wel ferm, alleen, zoals hier al aangegeven, vond ik het aantal koppen wa aan de mindere kant. Ook op het zelfde journaal peilde men naar de reactie en redelijk wa mensen hadden als reactie iets in de trend van "ja, toffe show, maar het geluid achteraan trok op nix". Heb ook gehoord dat er een paar zijn uitvalen.
Welke firma stond eigenlijk in voor de techniek??
Wat voor beeldscherm is dit?? Heb dit nog nergens gezien...Comment
-
Is speciaal voor de tour van U2 door Barco (Belgie) op maat gemaakt.
het zijn Barcos RLM G5s & ELM G10s en een videogedreven LED projectie.
En natuurlijk de nieuwe revolutionaire MiSPHERE gordijnen!

Lijst van apparatuur:
189 MiSPHERE kettingen
4 x Barco G10 projectoren
5 x Barco G5 projectoren
5 x Folsom Encore beeldprocessoren
Om de visuals zijn van Belgische makelij
Voor extra info : http://www.barco.com/media/en/pressr...asp?index=1493
citaat:Geplaatst door LichtNichtje
Wat voor beeldscherm is dit?? Heb dit nog nergens gezien...Groeten
Tom VenkenComment
-
De Misphere is gebruikt voor de Amerikaanse tour, hier hebben ze een ander, ook nieuw, systeem gebruikt. Het scherm voor de Europese tour zou een ontwerp zijn van XL-Video uit Belgie. Fabrikatie zou door Barco gebeurt zijn.citaat:Geplaatst door LJ Tom
Is speciaal voor de tour van U2 door Barco (Belgie) op maat gemaakt.
het zijn Barcos RLM G5s & ELM G10s en een videogedreven LED projectie.
En natuurlijk de nieuwe revolutionaire MiSPHERE gordijnen!

Lijst van apparatuur:
189 MiSPHERE kettingen
4 x Barco G10 projectoren
5 x Barco G5 projectoren
5 x Folsom Encore beeldprocessoren
Om de visuals zijn van Belgische makelij
Voor extra info : http://www.barco.com/media/en/pressr...asp?index=1493
En waarom moeten er veel koppen hangen??? Het toch om de muziek!! of niet soms.
Greetz TuurMaar wij hebben.......
.......chamsys!!Comment
-
citaat:Geplaatst door driesmees
In het nieuwsblad stond dat Stageco uit belgiƫ het licht gedaan had ( en dat ze een pluim verdienden)
Euh stageco heeft podium en towers etc gedaan, is nog altijd maar staging-company. Er zijn trouwens 3 zulke podiums op deze tour.
Geluid is, dacht ik, van clair-bros, amerikaans dus, maar ben niet 100% zeker.
projectie en visuals is dus inderdaad belgisch, van 3 belgische company's (screens van barco, productie door XL video en nog een firma (naam ontglipt me even) die de structuren ontwikkeld heeft waar deze LEDframes in ophangen en bewegen etc.
En inderdaad weinig kopjes, en het zag er zo zeker zo goed uit. Veel heads staat echt niet garant voor geweldige show...--- watt ever you want ---Comment
-
Ja, het gaat natuurlijk voornamelijk om de muziek (was ook nie 100% ok, volgens de bezoekers), maar tegenwoordig komt elke zichzelf respecterend artiest(kijk maar naar Marco Borsato, Clouseau, Tiƫsto, Destiny's child, ...) met trailer(s) vol licht.citaat:Geplaatst door tuurKE
En waarom moeten er veel koppen hangen??? Het toch om de muziek!! of niet soms.
Vond dit weer even wennen, dat was alles.
Die Barco dingen zijn trouwens shieke dingen. Iemand prijslijstje van die dingen
Comment
-
Blijkbaar wordt hier over het Amerikaanse en het Europese luik van de tour gesproken. Meeste aangehaalde referenties zijn die van het Amerikaanse tourgedeelte.
De aftrap van de Europese tour is afgelopen vrijdag dus gegeven in Brussel.
Het materiaallijstje verschilt nogal ernorm. Heeft ook te maken met endorsment overeenkomsten.
Details ken ik echter niet.If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
Wa ik nou echt geen biet van snap is da een band van formaat zon geluid heeft.
(als het waar is natuurlijk)
Da kan toch nie op da nivo uitvallen en dergelijke...:S
wie legt da mij uit....
(dat soort voor vallen heb ik al eerder gezien/gehoord voorbeeld bij inqontrol viel in een zaal rechter kant van line array weg (lacoustic))Comment

Comment