Transport en gewicht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Transport en gewicht

heren en dames,

op dit moment ben ik bezig met het zoeken naar een nieuw transport middel voor mijn bezigheden... Helaas heb ik met mijn vorige bus (Citroen Jumper, verlengt verhoogd) een aanrijding gehad waarbij ik dit voertuig als total los mag verklaren (ook nog nacht ziekenhuis etc etc maar goed)

Ga ik voor een bestelbus, mag je meer lading meenemen dan een bakwagen. Immers, ledig gewicht van een bestelbus is immers altijd minder dan een model bakwagen. Voordeel van bakwagen is weer dat er qua lading beter geladen kan worden. Zeker als je kijkt naar materiaal dat een grote omvang heeft en weinig gewicht....

Zie hier nu mijn dilemma, hoe doen jullie transport,. wat verwacht je dat het gewicht is van een gemiddelde show (pa, drive in show meubel, truss carree met materiaal.....

Welke wagens vond je een ramp en welke prijs je de hemel in ?
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Koop op het moment geen mercedes. Die nieuwe series hebben alleen maar problemen. Deuren die niet open gaan of die je bij het openmaken letterlijk uit de auto vallen. Loszittende interieurdelen. Slechte afwerking. Kleine defecten. Waardeloos.

Iveco daarintegen nog nooit van problemen gehoord.
    lekker belangrijk!

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

citaat:Geplaatst door showband

Koop op het moment geen mercedes. Die nieuwe series hebben alleen maar problemen. Deuren die niet open gaan of die je bij het openmaken letterlijk uit de auto vallen. Loszittende interieurdelen. Slechte afwerking. Kleine defecten. Waardeloos.

Dacht al bijna dat je het over Renault had! [xx(]
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Jup, idd ook hier Iveco, heb er inmiddels 3 met dubbele laadramp, en hierachter dichte schamelbakken (2) voor grotere klussen eindeloze dingen, en ze blijven gaan zolang als dat jij er Sap in gooit. (en je hebt geen C rijbewijs nodig)

met gewicht nooit problemen, goed wicht verdelen en je weet het, truss is veel volume ten opzichte van relatief weinig gewicht. Ik zou gaan voor een Ivecotje met een meubelbak!
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• SpaceyDeeJ
          • Sep 2001
          • 876

Ok, meubelbakken liggen goed in het gehoor zie ik al, maar hoe nou de verhouding volume lading ten opzichte van hoeveelheid gewicht ? een meubelbak kan vaak veel meer gewicht hebben dan er volgens de papieren in mag (denk aan dubbel lucht etc etc)

Zijn er mensen met ervaring wat betreft over gewicht en de bijbehorende controles en boetes ?
          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Jan Kortbeek
            • Jan 2004
            • 37

Of natuurlijk zo'n Pieter Smitbak met max. 1500 KG laadvermogen. Zijn erg fijne busjes om mee te rijden. http://www.pietersmit.com/smalltrucks.htm

Groetjes,

Jan

Comment

• Ideedeluxe
              • Sep 2002
              • 84

citaat:Geplaatst door showband

Sprinters roesten ook zeer snel.....staat hier bij de zaak een sprinter van 2002 met alle opties (koerierswerk naar het buitenland). Roest nu al op de scharnieren en plaatranden.... Zou je niet verwachten van een merk als mercedes. Nou ja, leasecontract is bijna afgelopen....volgende wagen wordt een Transit[xx(]

John
              When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• VERVALLEN

Iemand ervaringen in de renault wagens? Voor kleine drive in een Kangoo? Of kangoo af te raden?

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Transportmiddelen en gewicht....

In NL zitten we nog steeds met een hele berg over beladen bakbusjes.
                  Daar is een schitterende oplossing voor: het BE rijbewijs en de trekker oplegger combinatie.

De auto dealers hebben dit gat in de markt reeds een jaar of tien geleden ontdekt en alle merken maken een aangepaste uitvoering van hun bestelbusjes.
                  In samenwerking met carrosseriebouwers maken ze zo hele mooie oplossingen voor mensen die veel volume moeten verplaatsen.

Comment

• Dave
                    • Jan 2001
                    • 757

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Iemand ervaringen in de renault wagens? Voor kleine drive in een Kangoo? Of kangoo af te raden?
                    We hebben er een aan de zaak (TD van een groot bedrijf). Kan niet anders zeggen dan dat het heerlijke auto's zijn, rijdt als een personenwagen, en er wil best een redelijke aanhanger achter. Heel groot zijn ze natuurlijk niet.
                    Verder heb ik jaren lang bij een theatergroep gewerkt die een Renault Mascott hebben. In het begin veel gezeik met de schuifdeur en de boordcomputer, maar inmiddels is het ding 3 jaar en heeft 240.000km gelopen zonder grote problemen.
                    U x I = Boem.

Comment

• Sietse
                      • Sep 2004
                      • 62

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Wij hebben een kangoo. Maar 9 van de 10 keer hangen we er een aanhanger achter. In die kangoo's gaat gewoon niet meer dan een klein showtje (paar topkastjes en een paar statiefjes met licht).
                      Vrij veilig, neuk een appel!

Comment

• BAJ productions
                        • Jul 2003
                        • 587

grote aanhanger met een nissan partrol de voor gaat best. soms de bmw maar die mag het niet trekken. helaas wat rijd een stuk beter.

aanhanger kun je 3000 kg laden das zat en groot zat ook. en daar komt bij dat deze ook goedkoop zijn.(de mijne heb ik nu voor 600 tot nu toe)
                        groetjes,
                        Bas

Comment

• Italio
                          • Jan 2004
                          • 47

citaat:aanhanger kun je 3000 kg laden das zat en groot zat ook
                          Meestal is dit niet het laad vermogen maar het totaal gewicht inclusief aanhanger.

Bij wat voor auto je ook koopt, hoe goed deze om gaat met gewicht zal natuurlijk altijd van de motor afhangen. Ik zou persoonlijk liefer een iets goedkoper merk auto hebben met een goede sterke motor, dan een dure auto die niet harder dan 40 tegen een bult op komt[B)]
                          Voor jou een vraag...... voor mij ook!

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

citaat:Geplaatst door Dave

We hebben een Renault aan de zaak (TD van een groot bedrijf). Kan niet anders zeggen dan dat het heerlijke auto's zijn, rijdt als een personenwagen, en er wil best een redelijke aanhanger achter. Heel groot zijn ze natuurlijk niet.
                            En welk model mag dat dan wel zijn? [:I]

(Ik ga stiekem meelezen, want ik ben met mijn rijlessen bezig en wil later mss ook wel een flinke bak aanschaffen om mn drive-in te vervoeren. )

Comment

• Iko
                              • Feb 2002
                              • 766

Iveco's heb ik t niet echt op. Je ontkomt er niet aan dat je met een een bakwagen over beladen ben, maar bepaalde bakwagens zijn terug gekeurd van een C rijbewijs. Zoals bijvoorbeeld de sprinters. Iveco
                              s volgens mij niet en die hebben dan ook snel de neiging om in de bochten met de wielen tegen de wiel kappen te komen. --> stink, hobbelt en ook niet zo top voor de wieltjes denk ik [B)].

Sprinters van een jaartje of 3-4 zijn tot nu toe nog nooit een probleem geweest.

Nu rijden we echter wel in mercedes, maar was ouder model . Hanomag, en 508!

Comment

Working...