Recordboete voor mp3 DJ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcel
    • Aug 2000
    • 163

Recordboete voor mp3 DJ

Van www.telegraaf.nl:

Recordboete voor deejay met illegale muziek

ROME - Een Italiaanse deejay heeft een recordboete van 1,4 miljoen euro gekregen omdat hij illegaal muziekopnames gebruikte in een disco bij Rome. De politie nam bij de inval in de club vijfhonderd illegaal gekopieerde muziekvideo's en ruim 2000 MP3-muziekbestanden in beslag.

De politie meldde woensdag dat het een zeer bekende deejay betreft. Volgens een internationale organisatie van de muziekindustrie (IFPI) gaat het om de grootste boete ooit die aan een individu is opgelegd wegens illegaal kopiëren van muziek en het gebruik van wettelijk beschermde muziek in MP3-vorm.
    You don't need eyes to see, you need vision.
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Was zelf ook net hier naartoe onderweg om het te posten, maar je was me voor.

drbukkake had ons via de nieuws-submit te melden:De politie in Rome heeft een welbekende Italiaanse dj een recordboete opgelegd van 1,4 miljoen euro vanwege het gebruik van illegale mp3's tijdens zijn mixsessies. De politie confisqueerde bij de inval in de club ruim vijfhonderd illegaal gekopieerde muziekvideo's en ruim 2000 mp3-muziekbestanden die allen op de computer van de DJ waren aangetroffen.Volgens een internationale organisatie van de muziekindustrie (IFPI) is dit de hoogste boete ooit die aan een individu is opgelegd wegens het gebruik van wettelijk beschermde muziek in MP3-vorm. Volgens het hoofd van de organisatie verdiende de DJ veel geld door middel van het gebruik van de illegale mp3's. De boete zou volgens de IFPI een waarschuwing zijn voor de andere DJ's die dezelfde illegale manier van muziekgebruik naleven.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Waarom lukt het me niet om met die DJ medelijden te krijgen? [}][?][}]
      lekker belangrijk!

Comment

• MC Party
        • Sep 2003
        • 481

Achja, denk dat de artiesten van 80% vd nummers toch al dubbel en dwars binnen zijn (marco borsato(-binnen) zingt er zelfs over)

Hij moet zelfs geld toe krijgen (net als alle (officiele) drive in shows en discotheken), het is tenslotte gratis promotie van de muziek.

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door showband

Waarom lukt het me niet om met die DJ medelijden te krijgen? [}][?][}]
          Mij lukt het ook niet

De vraag is wie de eerste in Nederland of Belgie zal zijn []

Hopelijk duurd het niet te lang want mijn auteursrechten waar ik recht op heb zijn ook niet meer wat ze 10 jaar geleden waren !

Ik hoop in ieder geval dat er de schrik nu goed in zit [^]
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• movinghead
            • Aug 2001
            • 559

Hoorde dat het de producer van Picotto is.

Bron: ochtenduitzending Giel Beelen
            [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• tuurKE
              • Jan 2005
              • 252

Ik vind ook dat het tijd word dat er hier in België en Nederland eens effectief werk wordt gemaakt van zulke controles. Want het gaat niet alleen ten koste van de artiesten, de kwaliteit van de MP3 is meestal ook maar erg belabberd. En persoonlijk vind ik kwaliteit toch nog een beetje veel belangrijk!!

Greetz Tuur
              Maar wij hebben.......
              .......chamsys!!

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door tuurKE

Ik vind ook dat het tijd word dat er hier in België en Nederland eens effectief werk wordt gemaakt van zulke controles. Want het gaat niet alleen ten koste van de artiesten, de kwaliteit van de MP3 is meestal ook maar erg belabberd. En persoonlijk vind ik kwaliteit toch nog een beetje veel belangrijk!!

Greetz Tuur
                Tuurke je bent mijn maatje
                Het gaat niet alleen ten koste van de artiesten maar ook van componisten, auteurs, platenfirma's enz...
                Dit was 4 jaar geleden het geval dat ik kon opstappen bij de platenfirma Play that beat ( afdeling Belgie - Virgin ) door de tegevallende platenverkoop [xx(][xx(]
                sis

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

ik vraag me af wat voor vergoeding ik dan kan vragen voor mijn ouwe elpees, die dankzij de nieuwe techniek niet meer gedraaid kunnen worden. Ik heb daar indertijd wel een meuk rechten op betaald, maar dat geld is zeker opgegaan aan vergaderingen bij de buma/stemra/brein?

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

Idd, wanneer treden ze op in Be en NL?
                    Mijn motto: alle downloaders eruit!!!

Zo kunnen zij die ervan moeten leven (oa ik) weer een "normale" vergoeding vragen voor gepresteerde arbeid (en de aangekochte vinyl/cd's) ipv te moeten concurreren tegen een gastje dat voor 100€ een hele nacht komt draaien (met copies) [}]

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door luc2366

Idd, wanneer treden ze op in Be en NL?
                      Mijn motto: alle downloaders eruit!!!

Zo kunnen zij die ervan moeten leven (oa ik) weer een "normale" vergoeding vragen voor gepresteerde arbeid (en de aangekochte vinyl/cd's) ipv te moeten concurreren tegen een gastje dat voor 100€ een hele nacht komt draaien (met copies) [}]
                      Nou ik denk dat zoiets van een 70 à 80 procent van de zogenaamde personen die zich DJ noemen kunnen inpakken en wegwezen [^][^]
                      Vlug, vlug, vlucht voor het te laat is wanneer is die controle []
                      sis

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

Volgens mij is de discussie downloaden vs. kopen al eens geweest. Persoonlijk maakt het mij niets uit, het geld gaat toch met name naar de platenbazen. Als je de artiest wil sponseren moet je naar zn concerten gaan.

Toch staan originele cd's toch beter voor de klant, daarvoor probeer ik zo veel mogelijk originelen te kopen.

Over de kwaliteit van mp3z: ik probeer altijd 320 kbit/s bestanden te vinden, hoor je niets van.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Volgens mij is de discussie downloaden vs. kopen al eens geweest. Persoonlijk maakt het mij niets uit, het geld gaat toch met name naar de platenbazen. Als je de artiest wil sponseren moet je naar zn concerten gaan.
                          moah, als ik die produktie-bureaus zie, en de management-fees...

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Welk geld ? als er minder verkocht wordt komt er minder geld binnen !!
                            Vandaar dat er zoveel platenfirma's naar de kl*ten gaan [V]

De artiest is in de meeste gevallen :
                            1) niet de componist !
                            2) niet de tekstdichter of auteur !
                            3) niet de producer !
                            4) niet de platenfirma !
                            5) niet de uitgever !

Het zijn de 5 bovengenoemde die in de kou staan en geen reet meer verdienen aan hun rechten ( euro's of dollars enz...) waar ze recht op hebben
                            sis

Comment

• marcel
                              • Aug 2000
                              • 163

Voordat men hier met dergelijke acties komt zou het goed zijn als men eerst met reële en aan de technologische ontwikkeling aangepaste wetgeving zou komen.

Dat het gebruik van illegaal gedownloade tracks verboden is, dat lijkt me duidelijk. Maar hoe zit het met het gebruik van legale, betaalde downloads? Of met het overzetten van je aanwezige legale muziek collectie naar mp3 bestanden voor gebruik met bijvoorbeeld pcdj?

In beide gevallen zijn rechten e.d. afgedragen, maar toch mag het volgens mij niet, en dat is op z'n minst raar te noemen toch?

Marcel
                              You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

Working...