dans voorstelling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Nogmaals; wat je zegt over dansbelichting is waar ! Maarrrr we hebben het niet over klassiek dans/ballet... We spreken over een school, die met brugklas leerlingen een dansshowtje opzet (niet bepaald bewust zijnde van nauwkeurige bewegingen). Je moet met me eens zijn, dat wanneer er uberhaubt geen diep doordachte choreografie is, al die "accentuerende" zijlichten ook overdone zijn...

Zoals ik aangeef; maak lekker een frontje (zacht), met het oog op de papa's en mama's die de kindjes willen zien, tegenlichtje voor de diepte, en maak verder wat licht, dat er voor zorgt dat die 2 uur show draaglijk worden (stel je even voor; 210 dansers....da's lang...)

Ik zou in dit geval zoeken naar speelsheid, en een beetje meer creeeren van show. Natuurlijk Martin snap ik wat je bedoelt, en in een theater zou ik precies hetzelfde vinden. Maar in dit geval blijf ik het met je oneens... Witte doekjes achterop, vergroten je diepte, en ivm gebrek aan decor, heb je in elk geval een beetje breking... Wat ook kan zijn gerafelde "friezen" in je dak... Van gaasdoek, kaasdoek, vuilniszakken...whatever... Puur om een speelse twitch te geven aan het plaatje...

Capiche ?
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Kav
      • Oct 2002
      • 80

Je zou ook gewoon een paar torentjes met een 152/201 combinatie kunnen neerzetten, een 163 front totaaltje en een rgb achterwandje (en zoals arvid al zei iets van een 181 of 707 tegelichtje), dan ben je er ook en je kunt er nog alle kanten mee op en iedere stijl aanhouden. En als je een act hebt die wat slechter danst dan minder je gewoon het zijlicht en gooi je er meer front in en voor andere acts laat je heel je front uit of pak je bijv alleen rechtsvoor en links achter zijlicht ofzo. Als je nog wat profieltjes over hebt eventueel een break-upje erin.
      En de mama's en papa's zien hun kindjes al dagelijks, het gaat om dans dus de gezichten hoeven echt niet duidelijk te zijn.
      En mocht de dans nu echt zo erg slecht zijn, kun je nog altijd een erg afleidende chase gebruiken .

Oh en eis een extra budget, gezien het aantal personen wat je op de vloer hebt moet dat geen probleem zijn.
      If it ain't broke, fix it 'till it is!

Comment

• DJEM
        • Jul 2004
        • 254

Blijft anyway wel een oog begaafd forum gehalte hebben. Iemand van 13 jaar, welk al 3 jaar licht doet praat zelf al tecnisch en krijgt nog tecnische adviesen terug, dat ik soms 2 keer moet lezen om te ontcijveren...

Als ik mezelf eens in het publiekl plaats...

Wat ik wel zie is dat er in algemeen veel grondlicht is (om de danspassen beters te volgen oid?). Verder iets van lappen wel van kleur wisselen, evt rookmachine.. doet toch leuke wonderen....

vergeet niet wij kijken naar zoiets met pro ogen, de doorsnee mens niet en zsl ook niet merken dat je bouwlampen of par's gebruikt
        Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Wat je zegt DJEM klopt; men ZIET het vaak niet... MAAARRR men beleefd het wel... Een lichtshow kan je meevoeren is een tegekke act, terwijl k*tlicht erg veel afbreuk kan doen aan een kwalitatief goede show...

In dit geval zou ik gaan voor een vlot, fris, speels toneelbeeld, omdat de dans daar ook naar zal zijn... Meestal zijn dit soort grappen ter kennismaking van nieuwe brugklassers, die dan voor de ouders een show mogen maken... Laat de school dus zien welke lichting jeugd er aan komt; jong, vlot, en met veel zin in een mooie schoolcarriere. Neem je dat als "basic-feeling", kom je al een heel eind. De ballet-benadering is gewoon echt niet van toepassing hier...

En Kav; de papa's en de mama's mogen graag tegen elkaar zeggen; KIJK da's nou mijn kind... Dus frontlicht is wel degelijk van groot belang voor de beleving der ouders...[|)]
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Kav
            • Oct 2002
            • 80

Maar het gaat toch om brugklassers en niet meer om kleuters/kleine kids (ik kies zelf meestal 9 jaar als leeftijdsgrens), dus het zien van gezichten is minder belangrijk. Ik heb al redelijk veel van die amateur-dansvoorstellingen gedaan en er nooit klachten over gehad dus het kan best en bovendien hou ik niet van zo'n afgevlakt toneelbeeld . Gezien het geringe aantal spots zou ik dus het front met zo min mogelijk spots egaal maken (erg hoge intensiteit heb je toch niet nodig om in te vullen) en de rest op de zijkanten gebruiken.
            If it ain't broke, fix it 'till it is!

Comment

• daantje
              • Aug 2004
              • 265

hallo nou het is al een tijdje geleden gebeurd maar ik wil ff iedereen bedanken die mee heeft geholpen

gracias en heeft wel geholpen

dankjewel

daniel
              can you feel the light [:)]

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Foto's!

Comment

• daantje
                  • Aug 2004